Ανοιχτά σχολεία με ασφάλεια (της Μαρίας Σπανού)

60
0
()

Ποιος να φανταζόταν ότι στα χρόνια μας θα ζούσαμε την πρωτόγνωρη εμπειρία της εκπαίδευσης μακριά από το σχολείο! Ήδη διανύουμε τη δεύτερη σχολική χρονιά με τα σχολεία κάθε βαθμίδας να ανοιγοκλείνουν, χωρίς κανείς να γνωρίζει αν και πότε θα επανέλθουμε στην κανονικότητα.

Ας μη ξεχνάμε πως το φυσικό περιβάλλον των μαθητών και κυρίως αυτών των μικρότερων ηλικιών, είναι το σχολικό περιβάλλον. Είναι ο χώρος της αλληλεπίδρασης, της κοινωνικοποίησης, της απόκτησης γνώσεων, στάσεων, δεξιοτήτων και της διάπλασης υγιούς χαρακτήρα.

Συνεπώς πρωταρχικός στόχος της Πολιτείας πρέπει να είναι η όσο το δυνατόν αμεσότερη επαναλειτουργία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Όλοι αντιλαμβάνονται πως αυτό μπορεί να γίνει εφικτό μόνο με τη λήψη ουσιαστικών και αποτελεσματικών μέτρων υγειονομικής προστασίας.

Προφανώς το πρόβλημα της παρατεταμένης αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Σε πρόσφατη έκθεσή της η UNICEF επισημαίνει ότι για περισσότερα από 168 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως τα σχολεία παρέμειναν κλειστά για πάνω από έναν χρόνο και ότι ένας στους εφτά μαθητές έχει χάσει ήδη τα τρία τέταρτα της δια ζώσης εκπαίδευσης. Επίσης η UNESCO, σε έρευνα της για τις επιπτώσεις του lockdown λόγω κορωνοϊού στην εκπαίδευση, διαπιστώνει ότι ο αριθμός των μαθητών που παρουσιάζει αναγνωστική επάρκεια κάτω από το ελάχιστο επίπεδο αυξήθηκε στα 584 εκατομμύρια το 2020, σημειώνοντας αύξηση 20%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ανοίγουν φροντιστήρια και ΚΞΓ στις 10 Μαίου μόνο για όσους μαθητές Γ Λυκείου δίνουν εξετάσεις

Στην Ελλάδα η τηλεκπαίδευση ως μια προσωρινή λύση ανάγκης, διόγκωσε και ανέδειξε τις υφιστάμενες ανισότητες (κοινωνικές, οικονομικές, περιφερειακές), με ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών να αδυνατεί, για αντικειμενικούς λόγους, να συμμετάσχει στην καθημερινή τηλεδιδασκαλία.

Επειδή η υγειονομική εικόνα στη χώρα μας και σε ολόκληρο τον κόσμο εξακολουθεί να είναι άδηλη και απρόβλεπτη, παρά την ελπίδα που γεννά ο εμβολιασμός του πληθυσμού, τα μέτρα προστασίας για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους υπόλοιπους εργαζόμενους στις σχολικές μονάδες που πρέπει να υιοθετηθούν και να εφαρμοστούν άμεσα είναι:

• Η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Αποτελεί αντίφαση να προβλέπεται μέγιστος αριθμός παρουσίας ατόμων σε κάθε κλειστό χώρο πλην των σχολικών μονάδων. Αυτό μας οδηγεί στην αναγκαιότητα φοίτησης σε βάρδιες, ώστε να επιτευχθεί η μείωση του μαθητικού δυναμικού ανά τμήμα στο μισό, με προσαρμογή του ωρολόγιου προγράμματος και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

• Η συνταγογράφηση δωρεάν μοριακών τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία σε συνδυασμό με τα self-test θα παρέχουν απολύτως αξιόπιστη υγειονομική εικόνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ανάσταση η χθεσινή ημέρα για την εστίαση. Το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα "ανοίγματα"

• Η προτεραιότητα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και όχι απλώς ο περιστασιακός εμβολιασμός τους με αδιάθετες δόσεις.

Ας αντιληφθούμε πως οι ούτως ή άλλως υφιστάμενες μεγάλες ανισότητες στον τομέα της εκπαίδευσης και της παροχής γνώσης και δεξιοτήτων εντείνονται υπέρμετρα την περίοδο της πανδημίας. Όσο νωρίτερα και αρτιότερα θωρακίσουμε το σχολείο, προκειμένου να επαναλειτουργήσει οριστικά, τόσο αποτελεσματικότερα θα αμβλύνουμε τις εξαιρετικά δυσμενείς επιπτώσεις για τη νέα γενιά.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ