Τσίοδρας “να προστατέψει ο ένας τον άλλο”, δραματικοί τόνοι στη συνέντευξη. Ιερέας “να μην μπαίνουν με μάσκα στην εκκλησία”

76
0
()

Τσίοδρας “να προστατέψει ο ένας τον άλλο”,

δραματικοί τόνοι στη συνέντευξη.

Ιερέας “να μην μπαίνουν με μάσκα στην εκκλησία”

Ωρα μηδέν για την πανδημία. Ωρα αποφάσεων που μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε γενικευμένη καραντίνα. Και ώρα ευθύνης για τους πολίτες.

Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε η ξαφνική παρουσία του Σωτήρη Τσιόδρα στην ενημέρωση των πολιτών για την πορεία της πανδημίας. Κανείς δεν περίμενε ότι θα ξαναβλέπαμε τον καθηγητή λοιμωξιολογίας, όμως, με την κατάσταση να έχει φτάσει σε οριακό σημείο, η παρουσία του ήταν επιβεβλημένη.

Η κυβέρνηση αλλά και η αρμόδια επιτροπή των επιστημόνων «επιστράτευσε» τον κ. Τσιόδρα σε μια προσπάθεια να στείλει το μήνυμα στους πολίτες ότι η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή. Κι ότι ο κίνδυνος να «εκραγεί» το ΕΣΥ, να υπάρξουν πολλοί θάνατοι, να διαχυθεί η πανδημία παντού και η εξέλιξη για τη χώρα μας να είναι δραματική.

Τσίοδρας “να προστατέψει ο ένας τον άλλο”,

δραματικοί τόνοι στη συνέντευξη.

Ο Σωτήρης Τσιόδρας, αγαπητός στο ευρύ κοινό, μπήκε ξανά μπροστά από τις κάμερες προκειμένου να κινητοποιηθούν όσοι πολίτες δεν εφαρμόζουν τα μέτρα και όσοι δυσανασχετούν για τα σκληρά μέτρα. Βγήκε ξανά προκειμένου να εξηγηθεί ότι η Ελλάδα είναι ένα βήμα από το γενικό lockdown το οποίο θέλουν όλοι να αποφύγουν.

Ο λοιμωξιολόγος ανέφερε ότι είναι αδύνατον να ελεγχθεί η πανδημία, με βάση τα δεδομένα από όλες τις χώρες της Ευρώπης, κατά την επέλαση του δεύτερου κύματος του ιού. Και ηταν αυτό το δραματικό μήνυμά του προκειμένου να πειστούν όλο και περισσότεροι ότι δεν είναι αστείο η μάχη κατά του κορωνοϊού.

«Θέλω με ήρεμη συνείδηση να πω ότι δεν χάνουμε την ελπίδα μας, εξακολουθούμε να παλεύουμε ως πολίτες με τα μέτρα που διευκολύνουν τη ζωή μας, που επιτρέπουν την κοινωνική ζωή χωρίς το απαγορευτικό, που έχει τεράστιες κοινωνικές συνέπειες» υπογράμμισε, αναγνωρίζοντας ότι δεν είναι εύκολα τα ήδη ισχύοντα μέτρα (δηλαδή οι μάσκες παντού), είπε επίσης.

Ανησυχητική πρόβλεψη

Μάλιστα ο κ. Τσιόδρας εξέφρασε τις ανησυχίες του για χειροτέρευση της κατάστασης, ότι τα δύσκολα είναι μπροστά μας, ακόμη και μέχρι τον Ιανουάριο.

«Έχουμε μπροστά με έναν δύσκολο Δεκέμβριο, ίσως και Γενάρη. Ξέρουμε ότι θα είναι χειρότερα γιατί θα έχουμε και αναπνευστικές λοιμωξεις» συνέχισε. «Η αθώα και η ανέμελη συμπεριφορά των παιδιών μας δεν πρέπει να συσχετιστεί με την μετάδοση του ιού σε ευπαθείς ομάδες» τόνισε ωστόσο ο Σωτήρης Τσιόδρας.

Ωρα συνείδησης

H πιο χαρακτηριστική φράση του Τσιόδρα ήταν «είναι η ώρα της συνείδησης», κάτι που ασφαλώς θέλησε να χτυπήσει το θυμικό των πολιτών, να κινητοποιήσει το συναίσθημά τους καθώς οι νεκροί αυξάνονται δραματικά και πλέον δεν μπορούν να υπάρχουν άλλα περιθώρια για χαλάρωση.

Αλλά πλέον η «ώρα της συνείδησης» δεν είναι απλά η ατομική ευθύνη, αλλά η ώρα της καρδιάς.

Για τη χρήση της μάσκας, ειδικότερα, ο Σωτήρης Τσιόδρας ζήτησε από τους πολίτες να κάνουν τη «θυσία» συνδυάζοντάς την με τις θυσίες των προγόνων μας. «Δεν μπορούμε όμως να σταθούμε αδιάφοροι στη διασπορά του ιού. Εμείς σαν επιστήμονες είμαστε εδώ, προσπαθούμε με όσο το δυνατόν μικρότερο περιορισμό να προχωρήσουμε σε αυτό. Η μάσκα είναι η μοναδική μας επιλογή σε αυτό. Αν είχα βγει με έναν φίλο, δεν θα έβγαζα τη μάσκα για να του μιλήσω. Οι κανόνες δεν είναι για να μας δεσμεύουν είναι για να είμαστε ελεύθεροι».

«Δουλεύω 19 ώρες την ημέρα και δεν το λέω για να περηφανευτώ το λέω γιατί από όλους μας πρέπει να γίνει μια θυσία. Μια θυσία σαν αυτή που έκαναν οι πρόγονοί μας», είπε.

«Προσπαθούμε με όσο το δυνατόν μικρότερο περιορισμό να προχωρήσουμε. Η μάσκα είναι η μοναδική μας επιλογή σε αυτό» δήλωσε. Ο Σ. Τσιόδρας ανέφερε ότι ο ίδιος έχει να πάει σε εστιατόριο από το Φεβρουάριο.

«Δυστυχώς παραβιάζονται οι ατομικές μας ελευθερίες με αυτά τα μέτρα, όμως αυτή τη στιγμή η μάσκα είναι μοναδική επιλογή που έχουμε. Προσωπικά, έχω να πάω σε εστιατόριο από το Φεβρουάριο. Είναι η μοναδική επιλογή που έχω, ώστε να μη μεταφέρω τον κορωνοϊό σε κανέναν» δήλωσε.

Τα Μέσα Μεταφοράς

Πάντως, άφησε και κάποιες αιχμές για τον συνωστισμό στα ΜΜΜ λέγοντας μεν ότι το κράτος κάνει ό,τι μπορεί, αλλά οι επιστήμονες πιέζουν συνέχεια για την αποσυμφόρηση.

«Είναι ασφυκτικές οι συνθήκες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το ξέρω και το κατανοώ. Αλλά πρέπει όσο μπορούμε να τα αποφεύγουμε στην παρούσα φάση κι όταν δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, να φοράμε με σωστό τρόπο τη μάσκα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Στις ΗΠΑ είδαν πάλι 2.400 νεκρούς μέσα σε 24 ώρες. Εκθετική αύξηση κρουσμάτων, θανάτων. Αύξηση και στη Τουρκία

«Πρέπει να περιορίσουμε τις συναθροίσεις. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Γιατί πρέπει να ξεδώσω στην παρούσα φάση, θέτοντας σε κίνδυνο, με αυτό τον τρόπο τον διπλανό μου;», διερωτήθηκε ο κ. Τσιόδρας.

«Δεν ήρθα εδώ να σας μιλήσω για φόβο αλλά να σας μιλήσω για ελευθερία. Δεν είμαι δάσκαλος ούτε και καθηγητής, αλλά ένας μαθητής και μαθαίνω μαζί σας για τη πανδημία. Δουλεύω 19 ώρες την ημέρα, κοιμάμαι μόνο τρεις ώρες κάθε βράδυ, ξενυχτάω μέχρι τις 3 και 4 το πρωί για να ετοιμάσω την αναφορά στον πρωθυπουργό», σημείωσε.

«Δεν το λέω για να περηφανευτώ το λέω γιατί από όλους μας πρέπει να γίνει μια θυσία. Μια θυσία σαν αυτή που έκαναν πριν 80 χρόνια οι πρόγονοί μας», είπε ο Σωτήρης Τσιόδρας, κλείνοντας και πάλι με αναφορά στην εθνική επέτειό της 28ης Οκτωβρίου.

Το εμβόλιο

Ωστόσο, ο Σωτήρης Τσιόδρας εμφανίστηκε αισιόδοξος: «Ελπίζω ότι το εμβόλιο θα έρθει ίσως και πιο γρήγορα από ότι περιμέναμε. Σήμερα είχαμε συνάντηση με τον Ρώσο πρέσβη, μας είπε για την ελπίδα του ρώσικου εμβολίου. Υπάρχει ελπίδα, δοκιμάζονται καινούρια φάρμακα».

Και ο ιερέας να κάνει τα δικά του…

Τσίοδρας “να προστατέψει ο ένας τον άλλο”,

δραματικοί τόνοι στη συνέντευξη.

Ιερέας “να μην μπαίνουν με μάσκα στην εκκλησία”

«Όποιος φοβάται να κάτσει σπίτι του. Μην μπαίνει με τη μάσκα στην εκκλησία, να κάθεται απ΄έξω», είπε ιερέας απευθυνόμενος στους πιστούς κατά τον Εσπερινό του Αγίου Δημητρίου σε χωριό του δήμου Αγρινίου, σύμφωνα με το Agrinionews.

Στο κήρυγμά του, που ενόχλησε πολλούς από τους παριστάμενους, οι «βολές» του δεν περιορίστηκαν σε όσους φορούσαν μάσκα και στα μέτρα κατά του κορωνοϊού, αλλά κατευθύνθηκαν και στον Πρωθυπουργό και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ο ιερέας εξοργίστηκε γιατί στην πρόσφατη συνάντησή τους είχαν πρώτο θέμα τον κορωνοϊό και όχι τα ελληνοτουρκικά.

Σύμφωνα με το Agrinionews, την ενόχλησή του έχει εκφράσει ξεκάθαρα ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κκ. Κοσμάς που τόνισε: «Δεν αφήνει ο Θεός, άνθρωπέ μου, μέσα στο Ναό να μολυνθείς. Δεν μολύνει ο Θεός! Ας το καταλάβουμε…».

Κοροναϊός και Εκκλησία

Εκατοντάδες αρχιερείς, κληρικοί, μοναχοί, ιεροψάλτες, φοιτητές θεολογικών σχολών και νεωκόροι αρρώστησαν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της ορθόδοξης γης και μερικές δεκάδες έχασαν ακόμη και τη ζωή τους. Τα στοιχεία που δημοσιοποιούνται είναι ελάχιστα και σποραδικά και το πρόβλημα καλύπτεται κάτω από ένα πέπλο σιωπής…

Στη Ρωσία, στη Βουλγαρία, ακόμη και στη Σερβία, η πανδημία αφήνει πίσω της νεκρούς. Ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος έμεινε για τουλάχιστον 15 ημέρες σε κατ’ οίκον περιορισμό, ενώ την Εκκλησία της Ελλάδος τη διέσωσε το lockdown που επέβαλε το κράτος και περιόρισε την ασθένεια στους ποιμένες της. Ωστόσο, τόσο ιερείς όσο και πιστοί νόσησαν, αφού ο φονικός ιός δεν κάνει διακρίσεις σε ηλικίες, αξιώματα και θρησκεία.

Πρόσφατα, στις 20 Οκτωβρίου, θετικός βρέθηκε ιερέας που λειτουργεί σε κεντρικό ναό της Αμαλιάδας. Μόλις την περασμένη Πέμπτη ιερέας από χωριό της Ηλείας βρέθηκε θετικός στον ιό, όπως και ο 14χρονος γιος του και η σύζυγός του. Ο ίδιος είπε ότι οι πιστοί δεν φορούσαν τις μάσκες τους στον εκκλησιασμό τους.

Οι υπερασπιστές της πίστης οι οποίοι αρνούνται ακόμη και τη χρήση της μάσκας στους ναούς είναι το άλλο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Εκκλησία της Ελλάδος. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Εισαγγελία της Αθήνας έχουν φτάσει ακόμη και έγγραφες καταγγελίες εναντίον κληρικών και πιστών που δεν εφαρμόζουν τα μέτρα.

Οι νεκροί και οι ασθενείς

Η μόνη Ορθόδοξη Εκκλησία που έχει δημοσιοποιήσει στοιχεία είναι το Πατριαρχείο Μόσχας και πάσης Ρωσίας. Αν και πολλοί εκφράζουν σοβαρές επιφυλάξεις για το κατά πόσο τα στοιχεία αντικατοπτρίζουν την πλήρη πραγματικότητα, το Πατριαρχείο Μόσχας συνέστησε ειδική επιτροπή που καταγράφει και αντιμετωπίζει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, στη Ρωσία, στη Λευκορωσία και στο Καζακστάν νόσησαν από κορωνοϊό 1.106 κληρικοί και 587 μοναχοί. Οπως σημειώνεται, οι 971 ιερείς και 563 μοναχοί θεραπεύτηκαν, ενώ στον κατάλογο των νεκρών περιλαμβάνονται τα ονόματα 5 αρχιερέων, 29 κληρικών και 17 μοναχών.

Xτυπήθηκαν ανελέητα οι θεολογικές σχολές

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι θεολογικές σχολές «χτυπήθηκαν» ανελέητα, καθώς μόνο τον μήνα Μάιο στη Θεολογική Ακαδημία της Μόσχας νόσησαν 78 άτομα: 47 φοιτητές, 17 εκπαιδευτικοί και 15 εργαζόμενοι. Σε καραντίνα εξαιτίας κρουσμάτων τέθηκε και η Θεολογική Ακαδημία της Αγίας Πετρούπολης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Άλλοι παλεύουν στα νοσοκομεία και άλλοι κάνουν πάρτι συνωστισμού. Εισαγγελέας για τον Πρόεδρο του Δ.Σ.Α.

Το κυρίαρχο πρόβλημα στην Εκκλησία της Ρωσίας προκλήθηκε εξαιτίας του συνωστισμού και του γεγονότος ότι οι ναοί έμειναν ανοιχτοί παρά το lockdown που επέβαλε η κυβέρνηση σε σειρά συναθροίσεων.

Νεκροί αρχιερείς έχουν δηλωθεί και στις Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Σερβίας, ενώ εκατοντάδες είναι τα κρούσματα σε ιερείς, ιεροψάλτες και νεωκόρους, κατηχητές και φοιτητές των θεολογικών σχολών, καθώς και σε πρεσβυτέρες, χωρίς όμως να δίνονται περαιτέρω στοιχεία. Εντονο είναι το πρόβλημα και στη Ρουμανία, γι’ αυτό τις τελευταίες ημέρες η κυβέρνηση αποφάσισε να σταματήσει τα μεγάλα προσκυνήματα με αφορμή τη εορτή του Αγίου Δημητρίου στο Βουκουρέστι και στο Ιάσιο, καθώς συρρέουν για να προσκυνήσουν χιλιάδες πιστοί. Ομως προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Εκκλησίας, η οποία έκανε λόγο ακόμη και για στέρηση της θρησκευτικής ελευθερίας.

ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

Κρούσματα σε κληρικούς, μοναχούς και ιεροψάλτες

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο κλήρος της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν δείχνει να αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα καθώς έχει γίνει γνωστός ο θάνατος μόνο ενός ιερέα και η νοσηλεία μοναχών κυρίως από το Αγιον Ορος. Στο Συνοδικό Μέγαρο, στη Μονή Πετράκη δεν φαίνεται να συγκεντρώνονται στοιχεία, όμως εκτιμάται ότι το «κλείσιμο» των ναών διέσωσε την κατάσταση. Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες στην Αττική έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα COVID σε κληρικούς, μοναχούς και ιεροψάλτες, τα οποία σκεπάζονται από «πέπλο» μυστηρίου…

Το κίνημα κατά της πανδημίας

«Στον Αγιο … ο πρωτοπρεσβύτερος (…) έχει ξεσηκώσει τον κόσμο να μην φοράει μάσκες μέσα στον ναό, γιατί είναι ασέβεια… Ερχεται σε αντιπαράθεση με τους άλλους ιερείς, διαπληκτίζεται με πιστούς, οι οποίοι διαφωνούν μαζί του, και ξεσηκώνει τον κόσμο κατά του κράτους. Του είπαμε: “πάτερ, γιατί είστε εριστικός και ξεσηκώνετε τον κόσμο και τον διχάζετε;”». Αυτά αναφέρονται μεταξύ άλλων σε καταγγελία που απέστειλαν στον οικείο μητροπολίτη και στην Εισαγγελία κατά 70χρονου κληρικού που υπηρετεί σε ενορία της Αττικής. Ενώ άλλη ομάδα πιστών επισημαίνει για συγκεκριμένους κληρικούς ότι «είναι άκρως επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία, το κράτος και την ίδια την Εκκλησία. Το θράσος τους δεν έχει όρια. Δεν υπολογίζουν νόμους, αρχές, πιστούς…».

Το κίνημα των αρνητών της πανδημίας ξεκινάει από την Αθήνα και έχει επεκταθεί σε όλη τη χώρα. Κάνοντας χρήση του κηρύγματος αλλά και των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας, χρεώνουν τον κορωνοϊό στη νέα τάξη πραγμάτων, στον Αντίχριστο και κατηγορούν τους αρχιερείς, τους οποίους χαρακτηρίζουν «προσκυνημένους». Πίσω από τη μάσκα, γι’ αυτούς τους κληρικούς, κρύβονται «οι παγκόσμιες τράπεζες, οι διεθνείς οργανισμοί, οι πολυεκατομμυριούχοι». Και όποιος «προπαγανδίζει τη μάσκα ως σωτηρία, τότε έχει αρνηθεί το όνομα του κληρικού».

 

Η Θεία Κοινωνία το σοβαρό ζήτημα

 

Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν μπόρεσε για μια ακόμη φορά να αντιμετωπίσει την πανδημία με ενιαίο τρόπο. Οπου το κράτος επέβαλε lockdown, τα προβλήματα ελαχιστοποιήθηκαν, αλλά σήμερα επανέρχονται. Οσα στελέχη ταξίδεψαν κινδύνευσαν να μεταφέρουν τον ιό, και είναι χαρακτηριστική η περίπτωση στελέχους του Οικουμενικού Πατριαρχείου που ταξίδεψε από την Κωνσταντινούπολη στη Ρουμανία και βρέθηκε με κορωνοϊό στην Ελλάδα.

Οι ορθόδοξοι προκαθήμενοι πατριάρχες και αρχιεπίσκοποι δεν είχαν τη δυνατότητα να ενοποιήσουν τις θέσεις τους, αλλά ούτε και να τις καταγράψουν. Η Θεία Κοινωνία ήταν και παραμένει το σοβαρότερο ζήτημα. Αρχικά ο Πατριάρχης Ρουμανίας Δανιήλ μίλησε για την ανάγκη πολλαπλών λαβίδων. Ανέκρουσε πρύμναν όμως λέγοντας ότι παρεξηγήθηκαν οι θέσεις του. Ακολούθησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος.

Για το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας τις περισσότερες φορές αρνούνται οι κληρικοί ακόμη και να το συζητήσουν σε όλον τον ορθόδοξο κόσμο. Ομως η Εκκλησία της Ρωσίας, που φαίνεται ότι έχει χτυπηθεί πολλαπλά, επέλεξε αμέσως μετά τη λήψη της Θείας Κοινωνίας από κάθε πιστό η λαβίδα να σκουπίζεται με μαντίλι εμποτισμένο σε οινόπνευμα, το οποίο ενισχύεται διαρκώς. Το δε σκούπισμα των χειλιών των πιστών μετά τη λήψη της Θείας Κοινωνίας γίνεται με χάρτινο μαντίλι, το οποίο έπειτα από κάθε χρήση καίγεται. Πρόκειται για μια τακτική την οποία έχουν αρχίσει να ακολουθούν πολλές ενορίες δειλά-δειλά και στο εξωτερικό, όπου σποραδικά χρησιμοποιούνται κουταλάκια ξύλινα μίας χρήσης, τα οποία στη συνέχεια καίγονται.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ