Ξεκινάνε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Πως θα γίνει ασφαλέστερο το άνοιγμα σχολείων

642
0
()

Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες υγειονομικές ανάγκες και αναγνωρίζοντας την εξαιρετική ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ενισχύει περαιτέρω την προσπάθεια αυτή με συμπληρωματικές δράσεις επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων.

Συγκεκριμένα:

–    Ήδη από το καλοκαίρι λειτουργούν Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση. Στο πλαίσιο της προσπάθειας εξοικείωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) αφενός και με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου αφετέρου, δημιούργησαν δύο σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα (MOOCS) τα οποία έχει ήδη παρακολουθήσει σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών και καλούμε και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων να τα παρακολουθήσουν (https://learn.eap.gr/  και  https://elearn.aegean.gr/ αντίστοιχα).

–    Σε συνέχεια της παραπάνω πρωτοβουλίας, και για την περαιτέρω ενίσχυση των εκπαιδευτικών, εκπονήθηκε Οδηγός για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως (http://iep.edu.gr/el/component/k2/1067-odigos-gia-ton-ekpaideftiko-sxediasmo-mathimaton-eks-apostaseos), όπου αποτυπώνονται συνοπτικά οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται για την αποδοτικότερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και είναι διαθέσιμο για όλους.

–    Επιπρόσθετα, δρομολογείται ολοκληρωμένο πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, οι οποίες εντάσσονται στο στρατηγικό πλαίσιο των επιμορφώσεων (160.000 εκπαιδευτικοί, με προϋπολογισμό 2 εκατ. € μέσω ΕΣΠΑ).

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

 Επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας: Προγράμματα επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων

Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες υγειονομικές ανάγκες και αναγνωρίζοντας την εξαιρετική ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ενισχύει περαιτέρω την προσπάθεια αυτή με συμπληρωματικές δράσεις επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων.

Συγκεκριμένα:

  • Ήδη από το καλοκαίρι λειτουργούν Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση. Στο πλαίσιο της προσπάθειας εξοικείωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) αφενός και με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου αφετέρου, δημιούργησαν δύο σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα (MOOCS) τα οποία έχει ήδη παρακολουθήσει σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών και καλούμε και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων να τα παρακολουθήσουν (https://learn.eap.gr/ και https://elearn.aegean.gr/ αντίστοιχα).
  • Σε συνέχεια της παραπάνω πρωτοβουλίας, και για την περαιτέρω ενίσχυση των εκπαιδευτικών, εκπονήθηκε Οδηγός για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως (http://iep.edu.gr/el/component/k2/1067-odigos-gia-ton-ekpaideftiko-sxediasmo-mathimaton-eks-apostaseos), όπου αποτυπώνονται συνοπτικά οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται για την αποδοτικότερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και είναι διαθέσιμο για όλους.
  • Επιπρόσθετα, δρομολογείται ολοκληρωμένο πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, οι οποίες εντάσσονται στο στρατηγικό πλαίσιο των επιμορφώσεων (160.000 εκπαιδευτικοί, με προϋπολογισμό 2 εκατ. € μέσω ΕΣΠΑ).

Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, ο αγιασμός στα σχολεία θα γίνει στην αυλή με εκπροσώπους εκπαιδευτικών και μαθητών. Στην συνέχεια ο ιερέας θα επισκεφθεί κάθε αίθουσα ξεχωριστά, όπου θα βρίσκονται οι υπόλοιποι μαθητές και εκπαιδευτικοί.

«Σας ενημερώνουμε ότι ο καθιερωμένος Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020 στον αύλειο χώρο των σχολείων, μετά από συνεννόηση του/της Διευθυντή/ντριας με τους ιερείς του οικείου ναού, με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών και στη συνέχεια ο ιερέας θα επισκεφθεί όλες τις αίθουσες της σχολικής μονάδας, όπου θα παρευρίσκονται οι λοιποί μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί. Παρακαλούμε να ενημερώσετε τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς σας», αναφέρει η εγκύκλιος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Επιτάχυνση διαδικασιών για την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Τα 16 μέτρα

Αναλυτικά τα μέτρα με τα οποία θα ανοίξουν τα σχολεία είναι:

Χρήση μάσκας
Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού.

Η Κυβέρνηση διαθέτει δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.

Ενημέρωση και οδηγίες
Είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα σταλούν στα σχολεία, οι οποίες θα δημοσιευθούν επίσης στον ισότοπο του ΥΠΑΙΘ. Έχει δρομολογηθεί και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, στο πλαίσιο της οποίας γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και βεβαίως την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.

Αντισηπτικά στο σχολείο, σχολαστικός καθαρισμός, με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ενίσχυση ολοήμερου σχολείου, με επιπλέον πιστώσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.

Δειγματοληπτικοί έλεγχοι ΕΟΔΥ στα σχολεία σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.
Διαφορετικά διαλείμματα με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων.

Προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων
Η επιτροπή έχει ήδη δώσει οδηγίες για την προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων.

Σχολικοί εορτασμοί με μέτρα εντός κάθε σχολικού τμήματος.

Μαθητικοί διαγωνισμοί με μέτρα, με υποχρεωτική μάσκα και τήρηση λοιπών μέτρων.

Μη πραγματοποίηση εκδρομών και συνδρίων

Επισκέψεις και περίπατοι ανά τμήμα

Οι επισκέψεις (π.χ. σε μουσεία, δημόσια κτήρια) θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.

Αθλήματα

– Προβλέπονται μικρές, σταθερές ομάδες για τα ομαδικά παιχνίδια.

– Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.

Εργαστήρια

– Προβλέπονται σταθερές ομάδες συνεργασίας και καθαρισμός υλικών / εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.

Αίθουσα πληροφορικής
Καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού.

Μουσικά όργανα
– Καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση

– Ειδικά σε περίπτωση πνευστών οργάνων συστήνεται να τηρείται απόσταση 3 μ.

Ισχυρή σύσταση για ατομικό παγούρι/νερό

Μολονότι οι μαθητές νηπιαγωγείου έως Λυκείου (τεσσάρων έως 18 ετών) μπορούν να κολλήσουν τον κορωνοϊό, οι περισσότεροι δεν αναπτύσσουν συμπτώματα της Covid-19 ή περνάνε ήπια τη νόσο. Αν και θεωρούνται λιγότερο ευάλωτοι στη λοίμωξη από τον ιό SARS-CoV-2 σε σχέση με τους ενηλίκους, πιθανώς τον μεταδίδουν σε παρόμοιο βαθμό, σύμφωνα με τη γενική εικόνα που έχουν διαμορφώσει οι επιστήμονες έως τώρα.

Καθώς έχουν αρθεί οι περιορισμοί σε μεγάλο βαθμό στις περισσότερες χώρες, οι λοιμώξεις στα παιδιά και στους εφήβους αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες, αναφέρουν τρεις Αμερικανοί επιστήμονες σε παρέμβασή τους στο κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό “Science”.

Οι Γκάρετ Φιτζέρλαντ, Τίλο Γκρόσερ και Ρόναν Λόρνταν, καθηγητές και ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, επισημαίνουν ότι, σύμφωνα με τη έως τώρα εμπειρία, οι λοιμώξεις συνήθως εισάγονται στα σχολεία από την κοινότητα και η περαιτέρω μετάδοση μέσα στα ίδια τα σχολεία είναι σπάνια, όταν τηρούνται σχολαστικά τα μέτρα ασφαλείας και προστασίας, που αποτρέπουν την εξάπλωση του ιού μεταξύ των μαθητών και εκπαιδευτικών. Οι κατά καιρούς περιπτώσεις μαζικότερων κρουσμάτων σε σχολεία συνήθως σχετίζονται με αυξημένη μετάδοση του κορωνοϊού στην ευρύτερη κοινότητα, ανεπαρκή τήρηση των αποστάσεων, κακό εξαερισμό των αιθουσών και μη χρήση μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  75 παιδιά στην Κρήτη με γονείς αρνητές μάσκας δεν έχουν κάνει ούτε μία ημέρα μάθημα στο σχολείο

Το έως τώρα βασικό συμπέρασμα από τα σχολεία σε ΗΠΑ και Ευρώπη είναι ότι όσα εφάρμοσαν τα μέτρα, δεν έχουν συμβάλει σημαντικά στην αυξημένη κυκλοφορία του ιού στις τοπικές κοινότητες.

Με αυτό ως δεδομένο, οι τρεις Αμερικανοί επιστήμονες αναδεικνύουν τρία ζητήματα εστίασης της προσοχής σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων:

1. Η ελαχιστοποίηση των λοιμώξεων που εισάγονται μέσα στα σχολεία από έξω:

Αυτό πρωτίστως σημαίνει προσεκτική παρακολούθηση των παιδιών για τυχόν συμπτώματα, ώστε να ακολουθήσει διαγνωστικό τεστ. Όμως είναι βέβαιο ότι πολλές λοιμώξεις είναι σιωπηλές. Μεγάλα ποσοστά ανθρώπων (το 15% έως 50% των παιδιών και το 10% έως 30% των ενηλίκων) είτε θα είναι ασυμπτωματικοί φορείς καθώς το ανοσοποιητικό σύστημα τους καταπολεμά επιτυχώς τον κορωνοϊό, είτε θα είναι προσυμπτωματικοί, δηλαδή θα εκδηλώσουν συμπτώματα αργότερα, όμως μεταδίδουν ιδιαίτερα τον ιό μία έως τρεις μέρες πριν την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων. Τα σημερινά μοριακά τεστ δεν μπορούν να «πιάσουν» απολύτως αξιόπιστα τις σιωπηλές λοιμώξεις. Γι’ αυτό, σύμφωνα με τους τρεις επιστήμονες, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος ελαχιστοποίησης του κινδύνου εισαγωγής λοιμώξεων στο σχολείο είναι ο περιορισμός της δια ζώσης μάθησης, εωσότου βρίσκονται υπό σχετικό έλεγχο οι λοιμώξεις στην τοπική κοινότητα, με λιγότερα από 30 έως 50 νέα κρούσματα ανά 100.000 κατοίκους την εβδομάδα (π.χ. για την Ελλάδα αυτό σημαίνει λιγότερα από 3.000 έως 5.000 κρούσματα εβδομαδιαίως, κάτι που ισχύει σήμερα). Χώρες που αποφάσισαν να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς να απαιτούν τη χρήση μάσκας μέσα στις τάξεις, αλλά μόνο στους διαδρόμους, συνήθως έχουν σχεδόν μηδενική μετάδοση του ιού στην κοινότητα.

2. Ελαχιστοποίηση της περαιτέρω μετάδοσης του κορωνοϊού μετά τη διείσδυση του μέσα στο σχολείο:

Η Covid-19 εξαπλώνεται μέσω μολυσμένων σωματιδίων που περιέχουν τον ιό και εκλύονται κατά την αναπνοή, την ομιλία, τις φωνές, τα τραγούδια, το βήχα και το φτάρνισμα. Επειδή τα μικρότερα σταγονίδια μένουν για αρκετή ώρα αιωρούμενα στον αέρα, προκειμένου να περιοριστεί η μετάδοση του ιού, δεν αρκεί η τήρηση των αποστάσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά χρειάζεται επίσης μικρότερη διάρκεια της πιθανής έκθεσης κάποιου στον ιό. Αυτό πρακτικά σημαίνει χρονικό περιορισμό της παραμονής στον ίδιο χώρο, αποφυγή δραστηριοτήτων όπως τα τραγούδια, βελτίωση του αερισμού των χώρων και συστηματική χρήση της μάσκας. Αν και η μετάδοση του ιού είναι λιγότερο πιθανή σε εξωτερικούς χώρους, οι αθλητικές δραστηριότητες που συνεπάγονται πολύ στενή επαφή και έκθεση στην εκπνοή των άλλων, πρέπει να αποφεύγονται.

3. Για να αποφευχθεί συρροή κρουσμάτων σε ένα σχολείο, πρέπει να ελαχιστοποιηθεί η δευτερογενής μετάδοση στο μικρότερο δυνατό αριθμό ατόμων:

Αυτό σημαίνει σχετική απομόνωση των επιμέρους ομάδων (π.χ. τάξεων) της σχολικής κοινότητας μεταξύ τους, κάτι που θα μειώσει τον αριθμό των δυνητικά επικίνδυνων διαπροσωπικών επαφών και θα διευκολύνει την ιχνηλάτηση, αν διαγνωστεί κρούσμα. Σε μια τέτοια περίπτωση, τα μέτρα καραντίνας θα περιοριστούν στη συγκεκριμένη ομάδα (π.χ. τάξη) και όχι σε όλο το σχολείο. Η έγκαιρη ανίχνευση των μαθητών ή εκπαιδευτικών που έχουν μολυνθεί από τον ιό, είναι εν προκειμένω σημαντική.

Τέλος, όσο περισσότερο η ευρύτερη κοινότητα φροντίζει για την αποτροπή μετάδοσης του κορωνοϊού μέσω περιοριστικών μέτρων σε άλλες κοινωνικές συναθροίσεις, τόσο ασφαλέστερο θα είναι για τα παιδιά το σχολείο, σύμφωνα με τους τρεις Αμερικανούς επιστήμονες.

Πηγή: https://www.skai.gr/ – ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ