Πόρτο Ράφτη – Αύριο η απολογία του “φιλότεχνου” ληστή της Πινακοθήκης. Η αστεία δικαιολογία στο γιατί δεν τους επέστρεψε

131
0
()

Ενώπιον του ανακριτή οδηγήθηκε σήμερα ο 49χρονος κατηγορούμενος για τη μεγάλη κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη. Ο κατηγορούμενος ζήτησε και έλαβε προθεσμία από τον ανακριτή για αύριο το μεσημέρι, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του.

Σε δήλωσή του ο δικηγόρος του κατηγορούμενου, Σάκης Κεχαγιόγλου, τόνισε εκ νέου πως ο εντολέας του, κατά δήλωσή του, ποτέ δεν επιχείρησε να πουλήσει τους πίνακες ούτε στο εξωτερικό ούτε στην Ελλάδα. Ερωτηθείς γιατί ο 49χρονος δεν επέστρεψε νωρίτερα τους πίνακες, ο κ. Κεχαγιόγλου απάντησε: «Η επιστήμη λέει ότι στους πίνακες πάνω υπάρχει το DNA. Για να το εξαφανίσει, θα έπρεπε να βάλει χλωρίνη. Δεν ήθελε να τους καθαρίσει με χλωρίνη και να τους καταστρέψει».

Ευελπίδων: Δηλώσεις Κεχαγιόγλου για τον 49χρονο εντολέα του 30/06/2021

«Τονίζω ότι χωρίς τη δική του συνεργασία και χωρίς να μας υποδείξει το μέρος που είχε κρύψει τους πίνακες, δεν θα τους βρίσκαμε ποτέ. Άρα, η έμπρακτη μεταμέλειά του είναι εξ αρχής και οικειοθελής. Όλα τα έκανε μόνος του χωρίς συνεργούς» προσέθεσε.

Τέλος, ο κ. Κεχαγιόγλου, σε ερώτηση για το αν υπήρχε κίνδυνος για τους πίνακες στο ρέμα στο Πόρτο Ράφτη, απάντησε πως τα έργα τέχνης κινδύνεψαν από άλλους λόγους και όχι από τον εντολέα του.

Υπενθυμίζεται ότι ο κατηγορούμενος θα απολογηθεί στον ανακριτή για το αδίκημα της διακεκριμένης περίπτωσης κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο.

Μπορεί η ΕΛ.ΑΣ. να προχώρησε στη σύλληψη του 49χρονου ελαιοχρωματιστή για την κλοπή των έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη τον Ιανουάριο του 2012, ωστόσο υπάρχουν ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα.

Το βασικότερο αφορά στον πίνακα που ο δράστης ισχυρίζεται ότι κατέστρεψε. Δηλαδή γιατί ο 49χρονος «artfreak», που δήλωσε φιλότεχνος και έδειχνε να έχει πλούσιες γνώσεις για τα έργα τέχνης, σκούπισε το χέρι του με ένα σχέδιο του Γουλιέλμου Κάτσια του 17ου αιώνα και μετά το πέταξε στα… σκουπίδια.

Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής, τόσο κατά την ομολογία του, όσο και στις συζητήσεις που είχε με υψηλόβαθμα στελέχη του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας ανέφερε ότι αφαίρεσε τα δύο σπουδαία έργα τέχνης, του Πικάσο και του Μοντριάν, ενώ με το τρίτο, το οποίο αφαίρεσε βιαστικά όπως είπε, σκούπισε το χέρι του καθώς είχε τραυματιστεί.

Στη συνέχεια το έκοψε σε κομμάτια και το πέταξε. Το έργο αυτό είναι σε χαρτί και ήταν μια δημιουργία με πένα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27Χ16,8. Απεικονίζει τον Άγιο Ντιέγκο Ντε Αλκάλα σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους.

Από τα τρία έργα που εκλάπησαν ήταν το πιο εύκολο να μεταφερθεί, είχε τη χαμηλότερη αξία από τα αλλά δύο, όμως διόλου ευκαταφρόνητη.

Ακόμη κι αν δεν πρόκειται για πίνακα του Πικάσο ή του Μοντριάν, ένα γνήσιο έργο του Κάτσια θα άφηνε αδιάφορους μανιώδεις συλλέκτες ανά τον πλανήτη; Ο «artfreak» γνώριζε πολύ καλά την αξία των έργων που αφαίρεσε από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012 και μπορούσε να καταλάβει ποια από αυτά μπορούσαν έστω και με δυσκολία να διακινηθούν και ποια όχι. Ένας «Πικάσο» είναι πάντα θέλγητρο, όταν όμως ανήκει σε ένα κράτος, όπως συμβαίνει με το συγκεκριμένο έργο, περιορίζεται ασφυκτικά η δυνατότητα του συλλέκτη να το εντάξει στη συλλογή του και να το προβάλλει καθώς είναι σε απόλυτη επισφάλεια. Αυτή ήταν πιθανότατα μια παράμετρος που ο 49χρονος δεν στάθμισε σωστά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος πίνακας αποτελεί ουσιαστικά ιδιοκτησία του κράτους, μπλόκαρε όποιες προσπάθειες έγιναν για δημοπράτησή του στο εξωτερικό. Η ΕΛ.ΑΣ. με διαύλους επικοινωνίας που είχε στο εξωτερικό είχε αποσαφηνίσει ότι τα έργα είναι ιδιοκτησίας της Ελλάδος κι όχι κάποιου ιδιώτη συλλέκτη. Με το έργο του Κάτσια ενδεχομένως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά. Ο καθ’ ομολογίαν κλέφτης των πινάκων γνώριζε πάρα πολύ καλά την αξία της τέχνης, την οποία αγαπά «με διεστραμμένο τρόπο» όπως είπε ο συνήγορός του Σάκης Κεχαγιόγλου. Άνθρωπος που αγαπά διεστραμμένα την τέχνη, έχει μπει κι έχει κλέψει την Εθνική Πινακοθήκη, σκίζει και πετάει στα σκουπίδια ένα έργο του 17ου αιώνα;

Οι Αρχές παρ’ όλα αυτά φέρονται να έχουν πειστεί από την επιχειρηματολογία του 49χρονου ότι το έργο καταστράφηκε και πετάχτηκε.

Λεπτομέρειες για τον τρόπο με τον οποίο καταστράφηκε ο τρίτος πίνακας που είχε κλέψει ο εντολέας του από την Εθνική Πινακοθήκη αποκάλυψε σήμερα ο δικηγόρος του, ο ποινικολόγος Σάκης Κεχαγιόγλου.

Μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» για τον τρίτο πίνακα, ο συνήγορος του 49χρονου ελαιοχρωματιστή, ο οποίος έχει ομολογήσει ότι διέπραξε την «κλοπή του αιώνα», έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το τι συνέβη στο έργο τέχνης, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς του δράστη. Υπενθυμίζεται ότι το έργο ήταν φιλοτεχνημένο σε χαρτί και ήταν μια δημιουργία με πέννα σε αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 επί 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικόνιζε τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους. Το έργο απετέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική Πινακοθήκη.

Από την πρώτη κιόλας στιγμή ο συλληφθείς για την κλοπή από την Εθνική Πινακοθήκη υποστήριξε ότι ο πίνακας κατέληξε στα σκουπίδια. Σήμερα όμως ο κ. Κεχαγιόγλου αποκάλυψε επίσης ότι το έργο καταστράφηκε όταν ο κλέφτης ελαιοχρωματιστής σκούπισε πάνω του τα αίματά του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Γκάφα η σύλληψη του "εμπρηστή" του Κρυονερίου, την ίδια ώρα έσβηνε φωτιά στη Βαρυμπόμπη και έσωζε άλογα

«Ο πελάτης μου τραυματίστηκε από κομμένα τζάμια και σκούπισε τα αίματα με αυτό το μικρό κομμάτι χαρτί που ήταν η προσευχή του αγίου προς την Αγία Τριάδα». Σχολιάζοντας την καταστροφή του έργου τέχνης ο κ. Κεχαγιόγλου το χαρακτήρισε «μηδαμινής αξίας μπροστά στους άλλους δύο πίνακες».

Σύμφωνα με τον κ. Κεχαγιόγλου ο πελάτης του, που θα τιμωρηθεί με κάθειρξη 5 – 10 ετών
, «υπέδειξε τα πολλών εκατομμυρίων αξίας, δύο άλλα έργα, τα οποία μετά την επιτυχία της αστυνομίας και του τμήματος διαρρηκτών επιστρέφουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού λαού, το νέο, λαμπρό κτίριο, της Εθνικής Πινακοθήκης».

Στην ίδια συνέντευξη ο ποινικολόγος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ο εντολέας του ήταν λάτρης της τέχνης και «επέλεξε έναν πολύ πρωτότυπο τρόπο για να εκδηλώσει αυτή τη λατρεία». Επίσης ανέφερε ότι ο 49χρονος έδειξε έμπρακτη μεταμέλεια, υποδεικνύοντας στις Αρχές πού είχε κρύψει τους δύο άλλους πίνακες.

Τα ερωτήματα…

Παρά τον εντοπισμό των δύο έργων τέχνης, την ανακούφιση της κοινής γνώμης και την πανηγυρική συνέντευξη Τύπου, υπάρχουν “καυτά” ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις.

-Ο 49χρονος μόνος του, χωρίς καμία βοήθεια, παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη;

-Ένας άνθρωπος ο οποίος επί έξι μήνες παρακολουθεί ό,τι συμβαίνει στην Πινακοθήκη, καταφέρνει να μπει στον χώρο αλλά κλέβει τρία έργα στην τύχη, όπως είπε, και δεν στοχεύει σε αυτά; Είναι δυνατόν να είναι τυχαία η επιλογή των πινάκων, ενώ τα συγκεκριμένα τρία έργα τέχνης δεν βρίσκονταν στον ίδιο χώρο της Πινακοθήκης;

-Mε τις γνώσεις που έχει και την εξάμηνη παρακολούθηση έτυχε και πήρε αυτά τα έργα χωρίς να εκτελεί κάποιου τύπου «παραγγελία»;

-Ο 49χρονος γνώριζε ότι έργα των Πικάσο και Μοντριάν, παρά το υψηλό ρίσκο, καθώς αποτελούν δημόσια περιουσία, υπάρχει πιθανότητα να πουληθούν ή όχι;

-Ο 49χρονος κατάλαβε την ώρα της κλοπής, όπως κατέθεσε, ότι ο συναγερμός χτυπάει με το παραμικρό οπότε αποφάσισε να χρησιμοποιήσει αυτό το δεδομένο για να εκνευρίσει τον φύλακα. Κι αυτό, το έκανε την ώρα που έκλεβε την Εθνική Πινακοθήκη μόνος του;

-Ο 49χρονος βρέθηκε στον χώρο της Πινακοθήκης αλλά και τον περιβάλλοντα αυτής χώρο για περισσότερες από 7 ώρες και κανείς δεν είδε και δεν κατάλαβε το παραμικρό;

-Αν και τον είδε ο φύλακας και του φώναξε, ο 49χρονος διέφυγε με ψυχραιμία, πήγε απέναντι από την Πινακοθήκη, και χωρίς να υπάρχει συνεργός ή ομάδα υποστήριξης, πήρε ένα ταξί γύρω στις 5 τα ξημερώματα για να επιστρέψει σπίτι του;

-Πέρασαν 9,5 χρόνια κι ένας άνθρωπος φέρεται να είχε στα χέρια του – σε μια κρύπτη στο μπάνιο του για την ακρίβεια – έναν «Πικάσο» και έναν «Μοντριάν», ενώ έχει σκίσει κι έχει πετάξει έναν «Κάτσια». Μοιράζει τη ζωή του ανάμεσα σε Ελλάδα-Αγγλία-Ολλανδία, είτε ως ελαιοχρωματιστής, είτε ως security στην Αγγλία κάποιες φορές, και δεν έχει καταλάβει κανένας τίποτα;

-Ο 49χρονος λείπει για μήνες από τη χώρα αλλά οι πίνακες είναι συνεχώς στην κρύπτη του μπάνιου του, χωρίς καμία απολύτως φθορά από τον χρόνο και τις συνθήκες;

 

Αρχές του 2021 η απέλπιδα προσπάθεια πώλησης στην Ελβετία;

Στις αρχές του τρέχοντος έτους ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής βρίσκεται στην Ελβετία ώστε να κάνει μια τελευταία προσπάθεια να πουλήσει τους δυο πίνακες που εδώ και 9 χρόνια έχει στην κατοχή του. Πρόκειται για το έργο «Ανεμόμυλοι Στάμμερ» του Πιετ Μοντριάν του 1905 και «Το γυναικείο πρόσωπο» της Ντόρα Μάαρ του Πάμπλο Πικάσο του 1939. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ένα από κλιμάκια της Ε.Υ.Π. είχε μεταβεί στην Ελβετία παρακολουθώντας τον ως βασικό ύποπτο για την «κλοπή του αιώνα» όπως χαρακτηρίστηκε. Πλησίαζε άλλωστε η ημερομηνία που είχε οριστεί για την έναρξη λειτουργίας της νέας Εθνικής Πινακοθήκης, τον Μάρτιο, και οι ιθύνοντες θα ήθελαν όσο τίποτα να βρίσκονται στη θέση τους τα δύο σπουδαία έργα.

Εν τέλει χρειάστηκαν λίγες εβδομάδες ακόμη, ώστε ο θορυβημένος, από τις διαρροές που υπήρχαν στα ΜΜΕ για εμπλοκή ανθρώπου υπεράνω υποψίας, «artfreak» να οδηγήσει τις Αρχές στη χαράδρα όπου είχε κρύψει τους δύο πίνακες.

Ο Γ.Σ. ήταν ένας άνθρωπος που κινούνταν στους εικαστικούς κύκλους καθώς σ’ αυτούς υπάρχει το προνόμιο να μην στέκεται κάποιος στην πρώτη εικόνα. Αυτό εκμεταλλεύτηκε και ο φιλότεχνος 49χρονος. Η γνώση του σχετικά με μεγάλους ζωγράφους και εικαστικούς όπως και για τα έργα τους είναι αδιαμφισβήτητη και αποτέλεσε “διαβατήριο” για να αποκτήσει πρόσβαση στους συγκεκριμένους κύκλους. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Δεκέμβριο του 2011 είχε δώσει το παρών σε έκθεση που είχε πραγματοποιηθεί στο Κολωνάκι και συγκεκριμένα στην ιστορική αίθουσα του ελληνογαλλικού συνδέσμου.

Η κλοπή του αιώνα έγινε σε ένα «ξέφραγο αμπέλι»

Η κλοπή του αιώνα στις 9 Ιανουαρίου 2012 έγινε σε ένα «ξέφραγο αμπέλι» όπως είχε χαρακτηρίσει ο τότε Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής, την Εθνική Πινακοθήκη. Τα δημοσιεύματα της εποχής μιλούσαν για ενδεχόμενη συσχέτιση της κλοπής με αντίστοιχο περιστατικό που σημειώθηκε τον Μάιο του 2010 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Παρισιού, και οι Αρχές έκαναν λόγο για οργανωμένο κύκλωμα κλοπής έργων τέχνης. Παρ’ όλα αυτά ή έκθεση του τότε Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή καθιστούσε σαφές ότι σχεδόν από τύχη δεν είχαμε αντίστοιχες κλοπές στην Εθνική Πινακοθήκη… συχνότερα. Ανέφερε χαρακτηριστικά για τα μέτρα προστασίας και την εκπαίδευση των φυλάκων:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Κάθειρξη 8 ετών σε ιερέα που ασελγούσε σε 11χρονη. 5 χρόνια κάθειρξη και στη "μητέρα" για συνέργεια

-υπάρχουν σημεία στον εξωτερικό χώρο της Πινακοθήκης, τα οποία δεν καλύπτονται από τα συστήματα ασφαλείας.

-δεν υπάρχει online σύνδεση με το υπουργείο Πολιτισμού ή την αστυνομία, ούτε ενδοεπικοινωνία μεταξύ των φυλάκων, οι οποίοι επικοινωνούν με τα προσωπικά τους τηλέφωνα

-οι φύλακες δεν έχουν ειδική εκπαίδευση

-στη νυχτερινή βάρδια υπάρχουν μόνο δύο φύλακες, εκτός αν κάποιος απουσιάζει οπότε παραμένει ένας

-ο συναγερμός χτυπά συχνά χωρίς λόγο επειδή έχουν λήξει οι μπαταρίες και δεν έχουν αντικατασταθεί (όπως έγινε και στην κλοπή του Ιανουαρίου)

-οι κασέτες από τις κάμερες ασφαλείας συνήθως δεν καταγράφουν, λόγω φθοράς από την συνεχή χρήση.

Διαβάζοντας την έκθεση του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης τότε και την κατάθεση του 49χρονου σήμερα μπορεί να γίνει κατανοητό ότι το να κλέψει κάποιος την Εθνική Πινακοθήκη τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν κάτι ιδιαίτερα δύσκολο.

Βίος και πολιτεία

Ελαιοχρωματιστής με ακριβά γούστα και γνωστές παρέες από τον χώρο της τέχνης, ο 49χρονος, που ομολόγησε χθες μετά την σύλληψη του από τους αστυνομικούς, την διάρρηξη πριν από εννέα χρόνια στην Εθνική Πινακοθήκη, όταν μέσα σε ελάχιστα λεπτά έκαναν «φτερά» από τις προθήκες τρία από τα σημαντικότερα έργα της συλλογής.

Αρκεί μια ματιά στον λογαριασμό του στο Twitter για να αντιληφθεί κανείς την μανία του και την αγάπη που τρέφει για την ζωγραφική τέχνη. Άλλωστε και το ψευδώνυμο «Artfreak» που επέλεξε για την ονομασία της σελίδας του, δεν είναι και τόσο τυχαίο.

Ο 49χρονος φαίνεται μάλιστα πως διατηρούσε κατά το παρελθόν και φιλικές σχέσεις με γνωστούς Έλληνες εικαστικούς και μουσειολόγους, με τους οποίους έχει φωτογραφηθεί σε εγκαίνια έκθεσης στο Κολωνάκι τον Δεκέμβριο του 2011. Φορώντας κουστούμι και με άκρως γοητευτικό ύφος, ο 49χρονος ποζάρει στο φακό λίγες μόλις ημέρες πριν βάλει το σχέδιό του σε εφαρμογή στις 9 Ιανουαρίου 2012.

σαρ7

Οι σχέσεις αυτές φαίνεται πως τον βοήθησαν, ώστε να πραγματοποιεί ανενόχλητος τις επισκέψεις εκείνες που χρειαζόταν στους χώρους της Εθνικής Πινακοθήκης, για να μελετά τα πάντα, προκειμένου το σχέδιο του να στεφθεί με επιτυχία. Για τον λόγο αυτό θα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον όσα θα υποστηρίξει κατά την απολογία του, περιγράφοντας τις κινήσεις του, αλλά και τις απαντήσεις που θα δώσει στις ερωτήσεις των ανακριτικών αρχών που στόχο θα έχουν να αποκαλύψουν τη δράση του.

Από τις αναρτήσεις του στο Twitter ο 49χρονος δείχνει να είναι συνεχώς με μια βαλίτσα στο χέρι, πραγματοποιώντας πολλά ταξίδια μέσα στο χρόνο με αγαπημένους του προορισμούς να θεωρούνται το Άμστερνταμ, το Λονδίνο, το Βερολίνο και το Ντουμπάι.

σαρ2

Εντύπωση προκαλεί, όπως αναφέρει σε μια ανάρτηση με την φωτογραφία του, τον Απρίλιο του 2017 η παραμονή του για επτά μήνες στο Ηνωμένο Βασίλειο: «Αφού βρισκόμαστε σε ένα πολύ απομονωμένο μέρος στο βορειότερο σημείο του Ηνωμένου Βασιλείου για 7 μήνες, η μόνη σκέψη που απομένει είναι (Ώρα να φύγεις)». Όλους αυτούς τους μήνες ο 49χρονος είχε επισκεφτεί τα νησιά Σέτλαντ στο αρχιπέλαγος της Σκωτίας.

Ξετυλίγοντας το κουβάρι των αναρτήσεών του στο Twitter, ο 49χρονος αναδημοσιεύει πολλά θέματα που σχετίζονται με τον χώρο της τέχνης. Τον Απρίλιο του 2016 μάλιστα δήλωσε ενθουσιασμένος όταν βρέθηκε επτά χρόνια από την κλοπή του από γκαλερί του Όσλο ένα σπουδαίο έργο του Edvard Munch. Η λιθογραφία εκλάπη τον Νοέμβριο του 2009 από την γκαλερί Nyborg Kunst. Οι δράστες είχαν σπάσει με πέτρα τη βιτρίνα και απέσπασαν μόνο το συγκεκριμένο έργο.

Εξιχνίαση διακεκριμένης κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη - Εντοπισμός πινάκων.

Μεγάλη και η λατρεία που δείχνει προς τον Πικάσο και πώς θα γινόταν διαφορετικά, αφού για χάρη του σπάνιου έργου του, «Γυναίκα χωρίς κεφάλι» του 1939, μια δωρεά του ζωγράφου στον Ελληνικό λαό ,είχε διοργανώσει με κάθε ρίσκο ολόκληρη διάρρηξη. Για τον καλλιτέχνη, μάλιστα, φαίνεται να επισκέφτηκε το 2015 το Παρίσι. «Σύντομα θα πάω στο MuseePicasso στο Παρίσι» ανέφερε στην ίδια ανάρτηση τον Φεβρουάριο του 2015, όπου ο ίδιος δήλωνε ενθουσιασμένος για τη νέα χρονιά «Ένα καταπληκτικό 2015 σε προσωπικό επίπεδο και ανυπομονώ για κάποιες αλλαγές».

σαρ3
σαρ4

Μεγάλη και η αγάπη του στον Ολλανδό ζωγράφο Piet Mondrian, έργο του οποίου από την σειρά με τους ανεμόμυλους, βρέθηκε μετά την διάρρηξη παράνομα στην κατοχή του. Πρόκειται για το έργο που φιλοτεχνήθηκε το 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού, έργο που αγοράστηκε από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη. Στις αναρτήσεις του τον Ιούνιο του 2014 για τον Piet Mondian, ο 49χρονος ανέβασε φωτογραφίες από την συλλογή με τους ανεμόμυλους γράφοντας όλο νόημα «Είχε πάθος ε; Σχετικά με τους μύλους της χώρας του».

Το μοναδικό, δυστυχώς, που δεν γλίτωσε από την σειρά των έργων που κρατούσε παράνομα στην κατοχή του για εννέα χρόνια ήταν το αριστούργημα σε χαρτί, από πένα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 επί 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) που απεικόνιζε τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση, το οποίο όπως παραδέχτηκε κατά την σύλληψή του, το πέταξε στην τουαλέτα.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ