Με τις 158 ψήφους της Νέας Δημοκρατίας πέρασε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. 133 ψήφισαν κατά

1135
3
(2)

Με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας υπερψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση, με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

Συγκεκριμένα, σε σύνολο 291 ψηφισάντων βουλευτών επί της αρχής ψήφισαν υπέρ οι 158 βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, ενώ κατά ψήφισαν 133.

Συνεπώς, το νομοσχέδιο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία.

Σύσσωμη η αντιπολίτευση απέρριψε το περιεχόμενο της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας του υπουργείου Παιδείας, ενώ ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών, σύλλογοι γονέων και φοιτητών πραγματοποίησαν πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, στο Σύνταγμα.

Kεραμέως

«Συγκρούονται δύο κόσμοι σήμερα. Ο κόσμος τής κυβέρνησης, που κατέθεσε το νομοσχέδιο για την παιδεία, την αυτονομία και την ελευθερία του σχολείου και των εκπαιδευτικών, και ο κόσμος του ΣΥΡΙΖΑ, που κατέθεσε τροπολογίες με τις οποίες ζητά την κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και την κατάργηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των πανεπιστημίων και την σύνδεση τους με την χρηματοδότηση».

Με αυτή την φράση, έκλεισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, την τριήμερη συζήτηση στην Ολομέλεια, του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.

Η κυρία Κεραμέως μίλησε για «10 αλήθειες του νομοσχεδίου που προωθούν τις αναγκαίες εκσυγχρονιστικές αλλαγές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής και δημιουργούν το σχολείο του μέλλοντος, ενώ καταλόγισε στην αξιωματική αντιπολίτευση απύθμενη υποκρισία.

Ταυτόχρονα, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι έχει εξαπολύσει εναντίον της έναν λυσσαλέο πόλεμο.

Η υπουργός Παιδείας κατήγγειλε δε, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτός που έχει οργανώσει το διαδικτυακό ψήφισμα για την κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια και για την παραίτηση της υπουργού Παιδείας. Μάλιστα όπως είπε, η ίδια δέχτηκε ένα τέτοιο μέιλ με το οποίο την καλούσε να συνυπογράψει το ψήφισα για την κατάργηση της ΕΒΕ και την παραίτηση της.

«Έχετε εξαπολύσει εναντίον μου έναν λυσσαλέο πόλεμο. Οργανώσατε το διαδικτυακό ψήφισμα ζητώντας την παραίτηση μου. Μην ισχυρίζεστε ότι είναι μια κίνηση χωρίς κομματική καθοδήγηση. Όλα τα φιλικά προς τον ΣΥΡΙΖΑ ΜΜΕ στέλνουν μέιλ που λένε πάτα εδώ για να επικυρώσεις την υπογραφή σου. Και στο δικό μου μέιλ έφτασε ένα τέτοιο. Μην καρφώνεστε τόσο. Τουλάχιστον κρατήστε τα προσχήματα και πέστε ότι η βούληση σας είναι να καταργηθεί η ΕΒΕ», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Κεραμέως.

«Δύο κόσμοι, λοιπόν, συγκρούονται μέσα σε αυτή την αίθουσα. Από τη μια είναι η κυβέρνηση της ΝΔ που θέλει μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα σχολεία και από την άλλη βρίσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ, που λέει όχι στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των πανεπιστημίων, όχι στην ελάχιστη βάση εισαγωγής.

Στον δικό μας κόσμο, θα αγωνιζόμαστε για ένα ελεύθερο αυτόνομο σχολείο και για μια παιδεία πιο κοντά στις ανάγκες της κοινωνίας. Θα αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα που θα ωθεί στην ανέλιξη, θα δίνει περισσότερα και καλύτερα εφόδια στους μαθητές, θα είναι κοντά στην ελληνική κοινωνία και θα είναι μέσο ανάπτυξης και προόδου. Γιατί η παιδεία που δίνουμε σήμερα στα παιδιά μας θα ορίσει και το μέλλον της χώρας. Εμείς, για αυτήν την Ελλάδα θα αγωνιζόμαστε», κατέληξε η υπουργός Παιδείας.

Μακρή

Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή τοποθετήθηκε στη συζήτηση επί του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», κατά την ομιλία της ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, την Τετάρτη 28 Ιουλίου.

«Θέτουμε, στο υπό κρίση νομοσχέδιο, τα θεμέλια της αναθεώρησης του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Σε ένα νομοσχέδιο, που συζητήθηκε, αναλυτικά, διεξοδικά και με άνεση χρόνου στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και το οποίο ρυθμίζει θέματα, πολλά εκ των οποίων επιδεινώθηκαν κατά την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – Ανεξαρτήτων Ελλήνων, θέματα, όπως είναι η προαγωγή και η εφαρμογή της σχολικής αυτονομίας, η ενδυνάμωση των δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η αξιολόγηση και η βελτίωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης και ο εκσυγχρονισμός και η αναδιάρθρωση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.

Κτίζουμε, μεθοδικά και συντονισμένα, το σύγχρονο σχολείο, με ανανεωμένο περιεχόμενο και φιλοσοφία εισάγοντας 123 νέα προγράμματα σπουδών, εντάσσοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και την αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο,

επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας, στους εκπαιδευτικούς μας, επιμορφώνοντάς τους, οριζόντια, και κάνοντας πράξη 11.700 διορισμούς μόνιμου προσωπικού, τους πρώτους μετά από 12 ολόκληρα χρόνια, σε συνέχεια των 4.500 μόνιμων διορισμών, που έγιναν στα ειδικά σχολεία μας πέρυσι.

Προχωρούμε, δυναμικά, μετασχηματίζοντας και εξοπλίζοντας, ψηφιακά, την εκπαίδευση αλλά και αξιοποιώντας και διευρύνοντας περισσότερο τις εναλλακτικές των νέων μας, όσον αφορά στην επαγγελματική τους κατάρτιση και προσδίδουμε σε όλα τα παιδιά, ασχέτως οικονομικών δυνατοτήτων, ασχέτως προέλευσης, ίσες ευκαιρίες, για να αντιμετωπίσουν την ανταγωνιστική πλευρά της σύγχρονης ζωής ενισχύοντας και ενδυναμώνοντας τον θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

Το σχολείο θα πρέπει να είναι, πρωτίστως, βιωματικό. Επίσης, χώρος ελκυστικός, χώρος καλλιέργειας, ενθάρρυνσης και τόνωσης της δημιουργικότητας των παιδιών μας. Χώρος με περισσότερες βαθμίδες ελευθερίας και αυτονομίας, αλλά και με μεγαλύτερη διαφάνεια και λογοδοσία.

Ένα σχολείο απελευθερωμένο από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και δεσμεύσεις, με μεγαλύτερο βαθμό αυτονομίας και ελευθερίας, προσαρμοσμένο στις δικές του ιδιαιτερότητες και ανάγκες.

Ένα σχολείο που θα δίνει δυνατότητες και βήμα στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν δημιουργικές πρωτοβουλίες, να «ανασάνουν» από τους παρωχημένους περιορισμούς του παρελθόντος, να μεταγγίσουν τις σχολικές μονάδες με καλές πρακτικές, να επιλέγουν μέσα από εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια ποιο είναι το κατά την κρίση τους καλύτερο για τη διδασκαλία των μαθητών τους, να ενθαρρύνουν την λειτουργία ενδοσχολικών ή/και διασχολικών ομίλων, να επιλέξουν τον αριθμό, τα κριτήρια τη συχνότητα και τη χρονική διάρκεια αξιολόγησης των μαθητών τους, να ενδυναμώσουν την καλύτερη οργάνωση και συνεργασία του εκπαιδευτικού προσωπικού με την θέσπιση ενδοσχολικών συντονιστών τάξης και μαθημάτων, μεντόρων συμβούλων κ.λπ. αξιοποιώντας την εμπειρία, τις σπουδές και τις ιδιαίτερες ικανότητες των εκπαιδευτικών, να γίνουν, με μία κουβέντα, συνοδοιπόροι των παιδιών μας στο ταξίδι της μάθησης»

Στη συνέχεια η Υφυπουργός Παιδείας ανέφερε: « Μπορεί το σχολείο να λειτουργεί ανεξέλεγκτα; Η απάντηση είναι ασφαλώς όχι. Ούτε ανεξέλεγκτα ούτε χωρίς υποστήριξη. Για το λόγο αυτό, ενδεικτικά, προχωρούμε σε αναδιάρθρωση των υποστηρικτικών δομών εκπαίδευσης. Καταργούμε έναν τελείως αναποτελεσματικό θεσμό, εντελώς απόμακρο από τις σχολικές μονάδες, αυτόν των ΠΕΚΕΣ και των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και επαναφέρουμε, με βελτιωμένο θεσμικό πλαίσιο, τον θεσμό του Σχολικού Συμβούλου, που θεσπίσθηκε το 1982 και είχε ως αρμοδιότητα την ουσιαστική επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Συλλήψεις 5 ατόμων για το ατύχημα σε πίστα καρτ με 6χρονο παιδάκι. Το παιδί νοσηλεύεται σε ΜΕΘ διασωληνωμένο.

Επαναφέρουμε τον θεσμό αυτό, βελτιώνοντας και διορθώνοντας ατέλειες, ενώ, παράλληλα, οργανώνουμε, συστηματικά και μεθοδευμένα, τον θεσμό της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης με την δημιουργία εποπτών ποιότητας εκπαίδευσης και φέρνουμε τον Σύμβουλο πιο κοντά στην σχολική μονάδα για να μπορεί να την στηρίξει, αποτελεσματικά.

Επίσης, δεν περιοριζόμαστε, απλώς, στην αλλαγή του ονόματος των ΚΕΔΔΥ/ΚΕΣΥ σε ΚΕΔΑΣΥ, αλλά φροντίζουμε για την ορθολογική στελέχωση των 1120 θέσεων διαφόρων ειδικοτήτων ενώ θεσπίζουμε και οργανώνουμε τις ομάδες σχολείων με στόχο την συνεργασία των όμορων σχολικών μονάδων, την συνέργεια και την ανταλλαγή καλών πρακτικών. Εκσυγχρονίζουμε και αναδιαρθρώνουμε την εκπαίδευση των παιδιών μας για την αειφορία και το περιβάλλον, μετασχηματίζοντας τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την αειφορία και το περιβάλλον».

Η κ. Μακρή ανέφερε σχετικά με την αξιολόγηση: «Η αξιολόγηση είναι μέσο ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών μας σε ένα πολύ-πολιτισμικό περιβάλλον, είναι αυτονόητη, επιβεβλημένη εκ των πραγμάτων, έχει βελτιωτικό και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα και εμφανίζεται σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας, συνδέοντας την αποτίμηση μιας οποιασδήποτε ατομικής ή συλλογικής δραστηριότητας με το αποτέλεσμά της.

Με την αξιολόγηση καταγράφεται η υφιστάμενη κατάσταση, εντοπίζονται τα δυνατά και αδύναμα σημεία του έργου των εκπαιδευτικών, και παρέχεται παιδαγωγική υποστήριξη, όπου αυτή απαιτείται, είναι μηχανισμός ανατροφοδότησης και διασφάλισης της διαρκούς βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης. Μέσα από την αξιολόγηση αναδεικνύονται οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μας και επιβραβεύεται το έργο τους».

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή της η Υφυπουργός Παιδείας δήλωσε: «Η διαμόρφωση ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος, πρωταρχικό θέμα για την αναπτυξιακή, παραγωγική και επιστημονική πορεία κάθε χώρας, είναι υποχρέωση και ταυτόχρονα μεγάλη ευθύνη και πρόκληση για την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να καταστεί και πάλι «εθνική προτεραιότητα», όπως δήλωσε, από αυτό το βήμα, χθες, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης».

10 αλήθειες από την Κεραμέως

10 αλήθειες που αναδείχθηκαν στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών

Με δέκα αλήθειες απάντησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως στις αιτιάσεις της Αντιπολίτευσης κατά την ολοκλήρωση της συζήτησης του νομοσχέδιου για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής.

Στην καταληκτική της ομιλία, η κυρία Κεραμέως κατέδειξε την αναγκαιότητα των ρυθμίσεων που προτείνονται με το νομοσχέδιο, σημειώνοντας ότι για αυτή την Ελλάδα θα αγωνιζόμαστε. Για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα ωθεί κάθε νέα και κάθε νέο στο δρόμο της ανέλιξης. Που θα καλλιεργεί την κριτική σκέψη, που θα μαθαίνει στα παιδιά μας πώς να μαθαίνουν, που θα δίνει στους εκπαιδευτικούς μας ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα δίνει στην ελληνική κοινωνία ένα μέσο ανάπτυξης και προόδου. Για αυτή την Ελλάδα και για αυτή την Παιδεία οφείλουμε να αγωνιζόμαστε.

Πρώτη αλήθεια στην οποία αναφέρθηκε η κα Κεραμέως: αφορά την ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, λέγοντας ότι θεωρούμε ότι δεν είναι λογικό να αποφασίζει η Βουλή αν τα διαγωνίσματα θα είναι 15λεπτα ή 10λεπτα. Θεωρούμε λάθος πολιτική να εγκρίνονται όλα από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου. Επί ΣΥΡΙΖΑ όλα γίνονταν κεντρικά. Η πλειονότητα των αποφάσεων που αφορούν στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου λαμβάνεται σήμερα από τη Βουλή, το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Εμείς αποκεντρώνουμε το σύστημα, μεταφέρουμε αρμοδιότητες στα σχολεία, στους εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές. Είναι απλά τα πράγματα. Θέλετε να αποφασίζει για καθημερινά θέματα των σχολείων η Βουλή ή οι εκπαιδευτικοί; Για συνεργασίες σχολείου με ένα Πανεπιστήμιο; Για κάποια δράση;

Δεύτερη αλήθεια: σχετικά με την αξιολόγηση. Απαντώντας στα όσα ακούστηκαν από μέλη της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, η Υπουργός είπε μεταξύ άλλων, φοβάμαι ότι δεν θέλετε αξιολόγηση. Δεν θέλετε διάκριση. Θέλετε όλοι να είναι ίσοι και όμοιοι, γι’ αυτό την καταργήσατε. Είχε βγει πριν κάποιο διάστημα η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ και είχε ζητήσει κατάργηση των Πανελλαδικών, στην ίδια γραμμή της ισοπέδωσης. Θέλετε ο λαός να είναι όσο πιο ημιμαθής γίνεται, για να χειραγωγείται. Σε όλα αυτά εμείς υψώνουμε ένα σθεναρό ΟΧΙ. ΝΑΙ στην αξιολόγηση, στις δυνατότητες ανέλιξης, στη ποικιλομορφία. ΝΑΙ στο να επιβραβεύεται η προσπάθεια και ο καλύτερος και ο αξιότερος να πάει πιο μπροστά. Και αυτό αφορά και τις Πανελλαδικές. Και είμαστε υπερήφανοι, που παρά τις αντίξοες συνθήκες, καταφέραμε να κάνουμε εξετάσεις, σε αντίθεση με άλλες χώρες, χάρη στους μαθητές μας, τους εκπαιδευτικούς μας, τα στελέχη εκπαίδευσης, τα στελέχη του Υπουργείου. Επιπλέον, οι επιμορφώσεις δεν είναι ‘τιμωρητικές’ όπως είπατε, επιμορφώσεις γίνονται οριζόντια και καθολικά ήδη, οι επιμορφώσεις που θα γίνουν σε συνέχεια της αξιολόγησης θα είναι επιπλέον αυτών.

Τρίτη αλήθεια: για τις ρυθμίσεις για τις δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης. Έγινε πολλή συζήτηση γιατί τα στελέχη θα επιλέγονται σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Εμείς θέλουμε δομές πιο κοντά στη σχολική μονάδα. Αυξάνουμε τους συμβούλους και τους φέρνουμε πιο κοντά στα σχολεία μας. Παράλληλα, εξορθολογίζουμε το μηχανισμό επιλογής των στελεχών τόσο ως προς τα κριτήρια όσο και ως προς τη διαδικασία, ενώ προβλέπουμε και τη μη συμμετοχή αιρετών στα συμβούλια επιλογής για πρώτη φορά, διευκρίνισε η κ. Κεραμέως. Ενσωματώνοντας σχόλια των φορέων και της Αντιπολίτευσης, περιλάβαμε στα Συμβούλια επιλογής 2 εκπαιδευτικούς με τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική εμπειρία, ενώ προβλέψαμε τη συγκρότηση συμβουλίων από τον εκάστοτε Υπηρεσιακό Γραμματέα και όχι από τον/την Υπουργό.

Τέταρτη αλήθεια: ως προς τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. Λέτε ότι ήταν έργο σας, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως, τον Ιούλιο του 2019, σε 52 από τους 116 δήμους της Β’ Φάσης δεν μπορούσε να εφαρμοστεί η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, διότι δεν είχατε βρει αίθουσες, εκπαιδευτικούς, δεν είχατε κάνει τίποτα. Τα στελέχη του Υπουργείου τότε ζητούσαν να περάσουμε διατάξεις για αναβολή της υλοποίησης. Εμείς όμως τα δρομολογήσαμε και εφαρμόστηκε η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. Και από τον Σεπτέμβριο κάθε 4χρονο παιδί θα έχει θέση σε δημόσιο νηπιαγωγείο της χώρας, είπε η Υπουργός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Χωρίς rapid test εμβολιασμένοι συνοδοί ασθενών σε ιατρεία, διαγνωστικά κέντρα, οδοντιατρεία. Δευτέρα ανακοινώσεις για 3η δόση

Πέμπτη αλήθεια: για τις δεξιότητες. Λέτε λείπει η κριτική γνώση. Συμφωνούμε. Εμείς όμως κάνουμε κάτι για αυτό. Εισάγουμε το πολλαπλό βιβλίο για να καλείται ο μαθητής να συνδυάσει πηγές, εντάσσουμε από το Σεπτέμβριο στα σχολεία μας 123 νέα προγράμματα σπουδών στην ίδια κατεύθυνση των πολλαπλών πηγών, εισάγουμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια όλης της χώρας. Μαθαίνουμε στα παιδιά πώς να μαθαίνουν, σε ένα πιο απαιτητικό σχολείο που δίνει περισσότερα εφόδια στα παιδιά μας, ανέφερε η κυρία Κεραμέως.

Έκτη αλήθεια: για τους διορισμούς και τον ισχυρισμό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ότι καθυστέρησαν δύο χρόνια. Είχαμε υποσχεθεί 5.250 διορισμούς φέτος αλλά προβαίνουμε σε 11.700, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια. Εξαγγέλλουμε και υλοποιούμε άμεσα, ώστε να είναι από το Σεπτέμβριο στα σχολεία μας. Σταματήστε την μεμψιμοιρία. εσείς δεν κάνατε έναν σε 4,5 χρόνια, και κάνετε λόγο για καθυστέρηση δική μας που μέσα σε 2 χρόνια και με την πανδημία, κάναμε υπερδιπλάσιους από όσους είχαμε υποσχθεί, αντέτεινε η Υπουργός.

Έβδομη αλήθεια: σχετικά με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Η κα Κεραμέως διέψευσε την κατάργηση της εισαγωγής του 1% υπεράριθμων μαθητών εσπερινών σχολείων στα ΑΕΙ. Κοινωνική πολιτική είναι να λειτουργούν εσπερινά σχολεία για τα παιδιά που δουλεύουν, κοινωνική πολιτική είναι να έχεις ρύθμιση για εισαγωγή τους με το 1%, αλλά κοινωνική πολιτική δεν είναι να εισάγονται χωρίς ελάχιστα ακαδημαϊκά κριτήρια και μετά να εγκλωβίζονται σε Πανεπιστήμια από όπου πιθανότατα δεν θα αποφοιτήσουν ποτέ, είπε, ενώ έκανε λόγο για «λυσσαλέο πόλεμο» του ΣΥΡΙΖΑ κατά της ΕΒΕ, καταγγέλλοντας ότι το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης οργάνωσε διαδικτυακό ψήφισμα επιχειρώντας να ζητήσει την παραίτησή της για το θέμα. Τέτοια απόγνωση, σχολίασε η Υπουργός και πρόσθεσε: Το πιο σοβαρό όμως είναι αυτό: όλος ο μηχανισμός στέλνει μαζικά e-mail με προδιαμορφωμένη επιλογή επικύρωσης υπογραφής με στόχο την παραίτησή μου. Πείτε τουλάχιστον κ. Φίλη στους κομματικούς μηχανισμούς σας να αφαιρέσουν τα δικά μας e-mail! Ως προς το παράλληλο μηχανογραφικό, η Υπουργός ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη υποβληθεί σχεδόν 20.000 παράλληλα μηχανογραφικά για είσοδο σε Δημόσιο ΙΕΚ. Γιατί από φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής; Γιατί κάθε χρονιά που επιτρέπουμε να εισάγονται υποψήφιοι χωρίς να πληρούν ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, συμβάλλουμε στον εγκλωβισμό τους καθότι πιθανότητα δεν θα αποφοιτήσουν, μειώνουμε την προσπάθεια των άλλων υποψηφίων που έγραψαν καλύτερα, δεν σεβόμαστε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Το μόνο εύκολο θα ήταν να πούμε σε όλους ‘εισαγωγή στα ΑΕΙ’, χωρίς να μας ενδιαφέρει η αποφοίτησή τους. Δεν το κάνουμε. Ως προς την απλή γνώμη Συγκλήτου, το ίδιο το ΣτΕ έχει κρίνει ότι υπάρχουν αποφάσεις που αφορούν συνολικά τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, όπως η αναπτυξιακή πορεία της χώρας, που υπερβαίνουν το ακαδημαϊκό κριτήριο και πρέπει να μπορεί να λαμβάνονται από την Πολιτεία.

Όγδοη αλήθεια: για τα κολλέγια, τα οποία η Υπουργός κατηγορήθηκε από το ΣΥΡΙΖΑ ότι «πριμοδοτεί» μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Κάθε φορά που θα αναφέρετε κάτι για τα κολλέγια, θα σας παραθέτουμε όχι μία, όχι δύο, αλλά δεκάδες δικές σας αποφάσεις αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των κολλεγίων. Και όχι μόνο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Του Υπουργείου Τουρισμού, Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας. Αυτή η στίβα με τις αποφάσεις θα σας στοιχειώνει κυρίες και κύριοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, γιατί ορθώς πράξατε, ήταν ενωσιακή υποχρέωση της χώρας. Αλλά για την υποκρισία σας. Για την έλλειψη πολιτικού θάρρους να πείτε, ναι, το κάναμε. Και πήγατε και καταργήσατε τη διάταξη δύο μήνες πριν τις εκλογές.

Ένατη αλήθεια: αφορά την πανδημία και την έντονη κριτική που ασκήθηκε από την Αξιωματική Αντιπολίτευση κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την τηλεκπαίδευση. Μιλάτε απαξιωτικά για την τηλεκπαίδευση που -όσο και αν δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία- αποτέλεσε σωτήρια λύση όταν η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων δεν ήταν εφικτή. Για τη λειτουργία της οποίας συνεργάστηκε σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, 1,6 εκατ. μαθητές και εκπαιδευτικοί την οποία ευχαριστούμε θερμά, σε πάνω από 35.000 τάξεις δευτεροβάθμιας και πάνω από 55.000 τάξεις καθημερινά, επεσήμανε η Υπουργός, καλώντας παράλληλα τις πολιτικές δυνάμεις να συνταχθούν για την προώθηση του εμβολιασμού και ξεκαθαρίζοντας ότι το ΙΕΠ θα εκδώσει οδικό χάρτη για τη νέα χρονιά.

Δέκατη αλήθεια: πρόκειται για σύγκρουση δύο διαφορετικών κόσμων. Είναι σαφές ότι εδώ συγκρούονται δύο διαφορετικοί κόσμοι. Τρεις τροπολογίες που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν οι εξής: με τη μία ζητάει κατάργηση τράπεζας θεμάτων, με τη δεύτερη κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, με την τρίτη κατάργηση αξιολόγησης στα ΑΕΙ και σύνδεσής της με τη χρηματοδότηση. Όλα προς τα κάτω, ήσσων προσπάθεια σε όλα. Εσείς γυρνάτε την εκπαίδευση 40 χρόνια πίσω και εμείς φέρνουμε καινοτομίες όπως τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, διπλασιασμός Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων Επαγγελματική Εκπαίδευση πιο κοντά στις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς. Εξασφαλίσαμε 1,3 δις από το Ταμείο Ανάκαμψης, προωθούμε συνεργασίες με κορυφαία πανεπιστήμια όπως το Yale και το Harvard. Για αυτή την Ελλάδα θα αγωνιζόμαστε, για να δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας, ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στους εκπαιδευτικούς μας, ένα μέσο ανάπτυξης και προόδου στην κοινωνία μας. Γιατί η παιδεία που δίνουμε στα παιδιά μας σήμερα, θα ορίσει την Ελλάδα του αύριο, κατέληξε η κ. Κεραμέως.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία 3 / 5. Αριθμός ψήφων: 2

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ