Αναπροσαρμογές στο πρόγραμμα νηπιαγωγείων και Δημοτικών. Τι αλλάζει σε ΑΣΕΠ, προσλήψεις σε Δημόσιο

1621
0
()

Οκτώ ρυθμίσεις αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ με το νόμο «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις».

Πιο αναλυτικά, πρόκειται για προβλέψεις στα άρθρα 52 έως 59 που αφορούν

  • τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων,
  • Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο,
  • Κατανοµή χρόνου διδακτικής ενότητας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο πρόγραµµα σπουδών στο δηµοτικό σχολείο και στο νηπιαγωγείο,
  • Ρυθµίσεις για οργανικές θέσεις σε κλάδους του εκπαιδευτικού προσωπικού της πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης,
  • Ρυθµίσεις για το σχολικό έτος 2020 – 2021,
  • Μεταβατικές ρυθµίσεις για το Εθνικό Σύστηµα Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΕΚ ΕΔΩ

Το Δημόσιο είναι ένα μεγάλο καράβι, και τα μεγάλα καράβια στρίβουν δύσκολα, αλλά στρίβουν όταν υπάρχει σχέδιο, πρόγραμμα, μέθοδος και επιμονή» είχε πει πριν από μερικούς μήνες ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης.

Και όπως φαίνεται, η αλλαγή ρότας του Ελληνικού Δημοσίου έχει ήδη δρομολογηθεί. Μια σειρά δομικών αλλαγών και τολμηρών μεταρρυθμίσεων βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και σε συνδυασμό με αυτές που προωθούνται αναμένεται να αναμορφώσουν την εικόνα του. Στόχος, σύμφωνα με όσα έχουν αναφερθεί σε παρεμβάσεις του υπουργού, είναι η διαμόρφωση ενός σύγχρονου Δημοσίου «που θα λειτουργεί στα πρότυπα των δυτικών κρατών, σε συνθήκες διαφάνειας και λογοδοσίας, με ψηφιοποιημένες διαδικασίες και με συνεχή επιμόρφωση των εργαζομένων ώστε να επιτευχθεί η προσωπική τους εξέλιξη και να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες».

Αναλυτικότερα, από την επόμενη σχολική χρονιά εισάγονται τα εργαστήρια δεξιοτήτων σε όλα τα σχολεία που θα περιλαμβάνουν μαθήματα όπως η σεξουαλικής διαπαιδαγώγηση, η οδική ασφάλεια, την εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στα Νηπιαγωγεία καθώς και την κατανομή του χρόνου διδακτικής ενότητας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο πρόγραμμα σπουδών στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο.

Επιπροσθέτως, στην πολυτροπολογία γίνεται αναφορά στη λήξη του σχολικού έτους 2020-2021, με το διδακτικό έτος να λήγει στις 30 Ιουνίου και η διδασκαλία των μαθημάτων στις 25 Ιουνίου.

Αλλαγές στο ωράριο

Αναπροσαρμόζεται το ωράριο διδασκαλίας στα Δημοτικά Σχολεία χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι αλλάζει η έναρξης και λήξης των μαθημάτων. Ουσιαστικά εντάσσονται στο ωράριο διδασκαλίας τα εργαστήρια δεξιοτήτων για όλους τους μαθητές.

Στα μαθήματα που διδάσκονται ήδη οι μαθητές έρχονται να προστεθούν και τα εργαστήρια διεξιοτήτων που θα περιλαμβάνουν μαθήματα όπως η σεξουαλικής διαπαιδαγώγηση, η οδική ασφάλεια, η προστασία του περιβάλλοντος, η κλιματικής αλλαγής κ.α.

Η ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο πρόγραμμα των μαθητών, αναπροσαρμόζει το ωράριο διδασκαλίας. Έτσι όπως φαίνεται από τον πίνακα κατανομής του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα δημοτικά σχολεία, οι μαθητές θα παρακολουθούν αυτά τα μαθήματα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, κάθε εβδομάδα:

Τρεις ώρες στην Α΄και Β’ Δημοτικού

Δύο ώρες στην Γ’ και Δ’ Δημοτικού

Μία ώρα στην Ε’ και ΣΤ Δημοτικού

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Έκρυψε τη νεκρή θεία του σε μπαούλο στο υπόγειο για να συνεχίσει να λαμβάνει την σύνταξη της

Ο πίνακας κατανομής χρόνου όλων των μαθημάτων:

orl1.png

Tο πρόγραμμα στα Νηπιαγωγεία

orl2.png

orl3.png

Εργαστήρια δεξιοτήτων

Στο νομοσχέδιο του υπουργείο Εσωτερικών κατατέθηκε τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που αφορά και τα εργαστήρια δεξιοτήτων που εισάγονται στο πρόγραμμα σπουδών και στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των σχολείων από το νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο.

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων από την επόμενη χρονιά στα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια όλης της χώρας. Σκοπός της νέας αυτής διδακτικής ενότητας, όπως αναφέρει η τροπολογία του ΥΠΑΙΘ, είναι «η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης».

Η υπουργός Παιδείας, σχολιάζοντας από την μεριά της τις επερχόμενες αλλαγές που θα φέρουν τα εργαστήρια δεξιοτήτων μίλησε για «αλλαγή φιλοσοφίας στο σχολείο, το οποίο θα εστιάζει πέρα από τη μετάδοση της γνώσης, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, όπως κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ενσυναίσθηση, ομαδική δουλειά».

Με απόφαση , της υπουργού Παιδείας  και κατόπιν εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ορίζονται ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των θεματικών κύκλων της διδακτικής ενότητας και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων, ο αριθμός και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των θεματικών, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και οδηγίες για την οργάνωση και την υλοποίηση σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων για τους εκπαιδευτικούς.

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα αποτελούνται από θεματικές ενότητες. Οι θεματικές ενότητες θα αναφέρονται σε θέματα όπως «Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση», «Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά», «STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική» καθώς και «Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)».

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο

Με την ίδια τροπολογία εισάγεται πλέον στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των νηπιαγωγείων και η εκμάθηση αγγλικών στο νηπιαγωγείο.

Συγκεκριμένα προβλέπεται η υλοποίηση δράσης για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλοεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του νηπιαγωγού.

arth1.png

Ο οδικός χάρτης για το νέο Δημόσιο – Οι βασικές αλλαγές που έρχονται

Μεταρρυθμίσεις

«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν σήμερα τον πυρήνα των μεταρρυθμίσεων που προωθεί το υπουργείο Εσωτερικών για τον εκσυγχρονισμό του Δημοσίου, μεταρρυθμίσεις που διαρθρώνονται στη βάση τεσσάρων αλληλοεπιδρώντων αξόνων: Στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών με τους κατάλληλους ανθρώπους, έμφαση στις δεξιότητες του προσωπικού, αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και επένδυση στην καινοτομία.

Συγκεκριμένα:

Αλλαγές στο ΑΣΕΠ.

Εχουν ήδη ψηφιστεί και αφορούν αλλαγές τόσο στο περιεχόμενο όσο και στον τρόπο διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών. Οι δεξιότητες και η εργασιακή αποτελεσματικότητα των υποψηφίων συνιστούν, πλέον, ουσιώδεις παραμέτρους της επιλογής μαζί με τις βασικές γνώσεις που σχετίζονται με το αντικείμενο κάθε θέσης. Επιπλέον, τα αιτήματα των φορέων για νέες προσλήψεις δεν αντιμετωπίζονται κατά τρόπο αποσπασματικό, αλλά εντάσσονται συνολικά στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό επιτυγχάνοντας μείωση του διοικητικού βάρους και οικονομίες κλίμακας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Μεγάλη φωτιά κοντά στα πρώην βασιλικά κτήματα Βαρυμπόμπης. Βυθίσεις τάσης και διακοπές εξαιτίας της πυρκαγιάς

Επικαιροποίηση του προσοντολογίου για τις νέες προσλήψεις.

Αναβάθμιση της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης με αυστηροποίηση του συστήματος εισαγωγής, ώστε να επιτευχθεί υψηλότερο επίπεδο σπουδαστών, σε συνδυασμό με αλλαγές στη στελέχωση του Διοικητικού Συμβουλίου που αποσκοπούν στο «πάντρεμα» της τεχνογνωσίας της Δημόσιας Διοίκησης με τη νοοτροπία του ιδιωτικού τομέα. Ανακοινώθηκε, επίσης, στενότερη συνεργασία με τη γαλλική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.

Μετεξέλιξη ψηφιακών οργανογραμμάτων σε δυναμικό εργαλείο χαρτογράφησης του ανθρώπινου δυναμικού και των υποδομών των φορέων ώστε να αποτυπώνονται και να σταθμίζονται κατά τρόπο ολιστικό τυχόν πλεονάσματα ή ελλείψεις και να λαμβάνονται σχετικές αποφάσεις.

Ανάπτυξη ηλεκτρονικών εφαρμογών για τον προγραμματισμό προσλήψεων με βάση τις συνολικές ανάγκες του δημόσιου τομέα. Εχουν ήδη υλοποιηθεί και αφορούν τόσο τον πολυετή όσο και τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων. Αξιοποιούν τα στοιχεία των ψηφιακών οργανογραμμάτων ώστε να υπάρχει πλήρης καταγραφή του προσωπικού του Δημοσίου και των αναγκών για προσλήψεις καθώς και διασύνδεσή τους.

Κατάργηση εξαιρέσεων από το Σύστημα Κινητικότητας. Προβλέπεται ενίσχυση του υφιστάμενου συστήματος με την κατάργηση 85 περιπτώσεων που θεσπίζουν κατά παρέκκλιση διατάξεις από το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας.

Ανασχεδιασμός του συστήματος επιλογής προϊσταμένων στο Δημόσιο με τη διαμόρφωση μιας ηλεκτρονικής διαδικασίας που θα διερευνά και θα αξιολογεί τα εργασιακά χαρακτηριστικά και τις δεξιότητές τους.

Καθορισμός ανώτατου ορίου έκτακτου προσωπικού στο Δημόσιο. Αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με τον υπουργό, το έκτακτο προσωπικό θα μειωθεί και θα περιοριστεί στην κάλυψη των πραγματικά έκτακτων αναγκών ενώ οι πάγιες ανάγκες θα καλύπτονται από προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.

Bonus στους υπεραποδοτικούς δημοσίους υπαλλήλους. Αναμένεται έγκριση από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα περιλαμβάνει χρηματικά κίνητρα και, ίσως, επιπλέον ημέρες αδείας στη βάση επίτευξης συγκεκριμένων και προσυμφωνημένων στόχων.

Διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου για τηλεργασία. Το σχετικό νομοσχέδιο ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή και κεφαλαιοποιεί, κατά τρόπο δομημένο, τη σωρευμένη εμπειρία από την περίοδο της κρίσης της Covid-19 έτσι ώστε να παρέχει προστιθέμενη αξία τόσο στον υπάλληλο όσο και στην υπηρεσία και, επομένως, και στον πολίτη.

Ψηφιακή επιμόρφωση δημοσίων υπαλλήλων σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα. Ξεκινά εντός του Ιουνίου η πιλοτική φάση συνεργασίας για τη βελτίωση των ψηφιακών δυνατοτήτων 500 δημοσίων υπαλλήλων, πρόγραμμα που στην πλήρη εφαρμογή του θα αφορά 5.000 εργαζομένους.

Καινοτομία. Το υπουργείο σχεδιάζει τη διαμόρφωση ενός δικτύου καινοτομίας με τη συνεργασία/συμμετοχή όχι μόνον των δημοσίων υπηρεσιών αλλά και των πολιτών για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ