Τι είπε η Κεραμέως για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, απουσίες μαθητών, εκπαιδευτικών και επιμορφώσεις εκπαιδευτικών

440
2
(1)

— Τι έχει γίνει για την ψηφιακή εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Η εξ αποστάσεως διδασκαλία ήταν ένα πολύ μεγάλο στοίχημα. Έπρεπε η εκπαιδευτική κοινότητα συνολικά, μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα, να προσαρμόσει όλη την εκπαιδευτική διαδικασία. Φυσικά, υπήρχαν πάρα πολλές δυσκολίες, πάσης φύσεως Παρ’ όλα αυτά, η εκπαιδευτική κοινότητα, χάρη και στο μεράκι και στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών, έκανε άλματα. Προφανώς, υπήρχαν δομές που ανταποκρίθηκαν καλύτερα από άλλες και υπήρχαν και εγγενείς δυσκολίες, ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, γι’ αυτό δώσαμε βάρος και στην εκπαιδευτική τηλεόραση. Φτιάξαμε ομάδες υποστήριξης, οι οποίες αποτελούνταν από τον διευθυντή του σχολείου και έναν-δυο καθηγητές Πληροφορικής, οι οποίοι λειτουργούσαν ως επιμορφωτές για όλους τους υπολοίπους. Έκτοτε έχει «τρέξει» το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δύο σεμινάρια για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, τα οποία έχουν παρακολουθήσει πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί, και ταυτόχρονα «τρέχει» και τώρα ένα ταχύρρυθμο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

— Τα σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς είναι υποχρεωτικά ή προαιρετικά;

Προαιρετικά για την ώρα, αλλά μελετάμε την ολική αναμόρφωση του θεσμού των επιμορφώσεων.

— Άρα δεν επιμορφώσατε όλους τους εκπαιδευτικούς. Και την προηγούμενη φορά υπήρχαν πολλοί εκπαιδευτικοί που έλεγαν ότι είχαν δυσκολίες.

Πράγματι, η εικόνα δεν ήταν ομοιογενής. Σαφώς υπήρξαν διαφορές στην εφαρμογή και στα σχολεία και στα πανεπιστήμια. Η επίδραση της πανδημίας στην εκπαίδευση παγκοσμίως ήταν τεράστια και όλοι κλήθηκαν να προσαρμοστούν σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που είχαν μεγαλύτερη εξοικείωση με τα νέα μέσα και άλλοι που δεν είχαν. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό να δώσουμε τη δυνατότητα να επιμορφωθούν όλοι και μέσα από τα εργαλεία που δίνουν οι πλατφόρμες να έχουμε την καλύτερη ποιότητα μαθήματος.

  • Με τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών τι θα γίνει;

Και για τις δύο περιπτώσεις θα υπάρχει η τηλεκπαίδευση και θα είναι υποχρεωτική.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Νέο νομοσχέδιο σε διαβούλευση για την ιδιωτική εκπαίδευση (ΙΙΕΚ, ΚΔΒΜ, Φροντιστήρια, ΚΞΓ, κολλέγια)

Υπάρχει διάταξη που έχει περάσει προς αυτή την κατεύθυνση. Και υπάρχει και η επιλογή της δημιουργίας διαδικτυακών τμημάτων. Αν σε μια περιφέρεια π.χ. λείπουν 300 μαθητές της Γ’ Λυκείου, θα δημιουργηθούν διαδικτυακά τμήματα, είτε με τους εκπαιδευτικούς που θα είναι σπίτι, γιατί ανήκουν σε κάποια ομάδα υψηλού κινδύνου, είτε με εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν με τρίμηνες συμβάσεις για την περίοδο αυτή. Τα παραπάνω ανέφερε, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη που έδωσε η υπουργός παιδείας στο lifo.gr

— Με τις απουσίες στα γυμνάσια και στα λύκεια έχετε σκεφτεί να είστε πιο χαλαροί αυτή την περίοδο της πανδημίας;

Είναι κάτι που συζητήσαμε πάρα πολύ με τους ειδικούς, που ομόφωνα συμφώνησαν ότι πρέπει να φύγουμε από το πλαίσιο που είχαμε στην πρώτη φάση της πανδημίας. Ο κίνδυνος που ελλοχεύει από τη μακρόχρονη απουσία από την εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να είναι μεγαλύτερος για τα παιδιά από αυτόν του κορωνοϊού. Οι οδηγίες πρέπει να είναι ξεκάθαρες και, φυσικά, όποια παιδιά πρέπει να απουσιάζουν για ιατρικούς λόγους, θα μπορούν να το κάνουν. Η επιτροπή έχει δώσει έναν αναλυτικό κατάλογο για όλες τις ευπαθείς ομάδες. Σε όσα παιδιά ανήκουν σε αυτό τον κατάλογο δεν θα προσμετρηθούν οι απουσίες και θα υπάρξει τηλεκπαίδευση. Η χαλάρωση στο θέμα των απουσιών έχει νόημα μόνο γι’ αυτούς που πραγματικά δεν πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο για ιατρικούς λόγους. Το σχολείο είναι μέρος της καθημερινότητας των μαθητών και είναι το φυσικό τους περιβάλλον. Είναι πολύ σημαντικό να επανέλθουμε σε μια κανονικότητα σε ό,τι έχει να κάνει με την εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, τα παιδιά είναι πιο ασφαλή σε ένα πλαίσιο που λειτουργεί με κανόνες απ’ ό,τι όταν παίζουν

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Όχι της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στην χρήση της Τράπεζας Θεμάτων το 2021

‒και εδώ αναφέρομαι στα πιο μικρά παιδιά‒ στις πλατείες και στους δρόμους.

— Αν, όμως, έχουμε κάποια έξαρση γενική ή σε κάποια σχολεία, δεν θα χρειαστεί να κλείσουν;

Βεβαίως, και είμαστε πλήρως προετοιμασμένοι για αυτό. Υπάρχουν τρεις περιπτώσεις στις οποίες θα εφαρμοστεί η τηλεκπαίδευση. Η πρώτη αφορά τους μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή αυτούς που θα νοσήσουν οι ίδιοι ή κάποιος στο σπίτι τους. Η δεύτερη περίπτωση αφορά την ύπαρξη κρουσμάτων σε κάποιο τμήμα, οπότε θα κλείνει το τμήμα και θα περνάμε στην τηλεκπαίδευση. Τρίτη περίπτωση αφορά την έξαρση κρουσμάτων σε συγκεκριμένη περιοχή, οπότε θα χρειαστεί να κλείσουν και σχολεία.

— Πώς θα υποστηριχτούν οι οικονομικά ασθενέστεροι για να έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Κάποιες οικογένειες π.χ. έχουν έναν υπολογιστή στο σπίτι και δύο ή περισσότερα παιδιά που ίσως χρειαστεί να κάνουν ταυτόχρονα εξ αποστάσεως μαθήματα.

Όταν αναλάβαμε, υπήρχαν 4.500 φορητές συσκευές σε όλα τα σχολεία της χώρας. Μέσα σε πολύ λίγες εβδομάδες ξεπεράσαμε τις 20.000 και ταυτόχρονα δρομολογήσαμε ένα κατεπείγον έτοιμο αίτημα ΕΣΠΑ για να έχουμε συνολικά 70.000 συσκευές. Οι συσκευές αυτές, tablet ή laptop, ανήκουν στη σχολική μονάδα και διατίθενται με απόφαση του διευθυντή σ’ εκείνους που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Επίσης, έχουμε εξασφαλίσει εκ νέου δωρεάν δεδομένα από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας για οποιαδήποτε πλατφόρμα χρησιμοποιεί το υπουργείο Παιδείας για την τηλεκπαίδευση και θα υπάρχει πάντα η δυνατότητα να συνδεθεί κανείς με την πλατφόρμα και τηλεφωνικά, με αστική χρέωση.

Πηγή: www.lifo.gr

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία 2 / 5. Αριθμός ψήφων: 1

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ