Θαλάσσια ρύπανση προκλήθηκε από το ατύχημα του ΚΑΛΛΙΣΤΩ με εμπορικό πλοίο. Η ταχύτητα ευθύνεται για το ατύχημα;

27
0
()

Θαλάσσια ρύπανση προκλήθηκε από το ατύχημα του ΚΑΛΛΙΣΤΩ με εμπορικό πλοίο.

Η ταχύτητα ευθύνεται για το ατύχημα;

Στο ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε πρωϊνές ώρες σήμερα στη θαλάσσια περιοχή 3,7 ναυτικά μίλια νότια της Ψυτάλλειας Πειραιά, αναφέρθηκε με δηλώσεις του το μεσημέρι ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος πλωτάρχης Νικόλαος Κοκκάλας.

Ο εκπρόσωπος Τύπου τόνισε ότι «στις 7:35 το πρωί ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού και συγκεκριμένα του ναρκοθηρευτικού “ΚΑΛΛΙΣΤΩ” και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων(container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, στη θαλάσσια περιοχή 3,7 ναυτικά μίλια νότια Ψυτάλλειας Πειραιά εκτός ζώνης διαχωρισμού κυκλοφορίας».

Πρόσθεσε ότι από τη σφοδρή σύγκρουση προκλήθηκε εισροή υδάτων στο ναρκοθηρευτικό πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του ναρκοθηρευτικού από τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού, δύο αντιρρυπαντικά, ομάδα Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών, πλοίο και ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα ρυμουλκά.

Όπως ανέφερε ο κ.Κοκκάλας τα μέλη του πληρώματος περισυλλέγησαν από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού και πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ οι δύο τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του ναρκοθηρευτικού μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος, παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Επί του ναρκοθηρευτικού πλοίου παρέμεινε ο κυβερνήτης του καθώς και άλλα μέλη του πληρώματός του.

Πρόσθεσε επίσης ότι από τη σύγκρουση προκλήθηκε ελεγχόμενη θαλάσσια ρύπανση, ενώ ενεργοποιήθηκαν τα τοπικά σχέδια αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης των καθ’ ύλην αρμόδιων Λιμενικών Αρχών.

«Εγινε περισυλλογή επιπλεόντων υλικών από τη θαλάσσια περιοχή του συμβάντος, ενώ οι εργασίες απορρύπανσης από τα σκάφη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς και με θετικά αποτελέσματα», είπε.

Ο κ. Κοκκάλας δήλωσε εξάλλου ότι από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ το ναρκοθηρευτικό “ΚΑΛΛΙΣΤΩ” ρυμουλκήθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

«Δαυίδ» είναι το ναρκοθηρευτικό ΚΑΛΛΙΣΤΩ αν συγκριθεί με τον «Γολιάθ», το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON, καθώς η διαφορά μεγέθους είναι χαώδης, και ευτυχώς το πολεμικό πλοίο, κατά τα φαινόμενα λόγω της ιδιαιτερότητας της κατασκευής του, δε βυθίστηκε.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το φορτηγό πλοίο έχει εκτόπισμα 63.000 τόνους, ενώ το ΚΑΛΛΙΣΤΩ μόλις 750 τόνους. 

Μάλιστα, το γιγαντιαίο container ship έπλεε με ταχύτητα, 16 κόμβων, λίγο πριν συγκρουστεί με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας το πρωί της Τρίτης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αποφάσισαν να πουν ΟΧΙ στις αυξήσεις μισθών μέσω της μείωσης ασφαλιστικών εισφορών.

Aπό το μεσημέρι το ναρκοθηρευτικό βρίσκεται στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Στο ναύσταθμο θα γίνει εκτίμηση της ζημιάς του πολεμικού πλοίου.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το χτύπημα η πρύμνη του πολεμικού πλοίου κόπηκε και δίπλωσε. Μάλιστα, η ζημιά που προκλήθηκε στο ναρκοθηρευτικό ήταν μεγάλη, καθώς το ΚΑΛΛΙΣΤΩ είναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) προκειμένου να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος. Το συγκεκριμένο υλικό είναι υψηλής αντοχής, αλλά δεν είναι λαμαρίνα. Ωστόσο, λόγω του ελαφρού υλικού το πλοίο δεν βυθίστηκε, και ρυμουλκήθηκε.

Στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας ρυμουλκείται το ναρκοθηρευτικό πλοίο «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο συγκρούστηκε το πρωί της Τρίτης με εμπορικό πλοίο που μετέφερε κοντέινερ λίγο έξω από το λιμάνι του Πειραιά.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν δύο άτομα τα οποία μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Σύμφωνα με πληροφορίες του in.gr o ένας νοσηλεύεται σε θλαστικά τραύματα και ο άλλος με ορθοπεδικά.  Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως η κατάστασή τους είναι σχετικά καλή.

Σημειώνεται ότι ήδη έχει συλληφθεί  ο πολωνικής καταγωγής καπετάνιος του εμπορικού πλοίου συνελήφθη.

Στο φορτηγό πλοίο Maersk Launceston, έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών.

Πώς έγινε η σύγκρουση

Το εμπορικό πλοίο Maersk Launceston, με σημαία Πορτογαλίας, που μετέφερε κοντέινερ και είχε ξεκινήσει στις 07:11 από την Ψυττάλεια για το Τσανάκαλε, έπεσε πάνω στο “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού που εκείνη την ώρα είχε φύγει από το ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν το εμπορικό πλοίο να χτυπήσει στη πρύμνη το “Καλλιστώ” και να καταστρέψει την πρύμνη του.

Από τη σύγκρουση, στο «Καλλιστώ» σημειώθηκε ρήγμα και ελεγχόμενη εισροή υδάτων και το πλοίο, που κόπηκε στα δυο, πήρε γρήγορα κλίση. Μάλιστα, αρχικά υπήρχε ο φόβος ότι το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού θα βυθιζόταν. Όμως οι προσπάθειες Λιμενικού και Πολεμικού Ναυτικού απέδωσαν.

Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα πως έγινε το ατύχημα. Αρχικώς στην περιοχή είχαν σπεύσει πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία απομακρύνθηκαν από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό ανέλαβε την αναλάβει την όλη επιχείρηση.

Το εμπορικό ουσιαστικά έκοψε στη μέση το πολεμικό πλοίο, αποκόβοντάς του την πρύμνη! Η τεράστια αυτή ζημιά οφείλεται εν μέρει και στα υλικά κατασκευής του πολεμικού πλοίου. Είναι φτιαγμένο από ενισχυμένο πλαστικό και υαλονήματα, γεγονός που το καθιστά ευάλωτο στις συγκρούσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οι 7 περιοχές που θα κρίνουν την επέκταση του lockdown. Πόσο αντέχουν τα νοσοκομεία. Μείωση κρουσμάτων

Μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ανέφερε ότι το πολεμικό πλοίο ρυμουλκείται στον ναύσταθμο, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι του έχει κοπεί.

«Ήταν ένα περιστατικό ατυχέστατο. Θα εξεταστούν οι ευθύνες. Πιστεύω ότι θα λήξει ομαλά».

Στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» μίλησαν ο βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Μαρκόπουλος, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός και το μέλος του πολιτικού συμβουλίου του ΚΙΝ.ΑΛ., Μανώλης Όθωνας για τη σύγκρουση των πλοίων λίγο έξω από το λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρκόπουλο πρόκειται για κάτι το αιφνιδιαστικό, ωστόσο η αντίδραση των αρχών ήταν άμεση και δεν υπήρξε απώλεια χρόνου.

Από την πλευρά του ο κ. Σαντορινιός ανέδειξε το ευχάριστο της υπόθεσης, ότι δηλαδή δεν υπήρξαν θύματα πέρα από τους δύο τραυματίες και τόνισε πως δεν είναι ώρα και μέρος για να διερευνηθεί το πώς έγινε το ατύχημα.

Προτεραιότητα είναι, όπως υποστήριξε, να μεταφερθεί με ασφάλεια το πλοίο, όπου ακόμα και αν υπάρξει βύθιση, δε θα υπάρχουν άλλα προβλήματα.

Ακόμα, σημείωσε πως πιθανότατα πρέπει να σπεύσουν και άλλα αντιρρυπαντικά σκάφη στην περιοχή για να αποκλειστεί οποιοδήποτε ενδεχόμενο ρύπανσης της περιοχής.

Τέλος, ο κ. Όθωνας επεσήμανε πως το λιμενικό σώμα έχει συγκεκριμένα επιχειρησιακά πρωτόκολλα και θα το αντιμετωπίσει με επιτυχία.

 

 

Με ταχύτητα 16 κόμβων έπλεε το γιγαντιαίο container ship «Maersk Launceston» λίγο συγκρουστεί με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ», το οποίο επίσης είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας νωρίς το πρωί της Τρίτης.

Το στοιχείο αυτό έχει αποτυπωθεί στους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων. Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων, κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, αρχίζει σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα.

Ώρα 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 πλέει με 9,8 κόμβους, ώρα 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσκρούει στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ».

ploio1
Το Launceston κινούνταν με 16 κόμβους λίγο πριν τη σύγκρουση
ploio2
Ωρα 7:29. Ταχύτητα 16 κόμβων
ploio3
ploio4
Ο χάρτης δείχνει ότι η σύγκρουση έγινε 2,65 ν.μ. πριν το separation

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ