Η Υπουργός για τη δυνατότητα αποφοίτων Κολλεγίων να προσληφθούν στο Δημόσιο ως εκπαιδευτικοί

402
Δείτε όλες τις ειδήσεις του porto-rafti.gr και στο TWITTER κάντε κλικ στον σύνδεσμο: twitter.com/GrRafti

Διευκρινίσεις επί των ισχυρισμών για δυνατότητα πρόσληψης «αποφοίτων Κολλεγίων» στη δημόσια Εκπαίδευση. Αποκατάσταση του πλαισίου, σεβασμός στο  Ενωσιακό Δίκαιο.

Σχετικά με τους ισχυρισμούς περί  «δυνατότητας αποφοίτων Κολλεγίων να προσληφθούν στο Δημόσιο ως εκπαιδευτικοί» που περιλαμβάνεται στη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων και σε απάντηση δημοσιευμάτων διευκρινίζονται τα εξής:

Η νομοθετική ρύθμιση αποδεικνύει το σεβασμό της χώρας  στο  δίκαιο της Ε.Ε. ως προς την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας του προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο  υποβάλλει το σχέδιο νόμου για να αποτραπεί το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4589/2019 είχε προχωρήσει στην κατάργηση της δυνατότητας συμμετοχής υποψηφίων, κατόχων αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων (Οδηγία 2005/36/ΕΚ) και της επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών (Τροποποίηση ΠΔ), πλαισίου που ίσχυε έως και το 2019, για τον διορισμό ή πρόσληψη ως εκπαιδευτικών μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ.

Τα ως άνω προκάλεσαν την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία και επικαλείται τη Συνθήκη Λειτουργίας της Ε.Ε. και είχαν ως αποτέλεσμα την διατύπωση αιτιολογημένης γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Επισημαίνεται ότι δικαίωμα συμμετοχής, για πρόσληψη ή διορισμό ως εκπαιδευτικοί, έχουν κάτοχοι τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού ανεξάρτητα από τον τόπο φοίτησης.

Γενικά, η είσοδος στον εκπαιδευτικό κλάδο, μετά και την προτεινόμενη τροποποίηση, θα προβλέπεται για:

  • 1. Αποφοίτους ΑΕΙ της ημεδαπής
  • 2. Αποφοίτους εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
  • 3. Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ
  • 4. Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.

Η χώρα μας οφείλει να σέβεται και σέβεται ως κράτος-μέλος της Ε.Ε. το Ενωσιακό Δίκαιο και την κείμενη νομοθεσία όπως αυτή ορίζεται στην σχετική Οδηγία που διασφαλίζει για όλους ευκαιρίες για εργασία χωρίς αποκλεισμούς.

Ο Νίκος Φίλης σχολιάζει το ίδιο θέμα

Μεθόδευση υποβάθμισης των πανεπιστημίων με περαιτέρω υποχρματοδότηση και δημιουργία χώρου για «μπίζνες» από «κολεγιάρχες» επιδιώκει η κυβέρνηση Μητσοτάκη με το νομοσχέδιο που κατέθεσε, πρόκειται για μικρή ρωγμή που σύντομα θα γίνει μεγάλη πόρτα που θα υποβαθμίσει και την εκπαίδευση και το δικαίωμα των νέων με πτυχίο ΑΕΙ να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του Δημοσίου, είπε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αγανάκτηση προκαλεί ο τριετής αποκλεισμός σε περίπτωση μη ανάληψης ή παραίτησης εκπαιδευτικού από μόνιμη θέση

«Φάνηκε, ήταν έτοιμη από παλιά» η κυβέρνηση, «βασική της επιδίωξη είναι η συρρίκνωση και υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης … να σταλούν πελάτες σε “κολέγια” που ουσιαστικά είναι ΙΕΚ … είναι προσπάθεια να γίνει η μόρφωση ακριβή, ακριβότερη από ό,τι είναι ήδη. Και να εκχωρηθεί ένα κομμάτι στην ιδιωτική εκπαίδευση», είπε ο κ. Φίλης σχολιάζοντας το περιεχόμενο του νομοσχεδίου που μεθοδεύει εξίσωση του πτυχίου ΑΕΙ με αυτό του παραρτήματος ξένου κολεγίου στην Ελλάδα. Σημείωσε μάλιστα ότι «είναι μία προσπάθεια που συνδυάζεται με διεθνείς επαφές της κ. Κεραμέως κατά την επίσκεψη Μητσοτάκη στις ΗΠΑ … κύκλοι ενδιαφέρονται να “στήσουν μαγαζάκια” στην Ελλάδα, υποβαθμισμένα “κολέγια”, να κάνουν ανάλογες μπίζνες με Έλληνες “κολεγιάρχες”».

«”Φυτεύει” στο νομοσχέδιο μία διάταξη», όπως είπε, «με την οποία απόφοιτοι κολλεγίων που δεν έχουν αναγνωριστεί από τον ΔΟΑΤΑΠ οι ακαδημαϊκοί τους τίτλοι, όπως συνέβαινε ως τώρα, θα έχουν την δυνατότητα ως πανεπιστημιακής μόρφωσης υποψήφιοι να παίρνουν μέρος στον διαγωνισμό για τους διορισμούς στο Δημόσιο. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει αμφισβήτηση του Συντάγματος, που προβλέπει ότι τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα είναι δημόσια και όποια του εξωτερικού είναι ομοταγή πρέπει να περνούν από διαδικασία κρίσης … προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένο νομικό, ώστε οποιοσδήποτε με αδιαβάθμητο τίτλο κολεγίου από το εξωτερικό, με βάση μία ασαφή επαγγελματική αναγνώριση, να μπορεί να παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς για το Δημόσιο. Τώρα, είναι μικρή ρωγμή, σύντομα θα γίνει μεγάλη πόρτα που θα υποβαθμίσει και την εκπαίδευση και το δικαίωμα των νέων να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του Δημοσίου».

Προέβλεψε μάλιστα ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη «σύντομα θα ξηλώσει το νόμο για την προστασία των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, δηλαδή την προστασία του δικαιώματος των παιδιών σε μία αξιόπιστη εκπαίδευση … αξιόπιστη εκπαίδευση σημαίνει διασφάλιση του δικαιώματος του καθηγητή να κάνει το μάθημα χωρίς παρεμβάσεις από τον σχολάρχη».

Επανερχόμενος στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε, ο κ. Φίλης σημείωσε ότι «η νέα Αρχή Πιστοποίησης των πανεπιστημίων … δεν είναι στην ουσία αξιολόγηση αλλά διαφοροποίηση, προσπάθεια να δημιουργηθούν στο μέλλον πολλές κατηγορίες πανεπιστημίων στην χώρα … συνδυάζει την αξιολόγηση με την χρηματοδότηση σε συνθήκες που υποχρηματοδοτούνται τα πανεπιστήμια στην χώρα μας… κατά την περίοδο της κρίσης μειώθηκε η χρηματοδότηση κατά 45%… και τώρα κόβει 20% από πανεπιστήμια με βάση την “αξιολόγηση”… αντί να αναβαθμίσει την χρηματοδότηση, την υποβαθμίζει».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος "η αργία είναι για τους τεμπέληδες, έγινε αυτό που έπρεπε να γίνει"

Καυτηρίασε επίσης την θέσπιση ξεχωριστών κριτηρίων αξιολόγησης των πανεπιστημίων, για έρευνα, εκπαίδευση ή εξωστρέφεια. «Αν κάτι χαρακτηρίζει το πανεπιστήμιο είναι αυτή η σύνδεση έρευνας και εκπαίδευσης… δεν υπάρχει πανεπιστήμιο που δεν αναπαράγεται από μόνο του, μέσω της έρευνάς του… κάνει χρήση των γνώσεων που παράγονται με την έρευνα από το ίδιο και άλλα πανεπιστήμια… θα πάμε προοπτικά σε πολλών κατηγοριών πανεπιστήμια, δηλαδή σε υποβάθμιση των πανεπιστημίων», όπως τόνισε.

Σε θεσμικό επίπεδο, «η νέα αρχή στην ουσία ορίζεται από το υπουργικό συμβούλιο και ο πρόεδρος είναι υπερυπουργός. Στην ουσία, έχουμε μεταφορά αρμοδιοτήτων από την νόμιμη, εκλεγμένη κυβέρνηση, σε ένα όργανο μη νομιμοποιημένο πολιτικά, που θα είναι δήθεν τεχνοκρατών, αλλά στην ουσία θα λαμβάνει πολιτικές αποφάσεις χωρίς να επωμίζεται η κυβέρνηση το πολιτικό κόστος από αυτές τις αποφάσεις», όπως σημείωσε ο κ. Φίλης, προειδοποιώντας ότι «σύντομα, θα δημιουργηθούν συνθήκες κρίσης στα ελληνικά πανεπιστήμια», προειδοποίησε, η κυβέρνηση «πιάνει το νήμα από το νόμο Διαμαντοπούλου … προχωράει εκεί που δεν τόλμησαν τότε, στην εκχώρηση στον ιδιωτικό τομέα του δικαιώματος των παιδιών στην μόρφωση».

Εξάλλου, ο ίδιος σχολίασε το γεγονός ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη που κόβει την χρηματοδότηση στα πανεπιστήμια δίνει 2 εκατ. ευρώ ετησίως στο Θεολογικό Κολλέγιο της Βοστώνης, «όσα δίνουμε σε μεγάλα πανεπιστήμια όπως το Ιόνιο ή το Πελοποννήσου, με χιλιάδες φοιτητές και πολλούς καθηγητές, τα δίνουμε μονοκοπανιά για 80 φοιτητές και 20 καθηγητές, για ένα κολλέγιο που με βάση τα επίσημα στοιχεία των αμερικανικών Αρχών μαστίζεται από διαφθορά και κακοδιαχείριση… υπάρχει έρευνα του υπουργείου Παιδείας της Πολιτείας της Μασαχουσέτης… και προειδοποίηση ότι θα αφαιρέσει από αυτό το κολέγιο την δυνατότητά του να δίνει ακαδημαϊκούς τίτλους… και σε αυτή την φάση έρχεται ο κ. Μητσοτάκης και δίνει 2 εκατ. ευρώ χωρίς όρους καν, χάρισμα… είναι κάτι σαν ψηφοθηρία … είναι ντροπή αυτή η αντιμετώπιση της ομογένειάς μας στην Αμερική».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ