Θύελλα αντιδράσεων για απόφαση τηλεκπαίδευσης σε σχολεία που πραγματοποιούνται καταλήψεις και απουσίες

254
0
()

Σε έντονο ύφος απάντησε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, στις δηλώσεις στελεχών της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφορικά με τις καταλήψεις σχολικών μονάδων και τις σχετικές πρωτοβουλίες που ελήφθησαν από πλευράς υπουργείου.

Η κυρία Κεραμέως ανέφερε ότι από τον ΣΥΡΙΖΑ τα σχολεία γίνονται αντιληπτά «ως πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης» και οι μαθητές «ως ευκαιρία κομματικής πελατείας» και υπογράμμισε πως «όταν η αυτονόητη ανάγκη κάλυψης των χαμένων διδακτικών ωρών και η πρόσβαση στην εκπαίδευση βαφτίζεται «καταστολή», κάτι δεν πάει προφανώς καλά».

Στη δήλωσή της, η υπουργός στηλιτεύει περισσότερο τον ΣΥΡΙΖΑ, αναφέροντας: «Δεν ενδιαφέρουν οι ανάγκες και η μόρφωσή τους (σ.σ. των μαθητών), ούτε και οι θυσίες των γονιών τους. Προέχει η συστηματική παραπληροφόρηση και η καπηλεία των προβληματισμών και των ελπίδων τους στο βωμό του κομματικού οφέλους. Γι’ αυτό και προτιμούν το χειρότερο όλων των σχολείων: το κλειστό».

Η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι αποτελεί χρέος «να αφουγκραζόμαστε αγωνίες, να προσαρμοζόμαστε στην υγειονομική κρίση και να αναζητούμε λύσεις». «Πολλά μπορούν να γίνουν στα σχολεία μας για να ανταποκριθούν στις μεγάλες δυνατότητες των μαθητών και τις προσδοκίες όλων, για να γίνουν καλύτερα. Αλλά καλύτερο σχολείο με κλειστές αίθουσες δεν γίνεται», κατέληξε στη δήλωσή της η κυρία Κεραμέως.

Απόφαση για την τηλεκπαίδευση σε περίπτωση παρεμπόδισης του εκπαιδευτικού έργου

Με χθεσινή Απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως και της Υφυπουργού Σοφίας  Ζαχαράκη, προβλέπονται τα κάτωθι:

1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.

2. Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής  διαδικασίας, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

3. Η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

4. Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.

Θύελλα αντιδράσεων προκαλεί η απόφαση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως να προχωρήσει στην εφαρμογή τηλεκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες που τελούν υπό κατάληψη, με ταυτόχρονο αποκλεισμό των «καταληψιών» μαθητών.

Σύλλογοι και σωματεία εκπαιδευτικών εκφράζουν την έντονη αντίδρασή τους, ενώ αμφισβητείται η νομική βάση της απόφασης για αφενός για την καταγραφή και τον διαχωρισμό των μαθητών σε συμμετέχοντες και μη στις καταλήψεις (κατά παράβαση του κώδικα GDPR), αφετέρου για τον αποκλεισμό μερίδας μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία (περισσότερα εδώ).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Σύλληψη του Πολωνού πλοιάρχου του φορτηγού πλοίου ζήτησε ο εισαγγελέας. Αλκοτέστ και στους δύο πλοιάρχους

Η αξιωματική αντιπολίτευση ασκεί κριτική, κατηγορώντας πως το το υπουργείο Παιδείας «αντί να προετοιμάζει τα σχολεία για τη νέα χρονιά,προετοίμαζε την ενεργοποίηση της υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης, όχι για τις ανάγκες της πανδημίας αλλά για να αντιμετωπίσει κάθε φωνή διεκδίκησης», ενώ προσθέτει πως οι κινήσεις της Ν. Κεραμεώς αποτελούν « επίδειξη ιδεοληπτικού συντηρητισμού και αυταρχικής νοοτροπίας».

Η υπουργός Παιδείας, από την πλευρά της, κάνει λόγο για «αυτονόητη ανάγκη κάλυψης των χαμένων διδακτικών ωρών», ενώ δεν παραλείπει να επιτεθεί στην αξιωματική αντιπολίτευση δηλώνοντας πως «στον ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνονται τα σχολεία ως πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης και τους μαθητές ως ευκαιρία κομματικής πελατείας».

Παράλληλα, τονίζει πως τo κλειστό σχολείο είναι «το χειρότερο σχολείο», και δηλώνει πως χρέος του υπουργείου Παιδείας είναι «να προσαρμοζόμαστε στην υγειονομική κρίση και να αναζητούμε λύσεις».

Συνεχίζεται η καταγραφή αντιδράσεων εκπροσώπων, φορέων, συλλογικοτήτων και σωματείων του κόσμου της εκπαίδευσης για την πρωτοφανή απόφαση για «σπάσιμο» των καταλήψεων δια της… τηλεκπαιδεύσεως.

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ορθώνει «τείχος» απέναντι στην απόφαση Κεραμέως για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση με ταυτόχρονη καταγραφή των «καταληψιών» μαθητών, με σκοπό τον αποκλεισμό τους από την εκπαιδευτική διαδικασία και την προσμέτρηση απουσιών.

Σε ανακοίνωσή της η ομοσπονδία διαμυνήει προς πάσα κατεύθυνση πως «δε θα γίνουμε ο βούρδουλας και το μακρύ χέρι της κυβέρνησης ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές».

Παράλληλα, κατηγορεί το υπουργείο Παιδείας πως «προσπαθεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε καταδότες των μαθητών τους» και τονίζει ότι «είναι αυτονόητο ότι κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν πρόκειται να παίξει ένα τέτοιο ρόλο».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:

Δε θα περάσει η άθλια κυβερνητική επιχείρηση επιβολής «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» σε υπό κατάληψη σχολεία

Δε θα γίνουμε ο βούρδουλας και το μακρύ χέρι της κυβέρνησης
ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές!!

Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχώρησε σε μια άνευ προηγουμένου κίνηση, μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς. Απέναντι στις κινητοποιήσεις των μαθητών που διεκδικούν τα δίκαια αιτήματα για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των σχολείων εξαπολύει ένα νέο κύμα τρομοκράτησης, εκβιασμού και καταστολής. Κι αν τις προηγούμενες φορές ενεργοποίησε τις αστυνομικές δυνάμεις, τους εισαγγελείς και “αγανακτισμένους γονείς” για να εκφοβίσουν τους μαθητές, τώρα επιχειρεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων σε ένα ιδιότυπο μηχανισμό “lock-out”, σε όργανα καταστολής των μαθητών.

Οι χθεσινές δηλώσεις της υπουργού Παιδείας κα Κεραμέως ότι «…από αύριο, στις σχολικές μονάδες που τελούν υπό κατάληψη ξεκινά υποχρεωτική για όλους σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση…», απειλώντας μάλιστα με απουσίες όσους μαθητές δε συμμετέχουν, μόνο ντροπή και θυμό προκαλούν.

Στην ΥΑ 131451/ΓΔ4 αναφέρεται ότι θα παίρνουν απουσίες όσοι μαθητές δε συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Αδιαφορεί για άλλη μία φορά το ΥΠΑΙΘ για τα παιδιά που δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό (30% βρίσκεται κάτω από τα όρια της φτώχειας, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ) και όχι μόνο δεν τους τον παρείχε παρά τις ψευδείς εξαγγελίες αλλά τους τιμωρεί για τη φτώχεια τους με απουσίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Τεχνική Υπηρεσία Δήμου Μαρκοπούλου, αλλαγή στην εξυπηρέτηση του κοινού. Πως θα εξυπηρετεί η υπηρεσία

Ταυτόχρονα, προβλέπεται, όλως παρανόμως, ο αποκλεισμός από την τηλεκπαίδευση και άρα υποχρεωτική απουσία όσων μαθητών συνεχίσουν να αγωνίζονται. Προσπαθεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε καταδότες των μαθητών τους. Είναι αυτονόητο ότι κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν πρόκειται να παίξει ένα τέτοιο ρόλο.

Οι εκπαιδευτικοί το προηγούμενο διάστημα στάθηκαν δίπλα στους μαθητές τους κάνοντας εξ αποστάσεως εκπαίδευση με αποκλειστικά δικά τους μέσα, αφού το ΥΠΑΙΘ δεν παρείχε κανένα εξοπλισμό. Κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος ούτε να διαθέτει τέτοιο εξοπλισμό, ούτε να χρησιμοποιεί δικά του μέσα.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας αντί να λύσουν τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, αντί να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών επιλέγουν τον απαράδεκτο δρόμο των απειλών, των εκφοβισμών και της τρομοκρατίας.

Η άθλια επιχείρηση επιβολής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη δε θα περάσει. Κανένα συνάδελφος να μην υλοποιήσει τις αντιδημοκρατικές εντολές του Υπουργείου Παιδείας.

Είναι απαράδεκτος ο εκβιασμός σε συναδέλφους να κάνουν μαθήματα σε κλειστά σχολεία. Να αποκλείονται και να τιμωρούνται μαθητές επειδή αγωνίζονται.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απέχει χιλιόμετρα από την εκπαιδευτική πραγματικότητα αν νομίζει ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι το «φάρμακο για κάθε ασθένεια».

Για όλες τις παραπάνω ανήκουστες και αντιδημοκρατικές ενέργειες του ΥΠΑΙΘ το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να:

Προκηρύξει, για τους συναδέλφους που τα σχολεία τους τελούν υπό κατάληψη, 3ωρη στάση εργασίας 8-11πμ για την Παρασκευή και τη Δευτέρα και να καλέσει τις ΕΛΜΕ να προκηρύξουν άμεσα συμπληρωματικές στάσεις 11-2μμ για τις ίδιες μέρες για τα ημερήσια σχολεία και αντίστοιχα στάσεις εργασίας για την πρώτη βάρδια των εσπερινών σχολείων, με τις ΕΛΜΕ να καλύπτουν τη δεύτερη βάρδια.

και

Να ζητήσει από την ΑΔΕΔΥ να προκηρύξει άμεσα απεργία-αποχή από την ΥΑ 131451/ΓΔ4 και κάθε διαδικασία τηλεκπαίδευσης στα υπό κατάληψη σχολεία.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να πάρουν θέση

δίπλα στους αγωνιζόμενους μαθητές μας!

Εδώ και τώρα το Υπουργείο Παιδείας ν’ αφήσει τις αντιδημοκρατικές πρακτικές, που θυμίζουν άλλες εποχές και να ικανοποιήσει τα αιτήματα μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών.

Καμία εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σχολεία υπό κατάληψη!

Πηγή: https://www.skai.gr/, ΑΠΕ , ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ,

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ