Ο Παλιός Σιδηροδρομικός Σταθμός του Μαρκοπούλου και η μηχανή με τα βαγόνια.

255
0
(0)

Ο Παλιός Σιδηροδρομικός Σταθμός του Μαρκοπούλου ..και η Μηχανή με τα βαγόνια. ( Τώρα εγκαταλειμμένος και βανδαλισμενος στο εσωτερικό του).

Ο Παλιός Σιδηροδρομικός Σταθμος στο Μαρκόπουλο είναι ενα κομψοτέχνημα τυπικής σιδηροδρομικής βιομηχανικής Αρχιτεκτονικής.

Η σιδηροδρομική γραμμή Λαύριο- Αγ.Ανάργυροι ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1882 και ολοκληρώθηκε το 1892 , απο την Εταιρία ” Σιδηρόδρομοι Αττικής ” σαν αντισταθμιστικό όφελος προς το δημόσιο απο την μητρική Εταιρία ” Ελληνική Εταιρία Μεταλλευμάτων Λαυρίου”.

Η σύμβαση υπογράφηκε επι Πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη.

Το 1884 ολοκληρώθηκε η Γραμμή που περνούσε απο το Μαρκόπουλο και κατέληγε Λαύριο..Τότε κατασκευάστηκε και ο Σταθμός.

Ο Σιδηροδρομικός Σταθμος συνέβαλε στην επικοινωνία των Μαρκοπουλιωτων και γενικότερα των κατοίκων των Μεσογείων με την Αθήνα.

Επαιξε σημαντικό ρόλο στην ραγδαία ανάπτυξη του εμπορίου ( μεταφορά μούστου ..κρασιού ..κτηνοτροφικων προιοντων..)σε μια χρονική περίοδο που ηταν σε έξαρση η ληστεία.!

Ο Σταθμός διέθετε κυλικείο και χώρο για φύλαξη εμπορευμάτων .

Φύλακας γύρω στο 1915, για αρκετό καιρό, ηταν ο Ολυμπιονίκης Σπύρος Λούης .

Το τρένο που περνούσε στην αρχή ηταν το θρυλικό ” Θηρίο ” η ” Μουντζούρης ” (ατμοκίνητη μηχανή με ξύλινα βαγόνια που έβγαζε απο τον φουγάρο του μαύρο καπνό ) .

Το 1944 οι Γερμανοί ανατίναξαν και κατέστρεψαν ενα μεγάλο μέρος απο τις γραμμές του τρένου.

Τον Μάιο του 1952 οι ζημιές αποκαταστάθηκαν και ξεκίνησε παλι να κανει τα δρομολόγια του απο το Λαύριο προς Αθήνα με καινούργιες μοντέρνες αυτοκινητάμαξες ( Automotrices).

Εκτελούσε 2 δρομολόγια την ημέρα και έφτανε απο το Μαρκόπουλο στην Πλατεια Λαυρίου στην Αθήνα σε 1 ωρα και 38 λεπτά.

Η κυβέρνηση Καραμανλή το 1957 σταμάτησε την λειτουργια της γραμμής για να την ” εκσυγχρονίσει” …το 1962 αποφασίστηκε “ως ασύμφορη και επιζήμια” η οριστική διακοπή λειτουργιας της γραμμής.

Απο τοτε παρέμεινε στον Σταθμό του Μαρκοπούλου μια μηχανή με κάποια βαγόνια ..Ο Σταθμος εγκαταλείφθηκε..μισοερειπωθηκε …Πριν κάποιες δεκαετίες συντηρήθηκε και “αξιοποιήθηκε”. ..

Τα τελευταία χρόνια ,αυτό το κομψοτέχνημα Βιομηχανικής Σιδηροδρομικής Αρχιτεκτονικής , είναι πάλι αφημενο στην εγκαταληψη και έχει ” βανδαλιστει” εσωτερικά μονο εξωτερικά φαίνεται ακόμη η ομορφιά του !

Κείμενο-Φωτογραφιες : Νικόλαος Λαδάς forkeratea.com

και

http://1dim-markop.att.sch.gr/

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Αριθμός ψήφων: 0

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ