Τηλεδιάσκεψη Μητσοτάκη – εκπαιδευτικών. Το άνοιγμα Δημοτικών και νηπιαγωγείων δεν θα επηρεάσει τη θνητότητα

2601
5
(1)

Ως ένα πρωτοπόρο εγχείρημα σε μια ιστορική στιγμή χαρακτήρισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την εκπαιδευτική τηλεόραση που μπήκε στην οθόνη κάθε σπιτιού κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ο Πρωθυπουργός συνομίλησε με εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν εθελοντικά στις παραγωγές  των μαθημάτων ευχαριστώντας για τη μεγάλη συνεισφορά τους με την προσφορά καλών υπηρεσιών και γνώσεων για τα παιδιά που έμειναν σπίτι. Υπογράμμισε δε ότι και με τη δική τους συμβολή αυτό το νέο εργαλείο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με τη βοήθεια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Δημόσιας Τηλεόρασης μπορεί να αξιοποιηθεί και σε άλλες περιόδους δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι κύριο μέλημα της Πολιτείας είναι να δίνονται ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες για όλους προσθέτοντας πως στο παράδειγμα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης ήρθε η συλλογική επιτυχία μέσα από την ατομική προσφορά αφού η αντιμετώπιση ενός πρωτόγνωρου προβλήματος έδωσε μια καινοτόμα λύση.

Όσον αφορά τα δημοτικά σχολεία, ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς πως οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν τις επόμενες ημέρες, θα είναι υπό την καθοδήγηση και τις συστάσεις των ειδικών.

O κ. Μητσοτάκης άκουσε τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών ενώ υπήρξε κοινή διαπίστωση πως αυτό το σημαντικό κεκτημένο θα πρέπει να αξιοποιηθεί περαιτέρω καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των μαθητών που απορρέουν από την εκπαιδευτική δραστηριότητά τους.

Κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο Πρωθυπουργός ανέφερε:

«Καλημέρα σας. Χαίρομαι πάρα πολύ που σας βλέπω, έστω και διαδικτυακά. Ήθελα να πάρω λίγο από το χρόνο σας για να σας ευχαριστήσω από καρδιάς για τη συμμετοχή σας σε αυτό το εξαιρετικά ενδιαφέρον και καινοτόμο εγχείρημα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης. Πρέπει να σας πω, ότι όταν το συζήτησα, όταν το σχεδιάσαμε μαζί με την Υπουργό και τον πρόεδρο της ΕΡΤ τον Κωνσταντίνο Ζούλα, είχαμε και κάποιες επιφυλάξεις για τον βαθμό αποδοχής του εγχειρήματος και ήταν μία πάρα πάρα πολύ ευχάριστη έκπληξη. Φάνηκε. το πόσο το αγκάλιασε η ελληνική κοινωνία. Τα νούμερα της ΕΡΤ2 στην τηλεθέαση στην κυριολεξία εκτοξεύτηκαν σε ποσοστά που δεν είχαμε ξαναδεί ποτέ στο παρελθόν. Ήταν ένα πρωτοπόρο εγχείρημα σε μία πάρα πολύ δύσκολη συγκυρία και νομίζω ότι όλοι σας προσφέρατε με πάρα πολύ μεράκι μία σημαντικότατη υπηρεσία στα παιδιά μας, τα οποία βρέθηκαν στο σπίτι και έπρεπε με κάποιον τρόπο να κρατήσουν μία επαφή με τους δασκάλους, με το σχολείο, με την όλη η μαθησιακή διαδικασία. Και βέβαια τώρα, έχουμε δημιουργήσει ένα προηγούμενο, το οποίο μπορούμε να αξιοποιήσουμε και στο μέλλον.

Γνωρίζετε πολύ καλά, ότι δεν υπάρχει υποκατάστατο για το παιδί στην τάξη, γι’ αυτό και σταδιακά έχουμε δρομολογήσει την επιστροφή στα σχολεία, τώρα που επιδημιολογικά οι ειδικοί μας επιτρέπουν να το κάνουμε, αλλά πάραυτα μάθαμε πολλά πράγματα κατά τη διάρκεια της κρίσης και για τη σημασία της τηλεκπαίδευσης, αλλά και για το πώς μπορεί να λειτουργήσει η δημόσια τηλεόραση παρέχοντας εξαιρετικό εκπαιδευτικό υλικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Τέσσερις μοναχοί του Αγίου Όρους νοσηλεύονται. 13 επιβεβαιωμένα κρούσματα. Τα περιοριστικά μέτρα στο Άγιο Όρος

Οπότε, από μένα ένα μεγάλο ευχαριστώ, αποτελείτε πραγματικά παράδειγμα εκπαιδευτικών που εθελοντικά προσέφεραν μία σημαντική υπηρεσία για τη δημόσια εκπαίδευση. Θερμά συγχαρητήρια».

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως τόνισε την αρμονική συνεργασία όλων των συμβαλλόμενων μερών προκειμένου να γίνει όλο το εγχείρημα, πράξη και να πάει, όπως ανέφερε, κατ’ εξαίρεση, «το σχολείο, σπίτι». Επανέλαβε δε ότι αποτελεί σημαντικό κεκτημένο για το μέλλον προσθέτοντας πως θα πρέπει να αξιοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό αυτή η ευκαιρία που αναδείχθηκε μέσα από την κρίση.

Καθημερινά παρακολούθησαν τα μαθήματα 150.000 τηλεθεατές ενώ το μέσο ποσοστό τηλεθέασης της εκπαιδευτικής τηλεόρασης στις ηλικίες 4-14 ετών ξεπέρασε το 35%. Στο απολύτως επιτυχημένο εγχείρημα συμμετείχαν 67 εκπαιδευτικοί, 12 διερμηνείς της ελληνικής νοηματικής γλώσσας, 2 κωφοί νοηματιστές και 27 τεχνικοί.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν, επίσης, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο Υφυπουργός παρα τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Ιωάννης Αντωνίου και ο  Διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου όπου έλαβαν χώρα τα γυρίσματα, Νικόλαος Μαρίνης.

Πέτσας για ανοιγμα σχολείων

«Αυτή την τη κινούμαστε προς άνοιγμα των δημοτικών» ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή Αταίριαστοι με πιθανότερη ημερομηνία ανοίγματος την 1η Ιουνίου. «Όλες οι προϋποθέσεις συνηγορούν σε αυτό» πρόσθεσε.

Ωστόσο, όπως ο ίδιος σημείωσε την τελική απόφαση θα την πάρει την Δευτέρα ο πρωθυπουργός μετά την τελική εισήγηση των λοιμωξιολόγων.

Γυμναστήρια

Όπως ο ίδιος ανέφερε αρχικός σχεδιασμός για τα γυμναστήρια είναι να ανοίξουν στις 29 Ιουνίου όπως είπε ο κ. Παπαθανάσης στον ΣΚΑΙ. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο κ. Πέτσα θα αξιολογηθεί αν γίνει νωριτερα αν τα πραγματα εξακολουθήσουν να είναι καλά.

Αν και είναι πιθανό ότι τα παιδιά μπορούν να μεταδώσουν το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2 που προκαλεί τη νόσο Covid-19, αρκετοί παράγοντες συνηγορούν ότι είναι απίθανο τα παιδιά να αποτελούν βασικό κρίκο στην εξάπλωση της πανδημίας.

Έτσι, το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων είναι απίθανο να επιδράσει αρνητικά στη θνητότητα από Covid-19 είτε στο γενικό πληθυσμό, είτε ειδικότερα μεταξύ των ηλικιωμένων.

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα μιας συστηματικής ανασκόπησης 47 μελετών από όλο τον κόσμο, που έκανε ο Σουηδός καθηγητής Γιόνας Λούντβιγκσον του Τμήματος Ιατρικής Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής του διεθνούς φήμης ιατρικού Ινστιτούτου Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης και η οποία δημοσιεύθηκε στο παιδιατρικό περιοδικό “Acta Pediatrica”. Ο Λούντιβγκσον είναι επίσης ερευνητής στο Τμήμα Παιδιατρικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ορέμπρο της Σουηδίας, στο Τμήμα Επιδημιολογίας & Δημόσιας Υγείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ της Βρετανίας και στο Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Το FDA ζήτησε αυστηρότερο έλεγχο των δοκιμών των υπό ανάπτυξη εμβολίων. Τεστ αντιγόνου ζητάνε αεροπορικές εταιρείες

Η νέα μελέτη αξιολόγησε όλα τα έως τώρα δεδομένα σχετικά με την Covid-19 στα παιδιά και κατέληξε στη διαπίστωση πως «τα παιδιά δεν είναι βασικός παράγων εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19». Σύμφωνα με τον Λούντβιγκσον, «τα παιδιά έχουν κυρίως κοινωνικές επαφές με άλλα συνομήλικα παιδιά και με τους γονείς τους, παρά με ηλικιωμένους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κίνδυνο να νοσήσουν σοβαρά. Είναι πολύ πιθανό ότι τα παιδιά μπορούν να μεταδώσουν τη νόσο, αλλά οι μελέτες δείχνουν ότι σπάνια είναι αυτά που ξεκινούν την εξάπλωση της λοίμωξης σε ένα νοικοκυριό».

Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τη μελέτη, με ανοικτά σχολεία, «τα παιδιά περνούν περισσότερο χρόνο εκεί, συνεπώς μειώνεται η έκθεση τους στους ηλικιωμένους στο σπίτι, όπως παππούδες και γιαγιάδες, που είναι πιθανότερο να πεθάνουν από Covid-19».

Μια προηγούμενη επιστημονική ανασκόπηση από τον ίδιο είχε συμπεράνει ότι επειδή τα παιδιά έχουν ήπια έως καθόλου συμπτώματα, πιθανότατα έχουν και μειωμένο κίνδυνο να μεταδώσουν τον κορωνοϊό. Παρόλο που ακόμη και ασυμπτωματικά παιδιά μπορούν να έχουν στο σώμα τους ιικά φορτία, οι έως τώρα μελέτες δείχνουν ότι το ιικό φορτίο είναι γενικά μικρότερο στα παιδιά από ό,τι στους μεγάλους, πράγμα που μειώνει περαιτέρω τον κίνδυνο εξάπλωσης της Covid-19 από τα παιδιά.

«Οι μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά με Covid-19 σπάνια προκαλούν ξεσπάσματα και δεν έχουμε δει κανένα μεγάλο ξέσπασμα κρουσμάτων μεταξύ των μαθητών στη Σουηδία, παρά το γεγονός ότι τα σχολεία και τα νηπιαγωγεία παρέμειναν ανοικτά στη διάρκεια της πανδημίας», τόνισε ο Σουηδός επιδημιολόγος.

«Τα στοιχεία από τον πραγματικό κόσμο δείχνουν ότι είναι περιορισμένη η εξάπλωση της Covid-19 τόσο μεταξύ των παιδιών, όσο και από τα παιδιά (προς τρίτους)», ενώ «τα ασυμπτωματικά παιδιά που πάνε στο σχολείο, είναι απίθανο να εξαπλώσουν τη νόσο», σύμφωνα με τη μελέτη.

«Το σκεπτικό για το κλείσιμο των σχολείων είναι προκειμένου να περιοριστεί η μετάδοση της Covid-19 στην κοινωνία, όμως τα σχετικά επιχειρήματα δεν είναι πειστικά», συμπεραίνει η μελέτη, η οποία επισημαίνει ότι «οι αρνητικές επιπτώσεις από το κλείσιμο των σχολείων περιλαμβάνουν την έλλειψη εκπαίδευσης και επηρεάζουν δυσανάλογα τα πιο ευάλωτα και σε μειονεκτική θέση παιδιά».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / skai.gr

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία 5 / 5. Αριθμός ψήφων: 1

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ