Θερινά σινεμά: Ποιες θα είναι οι αλλαγές, τι θα ισχύσει με τις μάσκες

10
Δείτε όλες τις ειδήσεις του porto-rafti.gr και στο TWITTER κάντε κλικ στον σύνδεσμο: twitter.com/GrRafti
0
()

Όταν σκεφτόμαστε το καλοκαίρι το μυαλό μας ταξιδεύει. Φέτος όμως το «ταξίδι» θα έχει αρκετούς… περιορισμούς.

Οι καλοκαιρινές νύχτες στην Αθήνα μπροστά από το μεγάλο λευκό πανί των θερινών σινεμά θα είναι σίγουρα διαφορετικές από όσες ζήσαμε τα περασμένα χρόνια. Οι προβολές θα πραγματοποιούνται σε μισοάδειους ή μισογεμάτους χώρους (εξαρτάται πως θέλετε να τους βλέπετε) και εάν αποφασίσατε να δείτε ταινία με μεγάλη παρέα τότε σίγουρα θα πρέπει να… χωριστείτε.

Οι ιδιοκτήτες των θερινών κινηματογράφων βρίσκονται επί ποδός και προετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη τα θερινά σινεμά θα ανοίξουν την πρώτη ημέρα του Ιουνίου με ανώτατο όριο πληρότητας στο 40%, ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας. Θα υπάρχει σύσταση για χρήση προστατευτικής μάσκας από τους πολίτες αλλά και τους εργαζόμενους. Σε αρκετά σημεία θα βρίσκονται αντισηπτικά διαλύματα και θα υπάρχει ειδική διαδικασία ρύθμισης της ροής εισόδου και εξόδου του κοινού.

Όπως αναφέρει μιλώντας στο newsbeast.gr o γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών, Λάμπρος Μαριόλης, οι επιχειρηματίες του κλάδου προετοιμάζονται ώστε να ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους και είναι διατεθειμένοι να λάβουν όλα τα μέτρα που υποδεικνύει η Πολιτεία.

Ποιες θα είναι οι αλλαγές στα θερινά σινεμά

Ο Λάμπρος Μαριόλης τονίζει πως να νέα μέτρα τα οποία θα ισχύουν είναι παρόμοια με όλα τα όσα θα τεθούν σε ισχύ στα μέρη όπου συναθροίζονται αρκετά άτομα. «Ήδη οι κινηματογράφοι που ετοιμάζονται να ανοίξουν βάζουν τα καθίσματα τους σε αποστάσεις περίπου 1,5 μς 2 μέτρα. Ζητάμε διευκρινίσεις από το υπουργείο Πολιτισμού για το εάν για παράδειγμα μία οικογένεια θα μπορεί να κάτσει μαζί και αναμένουμε απαντήσεις μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα» σημειώνει.

«Οι εργαζόμενοι θα φορούν μάσκες, η χρήση της όμως θα είναι προαιρετική για τους πελάτες»

Τα θερινά σινεμά είναι χώροι ανοιχτοί οπότε τα προβλήματα είναι λιγότερα, όπως εξηγεί ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών. «Οι εργαζόμενοι στα κυλικεία θα φορούν μάσκα όπως και τα υπόλοιπα άτομα που εργάζονται στα θερινά σινεμά. Αυτό θα γίνεται κυρίως έτσι ώστε να νιώθει ο κόσμος ασφαλής. Παράλληλα θα υπάρχουν αντισηπτικά στους πάγκους. Αναλόγως με τα τετραγωνικά του κινηματογράφου η πληρότητα θα κυμαίνεται από 40 έως 50%» αναφέρει.

Επειδή το πλήγμα που έχει υποστεί ο κλάδος είναι βαρύ και ο τζίρος θα μειωθεί σημαντικά λόγω του περιορισμού των ατόμων που θα μπορούν να εισέλθουν στους κινηματογράφους ο Λάμπρος Μαριόλης επισημαίνει πως η κυβέρνηση οφείλει να μεριμνήσει έτσι ώστε οι επιχειρηματίες να στηριχθούν. Θα πρέπει εξεταστεί το θέμα του ενοικίου και να υπάρξει η ανάλογη οικονομική ενίσχυση ώστε ο κλάδος να μπορέσει να «ανασάνει».

Η Πανελλήνια Ένωση Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών, όπως υπογραμμίζει έχει ήδη στείλει σχετική επιστολή προς το υπουργείο Πολιτισμού μέσω της οποίας ζητά την άμεση λήψη μέτρων ενίσχυσης του κλάδου και επαναλαμβάνει το πάγιο αίτημα για μείωση του ΦΠΑ (που τώρα βρίσκεται στο 24%) επί της τιμής του εισιτηρίου και εξίσωσή του με το μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6% που ισχύει στα υπόλοιπα θεάματα και στις μουσικές συναυλίες και παραστάσεις.

«Ο κόσμος σίγουρα θα είναι πολύ επιφυλακτικός» εξηγεί ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών ενώ παράλληλα σημειώνει πως το φετινό καλοκαίρι θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις ακόμη και όσον αφορά τις ταινίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Στους 174 οι νεκροί από κοροναϊό στην Ελλάδα

«Αναμένεται να προβληθούν κυρίως ευρωπαϊκές ταινίες είτε ανεξάρτητες παραγωγές καθώς στις ΗΠΑ έχουν ανασταλεί οι παραγωγές και γνωρίζουμε ότι θα ξεκινήσουν μετά το τέλος Ιουλίου. Οι εταιρείες διανομής στην Ελλάδα καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να επανέλθουν και αυτές στην κανονικότητα και από την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα για τις προβολές τους καλοκαιριού» διευκρινίζει.

Η επιστολή των Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών προς την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη

«Κυρία Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε η ΠΕΑΚ, ιδρυθείσα το έτος 1975 εκπροσωπεί τους αιθουσάρχες χειμερινών και θερινών κινηματογράφων .

Μετά την έκδοση της ΠΝΠ 25-2-2020 αποστείλαμε σε όλους τους συναρμόδιους φορείς την από 3-3-2020 .επιστολή μας όπου εκθέσαμε την τραγική κατάσταση στην οποία περιέρχονταν ήδη οι αιθουσάρχες – κινηματογραφιστές. Περιγράψαμε πως πολύ πριν την αναστολή λειτουργίας των κινηματογράφων οι δυσμενείς επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης του κορωνοϊου COVID -19 ήταν ήδη αισθητές. Αναλύσαμε, συγχρόνως, τα πρώτα μέτρα που πρέπει να υιοθετήσει η Πολιτεία προκειμένου να αμβλυνθούν, όσο είναι δυνατόν, οι δυσμενείς επιπτώσεις της πανδημίας στις κινηματογραφικές επιχειρήσεις όλης της Χώρας.

Η Πολιτεία μετά την προσωρινή αναστολή λειτουργίας των επιχειρήσεων μας με την ΠΝΠ της 11-3-2020 υιοθέτησε κάποια από τα μέτρα τα οποία είχαμε προτείνει στο πλαίσιο ενίσχυσης όλων των πληττόμενων επιχειρήσεων, το δε Υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε μόλις πριν λίγες μέρες δράσεις και μέτρα στήριξης του σύγχρονου πολιτισμού μεταξύ των οποίων και η διεξαγωγή έρευνας μεταξύ των επαγγελματιών του κλάδου για την μέτρηση του αντίκτυπου της κρίσης στον Πολιτισμό τα αποτελέσματα της οποίας θα ληφθούν υπόψη για την χάραξη νέων πολιτικών για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του Πολιτισμού , έρευνα στην οποία δηλώνουμε πρόθυμοι να μετάσχουμε με εποικοδομητικές προτάσεις και λύσεις.

Με την παρούσα επιστολή μας σας απευθύνουμε απεγνωσμένη έκκληση των μελών μας που βρίσκονται σε αδιέξοδο γνωρίζοντας ότι, δυστυχώς, το κοινό του κινηματογράφου είναι αυτό που θα επιστρέψει τελευταίο στις αίθουσες.

Η κινηματογραφική αίθουσα αποτελεί χώρο συνάθροισης κοινού, κυρίως μεγαλυτέρων ηλικιών, που προτιμάει τους παραδοσιακούς κινηματογράφους, ένα κοινό που εξ ορισμού ανήκει στις ευπαθείς ομάδες.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στις πληγείσες περιοχές της Κίνας που άνοιξαν τα πρώτα σινεμά μετά την καραντίνα, τα πρώτα νούμερα ήταν απογοητευτικά καθώς σε μερικές αίθουσες σύμφωνα με τα δημοσιεύματα δεν πουλήθηκε ούτε ένα εισιτήριο , στη δε Σανγκάη, οι κινηματογράφοι έκλεισαν λίγες ημέρες μετά την επαναλειτουργία τους.

Η σίγουρη αυτή επισφάλεια καθιστά φανερό το πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη, η Πολιτεία, πέραν της στήριξης των αιθουσαρχών κινηματογράφων που έχουν έως δύο οθόνες και έχουν προβάλει τουλάχιστον δύο ελληνικά/ευρωπαϊκά κινηματογραφικά έργα (έκτακτη ενίσχυση της οποίας το ύψος δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί), να επεκτείνει την ενίσχυση σε όλους τους αιθουσάρχες – κινηματογραφιστές. Η έκτακτη αυτή ενίσχυση είναι αναγκαίο να είναι ανάλογη των υψηλότατων ζημιών που έχουμε ήδη καταγράψει, ενώ και οι ζημιές που μετά βεβαιότητας θα καταγραφούν στο άμεσο μέλλον είναι περισσότερο τρομακτικές καθώς η ψυχολογία και ο φόβος του θεατή δύσκολα θα εκλείψουν. Την ανάγκη ενίσχυσης της κινηματογραφικής αίθουσας είναι αναγκαίο να προβάλλετε και στο Συμβούλιο Υπουργών Πολιτισμού της ΕΕ για την άμεση στήριξη του πολιτισμού με ειδικό πακέτο μέτρων λόγω της πανδημίας.

Αν αυτό το μέλλον είναι αβέβαιο για τις άλλες επιχειρήσεις και επαγγελματικούς κλάδους, για τους αιθουσάρχες και τους εργαζόμενους που απασχολούν επιφυλάσσει κινδύνους υπαρκτικούς, πιθανόν, μη αναστρέψιμους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αλλαγές στην άδεια ειδικού σκοπού. Ποιες ημέρες δικαιούνται οι γονείς και για πόσο καιρό

Με το βλέμμα προσηλωμένο στον επερχόμενο κίνδυνο θεωρούμε ότι είναι ενδεδειγμένος ο χρόνος του πάγιου και δικαιολογημένου αιτήματός μας για την μείωση του ΦΠΑ επί της τιμής του εισιτηρίου και εξίσωση του με το μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6% που ισχύει στο θέατρο και στις μουσικές συναυλίες και παραστάσεις. Οι χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης γνωρίζοντας ότι η κινηματογραφία θα επιβιώσει μόνο αν διατηρηθούν και οι κινηματογραφικές αίθουσες, έχουν θεσμοθετήσει μειωμένο ΦΠΑ επί του κινηματογραφικού εισιτηρίου. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα παραδείγματα του Λουξεμβούργου (3%), Γαλλίας (5,5%), Ολλανδίας (6%), Γερμανίας (7%). Επομένως είναι βήμα εναρμόνισης της ελληνικής με την κοινοτική νομοθεσία η θέσπιση μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ για το κινηματογραφικό εισιτήριο.
Η μείωση αυτή θα αποτελέσει ασπίδα στο επερχόμενο χτύπημα που μπορεί να σημάνει τον θάνατο της κινηματογραφικής αίθουσας και μαζί την τραγική ένδεια των αιθουσαρχών αλλά και του προσωπικού που απασχολούν.

Η παρακολούθηση της κινηματογραφικής παραγωγής μέσα από τηλεοπτικές και διαδυκτιακές πλατφόρμες, που πολλές φορές είναι οι ίδιες παραγωγοί του τελικού προϊόντος (Netflix, Nova κλπ), δημιουργεί ήδη έναν θανάσιμο ανταγωνισμό στην κινηματογραφική αίθουσα. Παράλληλα αλλοιώνει τον τρόπο ζωής του κοινού, περιορίζοντας την εξωστρέφεια έναντι της ευκολίας. Μέσα από αυτή την αλλαγή έχουμε δει τμήματα ολόκληρα του αστικού τοπίου να χάνουν την ζωτικότητα που είχαν χάρη στην ύπαρξη των κινηματογραφικών αιθουσών οδηγώντας σε παράλληλο μαρασμό και άλλες επιχειρήσεις συμπληρωματικές της κοινωνικής κινηματογραφικής εξόδου.

Τέλος επισημαίνουμε ότι λόγω του γεγονότος ότι οι κινηματογράφοι αποτελούν ειδικά κτίρια μεγάλης επιφάνειας, η μισθωτική τους αξία και το υψηλότατο ενοίκιο τους ανέρχεται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ μηνιαίως και έχει προσδιορισθεί αποκλειστικά σε σχέση με τα εισιτήρια που προβλέπεται να κοπούν σε μια κινηματογραφική σεζόν (Οκτώβριος – Μαϊος), με κανονικές συνθήκες. Μόνο έτσι μπορεί και καταβάλλεται το ενοίκιο και για τους μήνες που είναι κλειστές οι αίθουσες.
Θεωρούμε ότι η πανδημία αποτελεί επαρκή λόγο ανωτέρας βίας που δικαιολογεί την απαλλαγή μας από την καταβολή μισθώματος από 15-2-2020 μέχρι την επαναλειτουργία των κινηματογράφων με αντίστοιχη μείωση του ΕΝΦΙΑ των ιδιοκτητών. Ειρήσθω εν παρόδω ότι η πλειοψηφία των αιθουσών ανήκει σε ΝΠΔΔ.

Κυρία Υπουργέ,

Οι κινηματογράφοι διατηρούνται σε λειτουργία από την υπερπροσπάθεια των αιθουσαρχών κινηματογραφιστών με τεράστιο προσωπικό και οικονομικό κόστος (απορρόφηση ΦΠΑ , δύο εισιτήρια στην τιμή του ενός κα).

Οι δαπάνες για την ανακαίνιση των αιθουσών και την αγορά τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμού (ψηφιακές μηχανές προβολής), προκειμένου να ανταπεξέλθουν στον ασύμμετρο ανταγωνισμό των πολυκινηματογράφων άνω των 5 αιθουσών, ήταν και είναι πολύ μεγάλες και πολλές γίνονται εφικτές με σκληρές θυσίες.

Η υιοθέτηση των παραπάνω προτάσεων θα είναι, ίσως, η διαφορά ανάμεσα σε έναν Αρμαγεδώνα – που θα σημάνει την οριστική εξάλειψη της κινηματογραφικής αίθουσας – χειμερινής και θερινής και σε μια σωστική επέμβαση που θα δώσει την δυνατότητα στους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους που απασχολούν να υπάρξουν και να επιβιώσουν την επαύριο της θύελλας που σαρώνει τα πάντα αυτή τη στιγμή».

Γράφει η Σταυρούλα Πεταλιού

newsbeast.gr

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ