Πως “μετέφρασε” την Αγγλική έρευνα για σχολεία και σούπερ μάρκετ ο Μαγιορκίνης. Θολό τοπίο τα σχολεία

1005
5
(1)

Πως “μετέφρασε” την Αγγλική έρευνα για σχολεία και σούπερ μάρκετ ο Μαγιορκίνης. Θολό τοπίο τα σχολεία

Aίσθηση προκαλεί βρετανική έρευνα, σχετικά με τη μεταδοτικότητα του κορονοϊού σε σχολεία και σούπερ μάρκετ.

Στο πλαίσιο της ημερήσιας ενημέρωσης του υπ. Υγείας για τον κορονοϊό, δόθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με τα ευρήματα της έρευνας για τα συμπεράσματα που εξάγονται.

Ο λοιμωξιολόγος Γκίκας Μαγιορκίνης εξήγησε πως «αναλύοντας δεδομένα σε εφαρμογή track and trace στα κινητά βρήκαν ότι το 20% φυσικά είχε πάει σούπερ μάρκετ το άλλο 15% είχε πάει σε δημοτικό σχολείο.

Και εμένα εάν με ρωτήσεις οι πιο κοινοί χώροι που πηγαίνω είναι το πανεπιστήμιο, το σούπερ μάρκετ. Ο Public Health England είπε ότι δεν σημαίνει ότι κόλλησε εκεί ο κόσμος αλλά είναι εκεί που πηγαίνει φυσιολογικά».

Παράλληλα πρόσθεσε πως «σε μία δεύτερη ανάλυση που έκαναν έδειξαν ότι ενώ πήγαιναν πολύ συχνά σε αυτούς τους χώρους το πιο συχνό μέρος όπου έγινε η μετάδοση ήταν νοικοκυριό. Άρα θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί πως μεταφράζουμε τις μελέτες και πως μεταφράζουμε τα στοιχεία».

Στην έρευνα αναφέρθηκε και ο Νίκος Χαρδαλιάς που ξεκαθάρισε πως «καμία ένδειξη ή απόδειξη δεν υπάρχει, δεν προκύπτει από τους χιλιάδες ανθρώπους που έχουμε ιχνηλατήσει για συρροές ή για επιδημιολογικά clusters στα σούπερ μάρκετ ή στα σχολεία. Οι έλεγχοι συνεχίζουν να γίνονται και έχουμε κάνει και παρεμβάσεις όταν είχαμε καταγγελίες σε περιοχές».

«Θολό τοπίο» τα σχολεία

Αντιφατικά είναι τα μέχρι τώρα δεδομένα για την επαναλειτουργία των σχολείων, η οποία έχει αναγορευθεί ως κύρια προτεραιότητα της κυβέρνησης, στο πλαίσιο άρσης των περιοριστικών μέτρων.

Αρχικά είχε θεωρηθεί εφικτός στόχος το άνοιγμα των σχολείων στις 30 Νοεμβρίου, ωστόσο λόγω των δυσμενών εξελίξεων πιο πιθανή ημερομηνία θεωρείται η 7η Δεκεμβρίου. Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως, ο προσανατολισμός είναι να ανοίξουν πρώτα τα δημοτικά σχολεία και μετά οι μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει επίσημη εξαγγελία για την ημερομηνία επανέναρξης των σχολικών μονάδων, ενώ θα πρέπει να θεωρείται μάλλον απίθανη η λειτουργία των σχολείων εν μέσω γενικού lockdown.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Συρροή κρουσμάτων στο Ψυχιατρικό νοσοκομείο στο Δαφνί. Μεταφέρονται οι ασθενείς από επιταγμένες κλινικές

«Συζήτηση» για το άνοιγμα σχολείων

Παράλληλα, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς έδωσε την Παρασκευή (20 Νοεμβρίου) μια πρώτη περιγραφή του «σχεδίου εξόδου», τονίζοντας ότι η συζήτηση για την άρση του lockdown θα γίνει από την επόμενη εβδομάδα, με την επιδημιολογικών δεδομένων και με ιδαίτερη προσοχή στην κατάσταση.

«Η άρση των lockdown απασχολεί τους πάντες. Με βάση τα δεδομένα της επόμενης εβδομάδας, θα έχουμε πιο σαφή στοιχεία για το τι θα γίνει. Σταδιακά και προσεκτικά, με απόλυτο σεβασμό στην επιδημιολογική κατάσταση, θα ξεκινήσουμε τη συζήτηση για άρση του lockdown. Η πρόθεση είναι να πάμε σε σταδιακή άρση. Σε κάθε περίπτωση όλα θα αξιολογηθούν την επόμενη εβδομάδα. Ας μην κάνουμε πίσω όμως στην τήρηση των μέτρων», δήλωσε σχετικά.

Κεραμέως

Σε τρία στάδια θα ανοίξουν, όπως αποκάλυψε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως οι σχολικές μονάδες της χώρας, μόλις επιτραπεί από την εξέλιξη της πανδημίας και τις εισηγήσεις των ειδικών.

Η κ. Κεραμέως τόνισε πως οι μελέτες έδειξαν ότι τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες διασποράς του ιού και τα σχολεία έκλεισαν για να περιοριστεί η κινητικότητα των ενηλίκων.

«Στόχος μας και προτεραιότητα είναι να ανοίξουν τα σχολεία και υπάρχει η πιθανότητα πρώτα να ανοίξουν τα δημοτικά και μετά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια», προσθέτοντας ωστόσο ότι ο χρόνος στον οποίο θα υλοποιηθεί η επαναλειτουργία των σχολείων εξαρτάται από τους λοιμωξιολόγους.

Η υπουργός Παιδείας μιλώντας στον Ant1 ανέφερε ακόμη πως δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία, αλλά όσο οι ειδικοί μας λένε ότι πρέπει να μείνουν κλειστά τα σχολεία, είναι αναγκαστική η τηλεκπαίδευση.

Για την τηλεκπαίδευση

Αναφερόμενη στο πλαίσιο λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης στην χώρα, μέσω δωρεάν πλατφόρμας και πρόσβασης σε αυτήν των μαθητών σε όλη την χώρα, έκανε λόγο για ένα πολύ μεγάλο ψηφιακό έργο, που αφορά – όπως είπε – 1,6 εκ. μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ παραδέχθηκε ότι υπήρξαν μικρά προβλήματα και θα συνεχίσουν να υπάρχουν.

Αναφερόμενη σε καταγγελίες για διανομή tablet σε σχολεία, τα οποία καταλήγουν όμως αντί για τα χέρια μαθητών σε χέρια καθηγητών, η κ. Κεραμέως είπε ότι υπάρχουν σαφείς εντολές που πρέπει να τηρούνται, αποδέχθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα σε κάποιες περιοχές, τόνισε όμως ότι είναι μεγάλη η συμμετοχή των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Σταθερή η κατάσταση της υγείας του Αρχιεπισκόπου

Η Υπ. Παιδείας είπε ότι σύμφωνα με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης της περιοχής, τα παιδιά από το χωριό της Ηλείας, η φωτογραφία των οποίων να κάθονται στο καφενείο του χωριού για να «συνδεθούν» με την τηλεκπαίδευση, ουδέποτε συνδέθηκαν τις επίμαχες δύο ημέρες στην πλατφόρμα ούτε έκαναν χρήση της συσκευής που υπήρχε στο σχολείο και ήταν στην διάθεση τους, επαναλαμβάνοντας ότι το Υπουργείο είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να παρέμβει για να δοθούν λύσεις σε τέτοιου είδους περιπτώσεις.

Ψηφιακή μετάβαση

«Αυτό που συνέβη τις τελευταίες ημέρες είναι πρωτόγνωρο για την χώρα και ουδείς θα πίστευε πριν από μερικούς μήνες ότι λόγω της πανδημίας θα γινόταν η ψηφιακή μετάβαση όλων των σχολείων της χώρας.

Την πρώτη ημέρα σύνδεσης των Γυμνασίων και των Λυκείων της χώρας, υπήρξαν αρρυθμίες, έπρεπε να συντονιστεί το σύστημα, υπήρχε πανευρωπαϊκό πρόβλημα, όμως δύο εβδομάδες τώρα γίνονται κανονικά τα μαθήματα σε δεκάδες χιλιάδες εικονικές τάξεις καθημερινά. Το ίδιο έγινε και την πρώτη ημέρα σύνδεσης των δημοτικών, υπήρξαν προβλήματα και θα συνεχίσουν να υπάρχουν κάποια προβλήματα, όμως πλέον τα μαθήματα γίνονται», τόνισε η κ. Κεραμέως.

Για τις απουσίες των μαθητών

Σε ότι αφορά τις απουσίες των μαθητών, είπε ότι αυτές δεν υπολογίζονται όταν υπάρχουν τεχνικά προβλήματα, ωστόσο κατά τις άλλες ημέρες τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά για όλους και πρέπει να παρακολουθούνται από τα παιδιά.

Η Υπ. Παιδείας επανέλαβε σε ότι αφορά την πλατφόρμα για την τηλεκπαίδευση ότι δεν αφορά σε έργο που υλοποιείται στο πλαίσιο διαγωνισμού, αλλά αποτελεί δωρεά η χρήση της, για την οποία μάλιστα όπως είπε, αν και η αντιπολίτευση το ζητούσε επιμόνως τις προηγούμενες ημέρες, ουδείς έχει αντααποκριθεί αφότου το Υπουργείο δήλωσε ότι μπορεί όποιος θέλει να δει τα σχετικά έγγραφα.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία 5 / 5. Αριθμός ψήφων: 1

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ