Σαρωτικές αλλαγές με τα σχολεία κλειστά. Παρουσίαση του νέου νομοσχεδίου ΥΠΑΙΘ με έμφαση στην αξιολόγηση

1305
5
(1)

Εν μέσω θέρους και με τα σχολεία κλειστά, το υπουργείο Παιδείας φέρνει στη Βουλή ένα νέο νομοσχέδιο που θα αφορά την αυτονομία της σχολικής μονάδας, την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις δομές εκπαίδευσης – αξιολόγηση στελεχών, ενώ περιλαμβάνει ρυθμίσεις και για την εκκλησιαστική εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την υπουργό Νίκη Κεραμέως, το νομοσχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση αυτή την εβδομάδα, ενώ οι νέες παρεμβάσεις θα εφαρμοσθούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

Στη διάρκεια της δημόσιας παρουσίασης του νέου νομοσχεδίου το απόγευμα της Δευτέρας, Κυριάκος Μητσοτάκης και Νίκη Κεραμέως επιχείρησαν να λειάνουν το έδαφος των αντιδράσεων υποστηρίζοντας πως οι νέες ρυθμίσεις έχουν ως κύριο στόχο «την ενδυνάμωση του σχολείου και των εκπαιδευτικών».

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, όμως, το νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση και την λεγόμενη «αυτονομία» των σχολείων αποτελεί το «δούρειο ίππο» για την άλωση των εργασιακών κεκτημένων και την μετατροπή των σχολείων σε «αρένα».

Άλλωστε στη διάρκεια της παρουσίασης έξω από το Στρογγυλό Σχολείο του Αγίου Δημητρίου, εκπαιδευτικοί πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας με αίτημα να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο.

Δείτε live την παρουσίαση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία:

Οι τέσσερις άξονες του νομοσχεδίου

Επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την Νίκη Κεραμέως είναι

α) η ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών

β) η παροχή ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά

γ) την καθιέρωση εναλλακτικών διαδρομών εκπαίδευσης και

δ) η μετατροπή του σχολείου «από κλειστό και συγκεντρωτικό» σε ένα «πιο ελεύθερο και αυτόνομο».

Αναφερόμενη στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και «την ελευθερία του σχολείου», η υπουργός Παιδείας μίλησε για την ανάγκη «διαφάνειας και λογοδοσίας», τη δυνατότητα αξιολόγησης των μαθητών με διαφορετικούς τρόπους, τη χρήση των σχολικών εγκαταστάσεων εκτός ωραρίου, την ανάληψη περισσότερων ευθυνών για τους εκπαιδευτικούς όπως με τη δημιουργία συντονιστών τάξεων ή του θεσμού του μέντορα για τους «νεότερους εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να βοηθηθούν από την καθοδήγηση των πιο έμπειρων εκπαιδευτικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Πτώμα γυναίκας στον Φλοίσβο. Έφερε τομή στην κοιλιακή χώρα.

Σημείωσε ακόμη πως με τις νέες ρυθμίσεις θα αναβαθμιστούν οι δομές εκπαίδευσης και ότι θα δημιουργηθούν 1.100 θέσεις κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων.

«Θέλουμε να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς, να γίνουν καλύτεροι και να σπάσουμε τις προκαταλήψεις, δεν μπορούμε να λέμε όχι στη ιδέα της αξιολόγησης, θέλουμε να κάνουμε το διάλογο, ποια είναι τα εργαλεία, πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά χαρακτήρα επιβράβευσης.

Οι νέες ρυθμίσεις περιλαμβάνουν:

1. Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο).

2. 4μηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης.

3. Νέες δομές συντονισμού των σχολείων (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές μετά από εισήγηση διευθυντή).

4. Εγκρίσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών από το ίδιο το σχολείο.

5. Ελληνική PISA: Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου.

6. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και επιμόρφωση.

7. Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης.

Ποιες αλλαγές θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο

Η υπουργός Παιδείας παρουσίασε συνοπτικά τις αλλαγές που θα εφαρμοσθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στα σχολεία.

Δεξιότητες στα σχολεία μέσω νέων θεματικών, όπως σεβασμός στο περιβάλλον, ρομποτικής, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή κ.ά.

Νέα προγράμματα σπουδών στα σχολεία

Αγγλικά στο νηπιαγωγείο

Πολλαπλό βιβλίο – οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επιλέξουν το βιβλίο από το οποίο θέλουν να διδάξουν

Ψηφιακός μετασχηματισμός, περισσότερες ώρες πληροφορικής

Ανάληψη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών ηλεκτρονικά – ψηφιακά απολυτήρια

Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη καθολικά

Θα λειτουργήσουν τα διπλάσια πρότυπα-πειραματικά, θα λειτουργήσουν επίσης έξι νέα Πρότυπα ΕΠΑΛ

Ένταξη του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από το δημοτικό

Νέος νόμος για την επαγγελματική εκπαίδευση

Μητσοτάκης “γιατί ανάβει τόσα λαμπάκια η αξιολόγηση;”

Στόχος της κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει το σχολείο του μέλλοντος, προσαρμοσμένο στις ανάγκες του μέλλοντος τόνισε ο πρωθυπουργός στην εκδήλωση για την παρουσίαση του Νέου Αναβαθμισμένου Σχολείου στο «Στρογγυλό» Σχολείο που στεγάζει το 1ο Γυμνάσιο, το 1ο ΓΕΛ και το πρώτο ΙΕΚ Αγίου Δημητρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργή στο διαδίκτυο με την απόφαση της Efood να μην ανανεώσει τις συμβάσεις διανομέων και πολιτικό μπάχαλο

Με αφορμή διαδήλωση έξω από το σχολείο ο Κυριάκος Μητσοτάκης διερωτήθηκε γιατί «ενοχλεί η έννοια της αξιολόγησης, γιατί ανάβει τόσα κόκκινα λαμπάκια;»

«Οι μαθητές αξιολογούνται συνέχεια μέσω Πανελληνίων και Διαγωνισμάτων. Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Κανείς δε θα απολυθεί, κανείς δε θα χάσει το μισθό του έχει στόχο να κάνει δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης. «Μπορούμε να συζητήσουμε για το πώς θα γίνει η αξιολόγηση» πρόσθεσε.

Όπως επισήμανε, η αξιολόγηση δεν έχει μόνο χαρακτήρα βελτιωτικό για κάποιον που δεν αποδίδει καλά, έχει και τον χαρακτήρα της επιβράβευσης.

«Είμαστε εδώ για να σπάσουμε στεγανά και αντιλήψεις που ταλαιπώρησαν και ταλαιπωρούν την εκπαίδευση» ξεκαθάρισε, σημειώνοντας ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ήταν προεκλογική εξαγγελία της ΝΔ.

«Δεν μιλάμε πια μόνο για τη στείρα αποστήθιση που σε ένα βαθμό αυτό εξακολουθεί να ισχύει. Έχει όμως την ιδία σημασία η αποστήθιση; Νομίζω πώς όχι. Πρέπει πέραν του πυρήνα της γνώσης, να υπάρχει κριτική σκέψη, σύνθεση, αξιοποίηση των διαφορετικών πηγών, δεξιότητες, συνεργασία, συναισθηματική ευθύνη, νέα αντικείμενα πέραν του στενού πλαισίου των μαθημάτων, όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η δημοκρατία, η υγιεινή διατροφή, η οδική ασφάλεια, η σεξουαλική αγωγή, οι ξένες γλώσσες. Τα παιδιά μαθαίνουν από τα 4 έτη αγγλικά από το νηπιαγωγείο και το νηπιαγωγείο ξεκινά στα 4 έτη» τόνισε.

«Υπάρχουν επαγγελματικές διαδρομές πέρα από το πανεπιστήμιο, επαγγέλματα δημιουργικά και προσοδοφόρα» ανέφερε ακόμα ο κ. Μητσοτάκης.

«Δώσαμε περισσότερες αρμοδιότητες στους εκπαιδευτικούς. Δεν υπάρχει πια όριο θητειών στις εκλογές των διευθυντών» σημείωσε.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία 5 / 5. Αριθμός ψήφων: 1

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ