Κεραμέως για άνοιγμα σχολείων νωρίτερα “δε θα επηρεάσει τον Αύγουστο”, 5.250 διορισμοί το 2021, όσοι προβλέπονται

2578
5
(3)

Στα self tests απέδωσε η υπουργός Παιδείας τα «χαμηλά κρούσματα» που καταγράφηκαν στα σχολεία τις δύο εβδομάδες που λειτούργησαν πριν το Πάσχα.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, η Νίκη Κεραμέως είπε ότι το 1,5% των τμημάτων και το 2,6% των σχολείων ανέστειλαν τη λειτουργία τους κατ’ εφαρμογή του πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ.

«Η διά ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και η επιστροφή των παιδιών μας και των εκπαιδευτικών μας στο σχολείο με όρους ασφάλειας και προστασίας συνιστά απόλυτη προτεραιότητά μας και για μαθησιακούς αλλά και για ψυχοσυναισθηματικούς λόγους» τόνισε.

Στο ερώτημα αν τέθηκε ποτέ ζήτημα επανάληψης της σχολικής χρονιάς, η υπουργός αναφέρθηκε στην παράταση που δόθηκε στο σχολικό έτος υποστηρίζοντας ότι στις χώρες που αποφασίστηκε να επαναληφθεί η χρονιά ήταν χώρες που «υπήρξε αδυναμία κεντρικής, καθολικής εφαρμογής σύγχρονης τηλεκπαίδευσης».

Η υπουργός απέφυγε να δώσει απάντηση σχετικά με το ενδεχόμενο να ανοίξουν νωρίτερα τα σχολεία για το έτος 2021-22 ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι αν γίνει κάτι τέτοιο αυτό δεν θα συμβεί εντός του Αυγούστου: «Προχωρούμε βήμα-βήμα βάσει των εισηγήσεων των ειδικών και των επιδημιολογικών δεδομένων και οι σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν πιο κοντά στη νέα σχολική χρονιά και πάντως δεν προβλέπεται να επηρεάσουν τον μήνα Αύγουστο».

Τέλος, ερωτηθείσα για το αν υπάρχει σχέδιο εμβολιασμού των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, η υπουργός απάντησε ότι διενεργούνται κλινικές μελέτες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εμβολίων στα παιδιά και ότι «θα αναμένουμε τις σχετικές συστάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών».

Αναλυτικά οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις της Υπουργού

– Τέθηκε ποτέ θέμα επανάληψης της σχολικής χρονιάς, όπως ακούστηκε, και πως θα μπορούσε να γίνει αυτό πρακτικά;

Για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά το σχολικό έτος παρατείνεται έως και την Παρασκευή 25 Ιουνίου, ενώ για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια έως και την Παρασκευή 11 Ιουνίου. Η διαφορά με την περσινή χρονιά είναι ότι φέτος η τηλεκπαίδευση εφαρμόστηκε οριζόντια σε όλη την Ελλάδα και η ύλη έχει προχωρήσει κανονικά παρά τις αναμφίβολες δυσκολίες και προκλήσεις του εγχειρήματος. Σε χώρες του εξωτερικού όπου συζητήθηκε η επανάληψη της σχολικής χρονιάς υπήρξε ως επί το πλείστον αδυναμία κεντρικής καθολικής εφαρμογής σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

– Εξετάζεται το ενδεχόμενο να ανοίξουν νωρίτερα τα σχολεία φέτος, γιατί πέρυσι δεν έγινε τελικά;

Είναι νωρίς ακόμη για να γίνει αυτή η συζήτηση. Προχωρούμε βήμα-βήμα, βάσει των εισηγήσεων των ειδικών και των ετηδημιολογικών δεδομένων, και οι σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν πιο κοντά στη νέα σχολική χρονιά και πάντως δεν προβλέπεται να επηρεάσουν τον μήνα Αύγουστο.

Κυβέρνηση και ειδικοί εξετάζουν το ενδεχόμενο από τη νέα σχολική χρονιά του εμβολιασμού των μαθητών Γυμνασίου – Λυκείου για ασφαλή λειτουργία των σχολείων;

Διενεργούνται κλινικές μελέτες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εμβολίων στα παιδιά και θα αναμένουμε τις σχετικές συστάσεις της Eθνικής Eπιτροπής Εμβολιασμών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  "Βράζει" η Βόρεια Ελλάδα. Περίπου 7.5 εκ. Έλληνες έχουν αντισώματα μέσω εμβολίου ή φυσικής νόσησης.

5.250 διορισμοί εκπαιδευτικών προβλέπονται στον κρατικό προϋπολογισμό του 2021.

Την ίδια ώρα οι επιλογές στελεχών εκπαίδευσης μπορούν να γίνουν και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Αυτά επισήμανε μεταξύ άλλων κατά τη σημερινή συνάντηση με την ΟΛΜΕ η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, χωρίς να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις για σειρά ερωτημάτων και ζητημάτων που τέθηκαν από τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr, η ΟΛΜΕ έθεσε το ζήτημα της διενέργειας μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών άμεσα και σε μία φάση, με την υπουργό να επισημαίνει ότι ο προϋπολογισμός του 2021 προβλέπει 5.250 θέσεις. Όλα αυτά την ώρα που καταγράφεται πλήθος αποχωρήσεων εκπαιδευτικών, εν όψει νέου συνταξιοδοτικού καθεστώτος.

Σχετικά με τα στελέχη εκπαίδευσης, η κα Κεραμέως επισήμανε ότι η επιλογή τους θα μπορούσε να γίνεται και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζει συγκεκριμένα το χρονικό ορίζοντα.

Αναφορικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής η υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε αμετακίνητη, προβάλλοντας τις γνωστές θέσεις της για την πρόσβαση στα ΑΕΙ με χαμηλή βαθμολογία. Στον αντίποδα, οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ υπογράμμισαν το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τα κολέγια, η πρόσβαση στα οποία γίνεται μόνο με το κριτήριο της καταβολής διδάκτρων, ενώ η ΕΒΕ αναμένεται να οδηγήσει σε χιλιάδες υποψηφίους εκτός σχολών.

Η υπουργός Παιδείας επισήμανε παράλληλα ότι δεν προτίθεται να προβεί σε νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι, ενώ δεν απάντησε στο αίτημα της ΟΛΜΕ για ενδεικτικά τεστ στα σχολεία από κλιμάκια του ΕΟΔΥ, χαρακτηρίζοντας ως ανεφάρμοστη την πρόταση.

Επιπλέον, η υπουργός επισήμανε ότι πραγματοποιήθηκε η προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, παρόλα τα προβλήματα με το άνοιγμα και κλείσιμο της πλατφόρμας και την επίτευξη πλήρους ανοσίας στην εκπνοή σχεδόν της σχολικής χρονιάς.

Τέλος, η ΟΛΜΕ έθεσε το ζήτημα των ωρολόγιων προγραμμάτων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ιδιαίτερα του Λυκείου, ζητώντας την επάνοδο γνωστικών αντικειμένων που καταργήθηκαν και την επανεισαγωγή της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Και εδώ δεν υπήρξε συγκεκριμένη απάντηση από την υπουργό Παιδείας, κάτι το οποίο συνέβη και στο ζήτημα των των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

Πριν λίγες ημέρες, η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, επισήμανε ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Παιδείας και Οικονομικών σχετικά με τον καθορισμό του αριθμού των κενών θέσεων εκπαιδευτικών που πρόκειται να καλυφθούν, κατά κλάδο και ειδικότητα ή ειδίκευση.

Σύμφωνα με την ίδια, έχει ήδη εκδοθεί η εγκριτική απόφαση της επιτροπής για την κίνηση των διαδικασιών πλήρωσης δέκα χιλιάδων πεντακοσίων (10.500) θέσεων μόνιμων Εκπαιδευτικών, για τις ανάγκες των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι ανωτέρω διορισμοί προβλέπεται να γίνουν σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 53 έως 62 του Κεφαλαίου Ε΄ του Ν. 4589/2019.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Δήμαρχος σταμάτησε κατάληψη σχολείου "ήταν 4 άτομα μέσα και 200 απ' έξω, έκανα το αυτονόητο"

Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών γίνονται με βάση τα υφιστάμενα οργανικά κενά και ότι έπονται της διαδικασίας των μεταθέσεων των υπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών και πραγματοποιούνται στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές θέσεις.

Πρόταση για διορισμούς εκπαιδευτικών σε μία φάση

Από την πλευρά της, η ΟΛΜΕ προτείνει οι διορισμοί να γίνουν σε μια φάση, δηλαδή εφέτος και οι 10.500, καθώς τα κενά είναι ήδη πολλά περισσότερα ενώ οι αφυπηρετήσεις συνεχίζονται. Σε αυτή την περίπτωση θα ζητήσει από το υπουργείο δέσμευση ότι και τον επόμενο χρόνο θα γίνουν κάποιοι μόνιμοι διορισμοί, ανάλογα με την πορεία των αφυπηρετήσεων και τα κενά του επόμενου έτους.

Αν αυτό γίνει δεκτό, τότε η ΟΛΜΕ προτείνει στο πλαίσιο της ισονομίας η κατανομή των προσλήψεων ανάμεσα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να είναι 50-50%, δεδομένου ότι ελλείψεις υπάρχουν μεγάλες και στις δύο βαθμίδες. «Λόγω των αφυπηρετήσεων πχ, προέκυψαν εφέτος πολλά κενά σε Φιλόλογους», δηλώνει ενδεικτικά στο alfavita.gr ο κ. Θεόδωρος Τσούχλος. Βέβαια τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και ήδη οι δάσκαλοι έχουν αρχίσει να κινητοποιούνται.

Μόνιμους διορισμούς έγκαιρα και σε μία φάση ζητά παράλληλα πλήθος σωματείων και φορέων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τι ακολουθεί τους επόμενους μήνες

Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε έως τώρα:

– Μέσα στο Μάϊο να ακολουθήσουν συναντήσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών με τους παράγοντες του Υπουργείου, προκειμένου να καθοριστούν τα ακριβή ποσοστά τόσο ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, όσο και ανά ειδικότητα εκπαιδευτικών και να βγει η προκήρυξη των προσλήψεων.

– Τον Ιούνιο αναμένεται η ανακοίνωση των τελικών πινάκων από το ΑΣΕΠ. Οι πίνακες έχουν ήδη καθυστερήσει και όπως αναφέρει ο Νεκτάριος Κορδής μέχρι στιγμής, παρά τις παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και την κατάθεση επερωτήσεων και τροπολογιών στη Βουλή, το ζήτημα δεν έχει επιλυθεί από την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία. Απαιτούμε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανακοινώσει άμεσα το χρονοδιάγραμμα των μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση γιατί οποιαδήποτε καθυστέρηση εγείρει σοβαρές υπόνοιες για μη πραγματοποίησή τους.

– Εφόσον οι εξελίξεις ακολουθήσουν όντως αυτό το ρυθμό, τότε τον Αύγουστο πλέον μπορεί να έχουμε τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση μετά από πολλά χρόνια αδιοριστίας, που οδήγησαν εφέτος σε σχεδόν 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών. Αυτό είναι και το πλέον πιθανό όχι μόνο γιατί οι διορισθέντες θα πρέπει να προετοιμαστούν, αλλά ιδίως γιατί αν η κ.Κεραμέως τις αφήσει για Σεπτέμβριο τότε το επόμενο σχολικό έτος θα ξεκινήσει κι αυτό “κολοβό”, ενδεχόμενο καταστροφικό μετά και από το εφετινό “λουκέτο” στα σχολεία λόγω κορονοϊού.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία 5 / 5. Αριθμός ψήφων: 3

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ