Πως θα καλύπτουν οι διευθυντές σχολείων τις αυξημένες αρμοδιότητες τους. Η σύγκριση με άλλες χώρες

2096
0
()

Απαντήσεις της Υπουργού Παιδείας στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά τη διαδικασία ακρόασης των φορέων για το νομοσχέδιο που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Απαντώντας στην Ένωση Διευθυντών, ότι αυξημένες αρμοδιότητες απαιτούν αυξημένη ενίσχυση, η υπουργός είπε ότι:

«Για αυτό υπάρχει

  • αύξηση επιδόματος στους διευθυντές σχολείων,
  • η θεσμοθέτηση υποστηρικτικών οργάνων στους Διευθυντές και
  • ανάθεση εξωδιδακτικών καθηκόντων από τον Διευθυντή»

H Υπουργός Παιδείας στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά τη διαδικασία ακρόασης των φορέων για το νομοσχέδιο που αφορά την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών

Ο Διευθυντής του σχολείου στη χώρα μας έχει τις λιγότερες αρμοδιότητες από τις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. είπε η υπουργός και ανέφερε ενδεικτικά ότι: «H ευθύνη του Διευθυντή στην Ελλάδα για την ύλη είναι στο 1% ενώ στις άλλες χώρες 22%. Η ευθύνη του Διευθυντή για το πλαίσιο αξιολόγησης των μαθητών στην Ελλάδα είναι στο 5% ενώ στις άλλες χώρες είναι στο 32%. Η ευθύνη του Διευθυντή για πρόσθετους πόρους στην Ελλάδα είναι στο 5% και στις άλλες χώρες είναι 40%. Ο Διευθυντής λοιπόν δεν πρέπει να έχει αντίστοιχες αρμοδιότητες των άλλων χωρών;»

Σχετικά με τις παρατηρήσεις που έκανε η Ένωση Διευθυντών (διαβάστε εδώ τις παρατηρήσεις), η υπουργός είπε:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Έρχεται και πιστοποίηση μέσω ελέγχου ταυτότητας για την είσοδο σε καφέ και εστιατόρια

Ήταν χρήσιμες οι επισημάνσεις σας για τα νέα καθηκοντολόγια και συμφωνούμε απόλυτα και θα δρομολογηθούν άμεσα και επίσης θα λάβουμε υπόψη μας τη θέση σας για τη σύνθεση του Σχολικού Συμβουλίου»

Επίσης για τη θέση της Ένωσης Διευθυντών σχετικά με την ανάγκη γραμματειακής υποστήριξης στα σχολεία η υπουργός εξέφρασε την κατανόησή της για το θέμα και ανέφερε ότι:

«σε κάθε σχολείο που πηγαίνουμε υπάρχουν τέσσερα αιτήματα που γίνονται, για γραμματέα, σχολικό ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και νοσηλευτή. Αυτοί είναι τέσσερις άνθρωποι και αν υπολογίσει κανείς όλες τις σχολικές μονάδες μιλάμε για πάνω από 50.000 θέσεις».

Απαντώντας στην Ένωση Διευθυντών ότι αυξημένες αρμοδιότητες απαιτούν αυξημένη ενίσχυση, η υπουργός είπε ότι: Για αυτό υπάρχει αύξηση επιδόματος στους διευθυντές σχολείων, θεσμοθέτηση υποστηρικτικών οργάνων στους Διευθυντές, ανάθεση καθηκόντων στους εκπαιδευτικούς από τον Διευθυντή.

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών σχολικών Μονάδων Π.Ε., Τηλέμαχος Κουντούρης, τοποθετήθηκε πριν από λίγο για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια της συζήτησής του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Διευθυντών πρότεινε πέντε ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο που θα διευκολύνουν τη λειτουργία του σχολείου, την εργασία εκπαιδευτικών και Διευθυντή:

  • Άμεση έκδοση καθηκοντολογίου
  • Δραστική μείωση διδακτικού ωραρίου Διευθυντών
  • Καθορισμός του χρόνου πραγματοποίησης των συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων
  • Θεσμοθέτηση γραμματειακής υποστήριξης και θέση επιστάτη στα σχολεία ( επιστάτης, θυρωρός, κλειδαρά στα σχολεία είναι Διευθυντής και εκπαιδευτικοί, σημείωσε χαρακτηριστικά)
  • Όλα τα βιβλία που τηρούνται στα σχολεία να γίνουν ηλεκτρονικά
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Άλλαξε ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι επισκέψεις στον οδοντίατρο. Αλλαγές και σε νοσοκομεία, κλινικές, Κ.Υ.

Ο πρόεδρος της ένωσης Τ. Κουντούρης τελειώνοντας είπε χαρακτηριστικά: «Αν δεν γίνουν όλα αυτά είναι ανθρωπίνως αδύνατο να ανταπεξέλθει ο Διευθυντής στα καθήκοντά του»

Στη συνέχεια ο πρόεδρος της Ένωσης αναφέρθηκε στο άρθρο 107 που προβλέπει 5μελές σχολικό συμβούλιο με μόνο δύο εκπροσώπους από το σχολείο ( Διευθυντής και ένας εκπαιδευτικός) και πρότεινε να επανέλθει η αρχική διάταξη με 7μελες με 4 εκπροσώπους από το σχολείο ( Διευθυντής και τρεις εκπαιδευτικοί) Σημ. Ο χρόνος ομιλίας τελείωσε και ο πρόεδρος της Ένωσης δεν ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του.

Απευθυνόμενη η υπουργός σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ αναφορικά με την αξιολόγηση είπε: 

«Θέλετε αξιολόγηση η οποία έχει διττή στόχευση , πρώτα την επιβράβευση όσων αποδίδουν πολύ καλά και επιμόρφωση για όσους υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης; Θέλετε να βελτιωθείτε; Θέλετε να συμβάλλετε και εσείς προκειμένου να βελτιωθεί τα παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο προς όφελος των μαθητών;»

fresh-education

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ