Αγιασμός ανά ομάδες μαθητών. Κανονικά το Ολοήμερο. Κανονικά τα σχολικά γεύματα. Όχι σε εκδρομές, σεμινάρια, συνέδρια

2403
0
()

Αποφάσεις χωρίς προβλέψεις

Στην Ελλάδα τα σχολεία ανοίγουν στις 7 Σεπτεμβρίου, με μοναδικά μέτρα την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές (από το νηπιαγωγείο) και τα χωριστά διαλείμματα ανά ομάδες. Το υπουργείο Παιδείας βιάστηκε να ανακοινώσει σε απόλυτο ύφος τις αποφάσεις του για το θέμα, ειδικά σε περίοδο όπου καταγράφονται σταθερά άνω των 220 κρουσμάτων του κορωνοϊού σε ημερήσια βάση και με την ανησυχία των πολιτών να αυξάνεται. Με το δεδομένο δε ότι το υπουργείο φέρνει όλους τους μαθητές στα σχολεία, χωρίς να έχει προβλέψει μικρότερες τάξεις ή κοινωνικές αποστάσεις πλην των ξεχωριστών διαλειμμάτων, είναι προφανές ότι δημιουργεί κυρίως προβληματισμό, παρά συναίσθημα ασφάλειας.

Οι προϋποθέσεις για το άνοιγμα

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Βήματος» (οι επίσημες αναλυτικές ανακοινώσεις της κυβέρνησης επί του θέματος αναμένεται να γίνουν αύριο Δευτέρα), τα σχολεία θα ανοίξουν με τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Ολοι οι μαθητές θα βρίσκονται στον αγιασμό των σχολείων τους το πρωί της 7ης Σεπτεμβρίου και η μάσκα θα είναι υποχρεωτική μόνο στους εσωτερικούς χώρους και όχι στο προαύλιο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Ο αγιασμός θα γίνει ανά ομάδες μαθητών, όπου και θα μοιραστούν τα βιβλία.
  • Θα δοθούν συγκεκριμένες οδηγίες από την επιτροπή των ειδικών των συναρμόδιων υπουργείων για τη χρήση της μάσκας από τους μαθητές, αλλά το ερώτημα παραμένει πώς θα ελέγχεται η χρήση τους όταν ένας εκπαιδευτικός σε κάθε τάξη (υπό τη ζέστη των πρωινών του Σεπτέμβρη) θα πρέπει να ελέγχει τουλάχιστον 25 παιδιά σε αίθουσες χωρίς κλιματισμό. Για τα νηπιαγωγεία το θέμα μοιάζει ακόμη πιο σύνθετο.
  • Το μέτρο των απουσιών που δεν θα σημειώνονται σε περιπτώσεις ευπαθών ομάδων ή ασθενών από κορωνοϊό επιστρέφει, ενώ θα ζητούνται για αυτές εκτός από υπεύθυνες δηλώσεις και άλλα δικαιολογητικά.
  • Τα ολοήμερα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά.
  • Θα δοθούν σύντομα οδηγίες για σχολικά γεύματα που θα γίνονται κανονικά.
  • Δεν θα γίνονται εκδρομές και σχολικά συνέδρια.
  • Θα ισχύσουν τα μέτρα για αερισμό των σχολικών αιθουσών, απολυμάνσεις, αντισηπτικά καθώς και ειδικά μέτρα για τη λειτουργία των κυλικείων.
  • Θα υπάρχει πρωτόκολλο στη διαχείριση κρουσμάτων, που δεν θα αφορά όμως συνολικό κλείσιμο σχολείου, αλλά έλεγχο των περιπτώσεων σε μικρότερες ομάδες.

Δερμιτζάκης

«Δύσκολη άσκηση αν δεν μειωθούν τα κρούσματα»

«Το να ανοίξουν τα σχολεία, αν δεν μειώσουμε τα κρούσματα του ιού που καταγράφονται καθημερινά, θα είναι μια δύσκολη άσκηση» λέει στο «Βήμα» ο καθηγητής Γενετικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Γενεύης κ. Μανώλης Δερμιτζάκης. «Μια πιο σοφή απόφαση θα ήταν το υπουργείο Παιδείας να αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας καθυστέρησης λίγων ημερών για να επανεξετάσει την κατάσταση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Self tests από 11/4 "έχουν καταγραφεί 575 θετικά αποτελέσματα, εκκρεμεί επιβεβαίωση από άλλα 144 αποτελέσματα από 254.157 τεστ"

«Επιπλέον, το υπουργείο Παιδείας δείχνει μια απόλυτη στάση σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων, ενώ μια πιο ευέλικτη στάση, ειδικά όταν έχουμε πολλά ενεργά κρούσματα και η διαχείριση των μαθητών σε μεγάλες συγκεντρώσεις είναι γενικά πιο δύσκολη, θα ήταν πιο ευπρόσδεκτη» αναφέρει ο κ. Δερμιτζάκης και προσθέτει ότι «στην εφαρμογή του το μέτρο της μάσκας θα είναι δύσκολο. Καταλαβαίνω τις κοινωνικές προεκτάσεις, αλλά πιστεύω ότι θα ήταν πιο ασφαλές το μέτρο της εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων για 1-2 εβδομάδες μέχρι να καταφέρουμε χαμηλό αριθμό κρουσμάτων».

Σχέδιο για κάλυψη των μασκών από την Αυτοδιοίκηση

Το υπουργείο Εσωτερικών έχει προετοιμάσει σχέδιο να καλυφθούν μέσω της Αυτοδιοίκησης με μάσκες όλοι οι μαθητές για όσο διάστημα χρειαστεί, ανακοίνωσε την Παρασκευή ο υπουργός Εσωτερικών κ. Τάκης Θεοδωρικάκος. Τόνισε ακόμη ότι θα γίνουν 9.500 προσλήψεις για την καθαριότητα των σχολείων.

Τις εναλλακτικές που εξετάζει η επιτροπή λοιμωξιολόγων για την έναρξη της σχολικής χρονιάς εν μέσω πανδημίας, εξήγησε ο Γκίκας Μαγιορκίνης, Καθηγητής Υγιεινής και Επιδημολογίας στο ΕΚΠΑ μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και την Πηνελόπη Γκάλιου και τον Σταύρο Ιωαννίδη.

Τόνισε ότι το βασικό σενάριο είναι να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου κάτι που έχει μεγάλες πιθανότητες να συμβεί «διότι η επιδημία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ένα σχετικά ελεγχόμενο επίπεδο».

Ο καθηγητής πρόσθεσε ότι σε κάθε περίπτωση η επιτροπή δεν επεξεργάζεται μόνο ένα σενάριο αλλά εναλλακτικά, ώστε να είναι έτοιμο και το υπουργείο να εφαρμόσει τα μέτρα που απαιτούνται ανάλογα με την εξέλιξη της επιδημίας.

Για παράδειγμα είπε πως εάν παρατηρηθεί αύξηση της επιδημίας στο ηλικιακό γκρουπ 19 με 20 τότε θα πρέπει να ανοίξουν μια εβδομάδα αργότερα Γυμνάσια και Λύκεια. Σε περίπτωση που υπάρξει γενικευμένη αύξηση κρουσμάτων πανελλήνια, τότε εξετάζεται ένα plan c σύμφωνα με το οποίο θα μεταφερθεί συνολικά για αργότερα το άνοιγμα των σχολείων.

Τι θα γίνει με τα ολοήμερα

Αναφορικά με τα ολοήμερα, ο κ. Μαγιορκίνης τόνισε ότι η επιτροπή είναι γενικά θετική στη λειτουργία τους και πως οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν από την υποεπιτροπή Παιδείας.

«Η αίσθηση που έχω από την υποεπιτροπή της Παιδείας, γιατί δεν συμμετέχω σε αυτήν, είναι θετική, ότι δηλαδή θα πρέπει να λειτουργήσουν», τόνισε ο καθηγητής και πρόσθεσε ότι είναι εξαιρετικά μικρό το ποσοστό των παιδιών που νοσεί βαριά.

Online οι διαλέξεις, σε μικρές ομάδες τα εργαστήρια

Μια εξεταστική περίοδος με τη μέθοδο που έγινε και τον Ιούνιο (συνδυασμό διά ζώσης και «εξ αποστάσεως») θα είναι και η επόμενη του Σεπτεμβρίου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ θα ακολουθήσει ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο στο ίδιο μοτίβο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Χωρίς ηλικιακή προτεραιοποίηση οι εμβολιασμοί εκπαιδευτικών. Αποφύγαμε έως 12.000 κρούσματα με τα self test

Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», η οδηγία που θα δοθεί θα είναι οι διαλέξεις των καθηγητών στα αμφιθέατρα να ξεκινήσουν online, ενώ τα εργαστήρια, και οι κλινικές ασκήσεις στα τμήματα που το απαιτούν (όπως π.χ. οι ιατρικές σχολές) θα γίνονται με φυσική παρουσία σε μικρές ομάδες και με μέτρα προστασίας.

Οπως προβλέπει ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας θα ενισχυθεί η διδασκαλία σε μικρές ομάδες συνεργασίας, μια μορφή «ενισχυτικής» μάθησης, ενώ θα δοθεί οδηγία σε πολυπληθή αμφιθέατρα για διαλέξεις μέσω Διαδικτύου. Μαθήματα με μικρό αριθμό φοιτητών θεωρητικών σπουδών ως 50 άτομα θα γίνονται κανονικά διά ζώσης.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, τις σχετικές αποφάσεις θα πάρουν τα ίδια τα πανεπιστήμια στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου χαρακτήρα τους. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα εγγραφούν ηλεκτρονικά, αλλά θα προσέλθουν και αυτοπροσώπως στις γραμματείες των τμημάτων τους, ειδικά οι πρωτοετείς. Θα αποφευχθούν οι συναθροίσεις και θα προτιμούνται οι διαλέξεις μέσω Διαδικτύου και οι συναντήσεις σε μικρές ομάδες. Για τον λόγο αυτόν, θα δοθούν υποτροφίες σε μεταπτυχιακούς φοιτητές ή υποψήφιους διδάκτορες των ΑΕΙ για να αναλάβουν τον συντονισμό των τμημάτων αυτών και των μικρών ομάδων «μελέτης».

Η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική και στους ανοικτούς και στους κλειστούς κοινόχρηστους χώρους των ΑΕΙ λόγω του υψηλού συγχρωτισμού των φοιτητών, καθώς και στους κοινόχρηστους χώρους των εστιών.

Ποιο εμβόλιο κόβει πρώτο το νήμα – Πώς θα φτάσουμε σε ανοσία αγέλης

Σχετικά με τα εμβόλια που αναπτύσσονται για τον κορωνοϊό, ο κ. Μαγιορκίνης τόνισε πως το εμβόλιο της Οξφόρδης φαίνεται πως θα κόψει πρώτο το νήμα της διάθεσης στον πληθυσμό «το οποίο φαίνεται ότι έχει πάνω από 90% πιθανότητα να έχει αποτελέσματα των κλινικής φάσης 3 μελετών μέσα στον Σεπτέμβρη – Οκτώβρη».

Ο καθηγητής τόνισε ότι πρόκειται ένα εμβόλιο δύο δόσεων και πως η διάθεση των εμβολίων θα γίνει κεντρικά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Θα χρειαστεί ένα διάστημα για να αποκτήσουμε ανοσία αγέλης και υπάρχει αμφιβολία αν θα έχουμε ανοσία αγέλης. Παρόλα αυτά, επειδή θα γίνει στοχευμένος εμβολιασμός, η νοσηρότητα και η θνησιμότητα θα πέσει κατακόρυφα με τη διάθεση του εμβολίου, οπότε και το σύστημα υγείας που στρεσάρετε -και είναι αυτό που μας απασχολεί, θα πρέπει να αρχίσει να χαλαρώνει κάπως. Αυτό είναι το βασικό στοιχείο», τόνισε χαρακτηριστικά.

Πηγή: https://www.skai.gr/, ΤΟ ΒΗΜΑ

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ