Στην Κερατέα βρέθηκε ο κλεμμένος Πικάσο και ένας Μοντριάν της Εθνικής Πινακοθήκης. Είχαν κλαπεί το 2012

233
5
(1)

Bρέθηκε ο κλεμμένος Πικάσο της Εθνικής Πινακοθήκης, ο πίνακας που είχε κλαπεί το 2012, μαζί με ένα ακόμη πίνακα του Μοντριάν.

Βρίσκονται στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας μετά τον εντοπισμό τους από το 2ο τμήμα του ΥΔΕΖΙ.

Οι δύο πίνακες που είχαν κλαπεί το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη και συγκεκριμένα ένας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν, βρίσκονται στα χέρια της αστυνομίας .

Ένας Έλληνας 49 ετών έχει συλληφθεί από το τμήμα Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής για την υπόθεση της κλοπής των πινάκων το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής ο 49χρονος εντοπίστηκε από τους αστυνομικούς της Ασφάλειας μετά από συνδυαστική μελέτη των στοιχείων που είχαν συγκεντρωθεί όλα αυτά τα χρόνια και προσήχθη στην ΓΑΔΑ όπου ομολόγησε την συμμετοχή του στην κλοπή και υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο που έκρυβε τους δύο πίνακες.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι πίνακες βρέθηκαν στην Κερατέα σε σημείο μέσα σε ρεματιά συσκευασμένοι και προστατευμένοι για να μην υποστούν φθορές .

Πρόκειται για τον πίνακα του Πικάσο «γυναικείο κεφάλι» που είχε φιλοτεχνηθεί το 1939 και το δώρισε ο μεγάλος ζωγράφος το 1949 στον ελληνικό λαό ως τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση κατά τη γερμανική κατοχή. Ο δεύτερος είναι ένας πίνακας του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν του 1905 που απεικονίζει ένα ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού «Ο ανεμόμυλος Στάμμερ» ο οποίος αγοράστηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά ο οποίος τον δώρισε στην συνέχεια στην Εθνική Πινακοθήκη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Η «διαθήκη» του Μίκη Θεοδωράκη: Τα πνευματικά δικαιώματα και η ακίνητη περιουσία του

Εκτός από τους δύο πίνακες που βρέθηκαν, από την Εθνική Πινακοθήκη είχε κλαπεί ένα ακόμη έργο και συγκεκριμένα ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια για το οποίο δεν έχει ανακιοινωθεί κάτι επίσημο από την αστυνομία.

Υπενθυμίζεται ότι η μεγάλη κλοπή των πινάκων είχε γίνει τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012 από δύο άτομα εκ των οποίων ο ένας μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη παραβιάζοντας μια πόρτα αλουμινίου, έκοψε με κοπίδι τους πίνακες από τις κορνίζες και διέφυγε.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία οι πίνακες εντοπίστηκαν από το τμήμα διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής που όλα αυτά τα χρόνια ερευνούσε για την εξιχνίαση της υπόθεσης χωρίς διακοπή.

Υπενθυμίζεται ότι το ξημέρωμα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη το «Γυναικείο κεφάλι» της Ντόρα Μάαρ, που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1939, το έργο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια.

Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχει και χειρόγραφη αφιέρωση του Ισπανού ζωγράφου, που αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο).

Εκλάπη στις 9 Ιανουαρίου του 2012

Ο δράστης που φάνηκε στις κάμερες να φοράει σκούφο, αρχικά φρόντισε να παραπλανήσει τον φύλακα του κτιρίου με ψεύτικους συναγερμούς. Στη συνέχεια έσπασε τζάμι της Πινακοθήκης και όρμησε στον χώρο όπου φυλάσσονταν οι τρεις πίνακες.

Ύστερα κάθισε στα σκαλοπάτια που οδηγούσαν στο υπόγειο του κτιρίου και προσπάθησε με ένα μαχαίρι να αφαιρέσει τα κάδρα. Από την ανάλυση των δεδομένων της επίθεσης τα στελέχη των αρχών ασφαλείας έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι στον φυσικό αυτουργό της αρπαγής των πινάκων είχε δοθεί σαφής εντολή να στοχεύσει στον πίνακα του Πικάσο κυρίως και όχι σε άλλους μεγάλης αξίας που ήταν στον ίδιο χώρο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Φορέας διενεργεί rapid test χωρίς σχετική άδεια. Έχει κινηθεί εισαγγελική έρευνα

Επιπλέον προέκυψε ότι στην κλοπή συμμετείχε κι άλλο άτομο που είχε ρόλο τσιλιαδόρου. Και οι δύο φυσικοί αυτουργοί φέρεται να έχουν βαρύ ποινικό μητρώο με συμμετοχή σε κλοπές και διαρρήξεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είχαν «στοχεύσει» και άλλες φορές έργα τέχνης.

Σφοδρή κριτική για τα μέτρα ασφαλείας

Μετά την κλοπή το 2012 είχε ασκηθεί εντονότατη κριτική για τα οριακά μηδαμινά μέτρα ασφαλείας, αφού ο πίνακας δεν φυλασσόταν καν σε προστατευτικό κουβούκλιο. «Ο συγκεκριμένος πίνακας είχε εκτεθεί, χωρίς προστατευτικό υαλοπίνακα, χωρίς καν τζάμι, κρεμασμένος από μία πρόκα», είχε πει ο Μάνος Στεφανίδης, κριτικός τέχνης και πρώην επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης.

«Ένα έργο κλεμμένο από Πινακοθήκη από μουσείο είναι εκτός συναλλαγής. Ο συγκεκριμένος που το παρήγγειλε θα το έχει αποκλειστικά και μόνο στο σαλόνι του, δε μπορεί ούτε να το επιδείξει ούτε να το παρουσιάσει σε κάποιο γεύμα» είπε ο δικηγόρος Στέλιος Γκαρίπης, συλλέκτης και εκτιμητής έργων τέχνης.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία 5 / 5. Αριθμός ψήφων: 1

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ