Η αποκαθήλωση ενός πραγματικά μεγάλου ηθοποιού. Στις φυλακές Τρίπολης ο Φιλιππίδης σοκαρισμένος από τη προφυλάκιση

102
1
(2)

Στις φυλακές της Τρίπολης οδηγήθηκε λίγο μετά τη μία το μεσημέρι της Τετάρτης 28 Ιουλίου ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης Πέτρος Φιλιππίδης, ο οποίος κρίθηκε προφυλακιστέος με τη σύμφωνη γνώμη Εισαγγελέως και Ανακριτή για αδικήματα σεξουαλικής φύσης και συγκεκριμένα για βιασμό και απόπειρες βιασμού.

Η ανακρίτρια ανακοινώνει στον Πέτρο Φιλιππίδη, ότι θα οδηγηθεί στην φυλακή κι εκείνος σύμφωνα με πληροφορίες ξεσπά σε κλάματα. Ο πασίγνωστος κωμικός ηθοποιός, ο οποίος κατηγορείται για έναν βιασμό και δυο απόπειρες φαίνεται ότι δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που του συνέβη μετά την ολοκλήρωση της απολογίας του κι άρχισε να φωνάζει.

«Δεν το περίμενα αυτό που μου κάνετε, δεν είναι δυνατόν» και κατέρρευσε.

Οι αστυνομικοί του φόρεσαν χειροπέδες και τον οδήγησαν στη φυλακή.

Ο Πέτρος Φιλιππίδης απολογήθηκε κάτω από άκρα μυστικότητα. Αρνήθηκε το σύνολο των κατηγοριών σε βάρος του κι όμως δεν κατάφερε να πείσει ανακρίτρια και εισαγγελέα, οι οποίοι ομόφωνα τον έστειλαν φυλακή μέχρι να γίνει η δίκη.

Η ανακρίτρια δούλεψε την υπόθεση πάρα πολύ γρήγορα καθώς μέσα σε δυο μήνες από την άσκηση της ποινικής δίωξης σε βάρος του γνωστού ηθοποιού πέρασαν από το γραφείο της και κατέθεσαν τα τρια φερόμενα θύματα και μάρτυρες.

Οι καταγγελίες

Η πρώτη καταγγελία αρχικά ήταν απόπειρα βιασμού το 2008 στο καμαρίνι του πασίγνωστού κωμικού. Ωστόσο, μετά τις περιγραφές που άκουσε ο εισαγγελέας Κώστας Σπυρόπουλος από τη γυναίκα που κατήγγειλε τον Πέτρο Φιλιππίδη, αποφάσισε να αναβαθμίσει την κατηγορία σε βιασμό εκτιμώντας ότι η πράξη είναι τετελεσμένη. Σύμφωνα με την καταγγελία η ηθοποιός είχε συναντήσει τον ηθοποιό προκειμένου να συζητήσουν για δουλειά στο καμαρίνι του. Εκείνος, σύμφωνα με όσα έχει εξιστορίσει η γυναίκα, κλείδωσε την πόρτα και της όρμηξε.

Η δεύτερη συνάδελφος του, η οποία τον κατηγορεί ότι επιχείρησε να την βιάσει μέσα στο θέατρο, όπου εργαζόταν το 2010 φέρεται να έχει πει στον εισαγγελέα:

«Μου όρμησε, με φιλούσε στο λαιμό και ήθελε να φτάσει στα χείλη μου. Προσπαθώντας να ξεφύγω του έλεγα “σας παρακαλώ σταματήστε, δεν θέλω να το κάνουμε αυτό, δεν αισθάνομαι καλά, αφήστε με, με πονάτε”. Τότε εκείνος μου απάντησε “μη φωνάζεις τσάμπα, δεν είναι κανείς στο θέατρο».

Τελικά η γυναίκα, σύμφωνα με τις περιγραφές της, κατάφερε να γλιτώσει από τα χέρια του ηθοποιού. Έτρεξε και έφτασε μέχρι την πόρτα και τον άκουσε να της λέει ότι ήταν κλειδωμένη. Τότε εκείνη τον απείλησε ότι θα τον καταστρέψει και τελικά της άνοιξε για να φύγει.

Το τρίτο θύμα κατήγγειλε τον Πέτρο Φιλιππίδη για απόπειρα βιασμού της τον Αύγουστο του 2014, όταν βρέθηκε μόνη μαζί του στο αυτοκίνητο του. Νωρίτερα είχαν συναντηθεί για δουλειά και ο κατηγορούμενος, σύμφωνα με τη μαρτυρία της, προθυμοποιήθηκε να την γυρίσει στο σπίτι

«Πάτησε το κεντρικό κλείδωμα και άρχισε να απλώνει το χέρι του πάνω μου. Του άρπαξα τα χέρια και του είπα να σταματήσει. Τον έβλεπα να ξεφεύγει. Είχε ιδρώσει και ήταν απαίσιος. Του φώναζα να ανοίξει τις πόρτες. Με έπιασε από τον σβέρκο και με τράβηξε πάνω του. Έκανα πως παθαίνω κρίση. Χτυπιόμουν. Χέρια, πόδια, γόνατα, αγκώνες. Υστερία. Σοκ. Κρίση. Μετά από λίγα λεπτά, και αφού είχε δίπλα του ένα αγρίμι, άνοιξε την πόρτα και με πέταξε έξω από το αυτοκίνητο. Έπεσα με τα γόνατα. “Άντε γαμ… που θες και ρόλο!””», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Πέτρος Φιλιπίδης οδηγείται αυτή την ώρα στις φυλακές της Τρίπολη, όπου κρατούνται έγκλειστοι που κατηγορούνται για σεξουαλικά αδικήματα, όπως ο σκηνοθέτης, Δημήτρης Λιγνάδης.

Ο Φιλιππίδης έφθασε με κλούβα της Αστυνομίας γύρω στη 1:10 το μεσημέρι χωρίς τη συνοδεία περιπολικών και θα περάσει το πρώτο βράδυ του στις φυλακές της Τρίπολης.

Δείτε φωτογραφίες από την μεταγωγή του κ. Φιλιππίδη στις φυλακές της Τρίπολης.


Οι καταγγελίες

Τον χορό των καταγγελιών που οδήγησε στην πτώση του ηθοποιού άνοιξαν οι Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Πηνελόπη Αναστασοπούλου και Λένα Δροσάκη.

Οι τρεις ηθοποιοί κατέθεσαν εγγράφως τις καταγγελίες τους στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) για προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας τους από τον ηθοποιό, δίνοντας το θάρρος σε τρεις γυναίκες να μιλήσουν για την οδυνηρή εμπειρία τους με τον Πέτρο Φιλιππίδη.

Οι πράξεις που του αποδίδονται από τρεις γυναίκες συνέβησαν, όπως έχουν καταγγείλει, το 2008, το 2010 και το 2014.

Σε ό,τι αφορά τον βιασμό, η γυναίκα που στρέφεται κατά του Πέτρου Φιλιππίδη αναφέρει πως κακοποιήθηκε σεξουαλικά μέσα στο θέατρο «Ήβη» το 2008 και ενώ είχε πάει σε επαγγελματική συνάντηση.

Σε ό,τι αφορά την κατηγορία του βιασμού, ο ηθοποιός αρνήθηκε ότι επιχείρησε να την προσεγγίσει ερωτικά και έκανε λόγο για εμμονή που είχε μαζί του η καταγγέλλουσα.


Πώς πέρασε το πρώτο βράδυ στη ΓΑΔΑ

Το πρώτο βράδυ στη ΓΑΔΑ ήταν μοναχικό, καθώς δεν τον επισκέφτηκε κανείς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Τηλεφώνημα για βόμβα σε δύο σχολεία. 400 μαθητές και εκπαιδευτικοί στον δρόμο.

Ο ίδιος είχε πάντως σύμφωνα με πληροφορίες τηλεφωνική επικοινωνία με τη σύζυγό του.

Οι εξελίξεις με την υπόθεση του ηθοποιού είναι ραγδαίες μετά την απόφαση να κριθεί προφυλακιστέος μετά την άσκηση δίωξης σε βάρος του για έναν βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού.

Ο ηθοποιός κλήθηκε σε απολογία από την 15η τακτική ανακρίτρια που διενεργεί την έρευνα, απολογήθηκε για το βαρύ κατηγορητήριο που αντιμετωπίζει, αρνήθηκε το σύνολο των κατηγοριών, αλλά οι υπερασπιστικοί ισχυρισμοί του δεν έπεισαν ανακρίτρια και εισαγγελέα οι οποίες με την απόφασή τους του έδειξαν το δρόμο για τη φυλακή.

«Δεν το περίμενα αυτό που κάνατε»

Την ίδια ώρα και σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν στο χθεσινό κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star Channel, ο Πέτρος Φιλιππίδης φέρεται να σοκαρίστηκε από την συγκεκριμένη εξέλιξη καθώς δεν περίμενε πως θα βρισκόταν στη φυλακή.

Μάλιστα, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, τα πρώτα λόγια του ηθοποιού, φαίνεται πως ήταν: «Δεν το πιστεύω, δεν το περίμενα αυτό που κάνατε, δεν είναι δυνατόν…».



Όταν η Ζέτα Δούκα κατήγγειλε τον Γιώργο Κιμούλη στον αέρα της εκπομπής της Δανάης Μπάρκα για βίαιη συμπεριφορά, με φόντο τις καταγγελίες που μόλις είχαν έρθει τότε στο φως της δημοσιότητας από τη Σοφία Μπεκατώρου, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί το ντόμινο αποκαλύψεων που θα ακολουθούσε κλονίζοντας συθέμελα το ελληνικό θέατρο!

Οι καταγγελίες έπεφταν σαν… μετεωρίτης με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) να δέχεται καθημερινά δεκάδες καταγγελίες ηθοποιών για λεκτική, εργασιακή και σεξουαλική κακοποίηση από συναδέρφους τους.

Ανάμεσα σε αυτές τις καταγγελίες, ήταν και αυτές τριών γνωστών ηθοποιών, της Λένας Δροσάκη, της Άννας Μαρίας Παπαχαραλάμπους και της Πηνελόπης Αναστασοπούλου πρόκειται για τις γυναίκες που βοήθησαν ώστε να ξεκινήσει η καθίζηση του Πέτρου Φιλιππίδη.

Οι τρεις ηθοποιοί κατηγόρησαν τον Πέτρο Φιλιππίδη αναφέροντας συγκεκριμένα περιστατικά επί και εκτός σκηνής για ασελγείς πράξεις, λεκτική βία και προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας.

Το όνομα του άλλοτε κορυφαίου ηθοποιού έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία, αφού κανείς δεν περίμενε ότι ο ηθοποιός και σκηνοθέτης, κάποτε λαμπερός απόφοιτος του «Θεάτρου Τέχνης» που είχε ξεχωρίσει για την κωμική του στόφα ήδη από την παράσταση τα «Θεϊκά Λόγια» δίπλα στη Μάγια Λυμπεροπούλου όταν εμφανίστηκε στο θέατρο για πρώτη φορά στα τέλη της δεκαετίας του ’80, θα παρακολουθούσε μετά από 35 χρόνια μιας επιτυχημένης καριέρας, τη χιονοστιβάδα των καταγγελιών, από… κελί του. Είτε αυτό ήταν το σπίτι του, στο Ψυχικό, στο οποίο βρισκόταν κλειδωμένος εδώ και περίπου πέντε μήνες, είτε αυτό είναι στις φυλακές Τρίπολης, όπου κατά πάσα πιθανότητα θα βρεθεί από σήμερα…

Το εξώδικο…

Μετά τις καταγγελίες των τριών συναδέρφων του, ο Πέτρος Φιλιππίδης αποφάσισε πως η καλύτερη λύση θα ήταν, μέσω του δικηγόρου του, να στείλει προς τα ΜΜΕ ένα προληπτικό εξώδικο, καρφώνοντας μόνος του το όνομά του ακόμα και σε αυτούς που δεν ήξεραν ή δεν ήθελαν να υποψιαστούν.

Προφανώς ο ηθοποιός σε μια κίνηση για να προλάβει τις εξελίξεις και αφού όπως λέγεται ακόμα και οικεία του πρόσωπα έκαναν δεκάδες τηλεφωνήματα ακόμα και στο ΣΕΗ ώστε οι καταγγελίες να μη δημοσιοποιηθούν, ο ηθοποιός αποφάσισε και έστειλε το εξώδικο στο οποίο ανάμεσα σε άλλα αναγράφονται:

«Με λύπη παρατηρώ ότι τα τελευταία 24ωρα στήνονται ιδιότυπες τηλεδίκες.

Αρνούμαι να κατακρεουργηθώ σε τηλεοπτικά παράθυρα, όπου ο κάθε ομιλών θα εκφέρει μια άποψη χωρίς να είναι σε θέση να διασταυρώσει προηγουμένως την όποια αναφορά σε αρμόδια αρχή, με αποτέλεσμα τη σπίλωση του ονόματός μου και της προσωπικότητάς μου.

Σέβομαι οποιονδήποτε επιθυμεί να καταγγείλει μια συμπεριφορά, αλλά η Πολιτεία έχει θεσπίσει μια συγκεκριμένη διαδικασία για κάθε καταγγελία, και σίγουρα αυτή δεν είναι μέσω τηλεοπτικών εκπομπών, ιστοσελίδων μέσων κοινωνικής δικτύωσης» αναφέρει μεταξύ άλλων ο  Πέτρος Φιλιππίδης.

«Ξέρετε ποιος είμαι τα τελευταία 35 χρόνια. Ας μην καταδικάσουμε συλλήβδην όλο το θέατρο.

Παρακαλώ θερμώς να σεβαστείτε τη σύζυγό μου και το παιδί μας, καθώς με τηλεδικαστήρια δεν αποκαλύπτεται η αλήθεια, αλλά προοικονομείται υπαιτιότητα χωρίς νόμιμο έρεισμα.

Για όποιον δεν σεβαστεί αυτήν την ειλικρινή και αυθόρμητη τοποθέτησή μου, επιφυλάσσομαι ρητώς παντός εν γένει νομίμου δικαιώματός μου» καταλήγει η ανακοίνωση.

Το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιθυμητό αφού το όνομά του σε λίγη ώρα έγινε πρώτο trend στο Twitter και… έπαιζε πλέον παντού…

Το «χρυσό κλουβί» στο Ψυχικό

Σημειώνεται πως από τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν αποκαλύφθηκαν οι βαρύτατες καταγγελίες εις βάρος του, ο ηθοποιός και θιασάρχης δεν είχε ξεμυτίσει από τη βίλα του στο Ψυχικό.

Στο «χρυσό κλουβί» του Ψυχικού, ο Φιλιππίδης έβλεπε μόνο τη σύζυγό του, Ελπίδα, και τον γιο του. Δεν είχε φύγει καθόλου από το σπίτι του, εκτός από το διάστημα που μεταφέρθηκε με κρίση στο νοσοκομείο «Υγεία», όπου και παρέμεινε τρεις μέρες. Οι μέρες για τον ηθοποιό περνούσαν βασανιστικά…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  25χρονος δημοσιοποίησε βίντεο ανήλικης σε πορνογραφικό site για να την εκδικηθεί

Η μοναδική εμφάνιση που πραγματοποίησε ήταν στις αρχές Ιουλίου, όταν ο φακός του YouWeekly τον εντόπισε στο κέντρο της Αθήνας σε μια… ινκόγκνιτο εμφάνιση: με μάσκα που κάλυπτε όλο το πρόσωπό του (αν και πλέον δεν είναι υποχρεωτική η χρήση της σε εξωτερικούς χώρους), γυαλιά ηλίου, καπέλο και φουλάρι στο λαιμό.

 

Πώς αποφάσισε να γίνει ηθοποιός

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στον Νίκο Χατζηνικολάου, ο Πέτρος Φιλιππίδης είχε μιλήσει για την καριέρα του στην υποκριτική, τα πρώτα του βήματα αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, τη σχέση του με τα media και την «ρετσινιά του δύσκολου συνεργάτη».

«Είχα μια θεατρόφιλη μάνα, και επειδή δεν είχε παρέα να πάει στο θέατρο έπαιρνε εμένα. Πηγαίναμε και στο θέατρο και στο σινεμά, συχνά. Με πήγε στο καμαρίνι μια μέρα και γνώρισα τον μεγάλο ηθοποιό το Διαμαντόπουλο.

Στο σχολείο είχα μια καθηγήτρια που είχε φαγωθεί και μου έλεγε ότι πρέπει να γίνω ηθοποιός.

Δεν ήμουν καλός στα μαθήματα αλλά επειδή μου είπε αυτή τη φράση η καθηγήτρια ασχολήθηκα και έγινα καλός. Λίγο πριν τελειώσω το σχολείο, αποφάσισα να μη δώσω στο πανεπιστήμιο και να γίνω ηθοποιός.

Πήγα το ΄80 στη σχολή του Κουν, απροετοίμαστος δεν πέρασα και πήγα στη σχολή Σταυράκου για να μάθω σκηνοθεσία. Μετά από τρία χρόνια, έδωσα εξετάσεις στο Εθνικό και στου Κουν.

Πέρασα και στις δυο και επέλεξα τη σχολή του Κουν».

Η δύναμη και η εξουσία

Για πολλά χρόνια ο Πέτρος Φιλιππίδης αποτελούσε μια ισχυρή μονάδα στο ελληνικό θέατρο.

Από την εποχή του «Χάι Ροκ» και τις στενές σχέσεις που διατηρούσε και μετέπειτα με ισχυρούς παράγοντες των ραδιοτηλεοπτικών μέσων ο Φιλιππίδης έλυνε και έδενε, σε παραγωγές θεατρικές και τηλεοπτικές, προσλαμβάνοντας, απολύοντας αλλά ακόμα και τιμωρώντας όποιον και όποια δε του άρεσε.

Τα κασέ του ήταν πάντα πολύ ψηλά και ο ίδιος δεν έκρυβε τον πολυτελή και άνετο τρόπο ζωής του.

Όπως δεν έκρυβε ότι είναι ένας άνθρωπος με εξουσία, κάτι που δήλωνε με το καλημέρα σε κάθε συνομιλητή του σχετικά με το ποιος έχει το πάνω χέρι.

Όταν το 2013 μίλησε για οικονομικές δυσκολίες με την κρίση και τις τηλεοπτικές παραγωγές να έχουν παγώσει έκανε σε όλους εντύπωση η αποκάλυψη ότι είχε οικονομικές δυσκολίες.

«Ζούσαμε μια καλή ζωή και πληρωνόμασταν καλά. Από το θέατρο, βέβαια, για να το ξεκαθαρίσουμε, δεν γίνεται κανείς πλούσιος, η τηλεόραση έκανε τη διαφορά στα οικονομικά μας. Με δεδομένο ότι δεν είχαμε κάποια εικόνα αυτής της απότομης μεταστροφής του κλίματος, όσο καλό κουμάντο και να έκανες, αν δυο χρόνια μείνεις εκτός τηλεόρασης, τα έτοιμα έχουν φαγωθεί. Ένα σπίτι κι ένα αυτοκίνητο έχω όλο κι όλο. Αυτά προσπαθώ να διατηρήσω. Και το αυτοκίνητο μάλιστα όχι. Δεν με ενδιαφέρει. Θα το δώσω. Έχω καταθέσει πινακίδες» είχε πει ανάμεσα σε άλλα προκαλώντας, ενώ σε άλλη δήλωσή του είχε πει ότι εκείνος δε θα πήγαινε να δουλέψει για 800 ευρώ.

Όταν έλεγε «με αγαπάει το κοινό» και «πουλάω»

Οι συνάδελφοί του έχουν επανειλημμένα κάνει λόγο για έπαρση και αλαζονική συμπεριφορά, για έναν θιασάρχη που δεν τον τρόμαζε και δε τον ανησυχούσε τίποτα και δεν δίσταζε να στοχοποιήσει και να τρομοκρατήσει όποιον δε… συμφωνούσε πλήρως μαζί του.

Όταν ο συνάδελφος του Πέτρος Μπουσουλόπουλος «τόλμησε» να μην τον αναφέρει στους σπουδαιότερους έλληνες ηθοποιούς, παρόλο που διευκρίνισε ότι δεν αναφέρεται στους μεγαλύτερους που έχουν κριθεί από το κοινό, ο Πέτρος Φιλιππίδης του επιτέθηκε. «Πείτε στον κ. Μπουσουλόπουλο να είναι προσεκτικός. Γιατί ο Μπουσουλόπουλος έχει παίξει με δύο από τους μεγαλύτερους Έλληνες ηθοποιούς, με τον κ. Μπέζο και τον κ. Φιλιππίδη» απάντησε σε σχετική ερώτηση.

Την αλλαγή αυτή και την έπαρση ή όπως το λέει χαρακτηριστικά ο λαός το γεγονός ότι «καβάλησε το καλάμι» δεν πέρασε απαρατήρητο από τον κοινό με αυτούς που τον αγαπούσαν και τον ακολουθούσαν πιστά να πληγώνονται περισσότερο.

Ενδεικτική είναι και η συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο στο ένθετο «Real Life». «Αν έρθει κάτι δυνατό, θα το κάνω με χαρά. Κάνω κουβέντες, αλλά για έναν περίεργο λόγο, ενώ οι σειρές που έχω κάνει έχουν σκίσει, άρα «πουλάω» που λένε, δεν με φωνάζουν όσο θα έπρεπε. Με αγαπάει το κοινό, αλλά όχι αυτοί που αποφασίζουν για την τηλεόραση. Δεν θέλουν, λέει, τους ίδιους και τους ίδιους! Μα άλλους… ίδιους βάζουν ξανά και ξανά. Δεν βλέπουν ότι κάνω νούμερα ακόμα κι όταν πάω καλεσμένος σε εκπομπές;»

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία 1 / 5. Αριθμός ψήφων: 2

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ