Ένας στους δέκα Έλληνες δανείζεται για να πληρώνει έξοδα. Τρεις στους τέσσερις ξοδεύουν το 80% του μισθού σε έξοδα

229
0
()

Σχεδόν το σύνολο των εισοδημάτων τους αναγκάζονται να ξοδεύουν τρεις στους τέσσερις Έλληνες για να πληρώσουν μόνο λογαριασμούς ενοίκια και φόρους.

Συγκεκριμένα ξοδεύουν για αυτά το 80% των χρημάτων που κερδίζουν, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Κατά την ίδια έρευνα, το 10% των νοικοκυριών ξοδεύει μηνιαίως πάνω από το 100% των εισοδημάτων τους, κάτι που σημαίνει ότι αναγκάζονται να δανειστούν για να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες τους.

Την ίδια στιγμή, λόγω των πενιχρών εισοδημάτων, πάνω από 6 στους 10 πολίτες αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις για να κάνουν τις αγορές τους.

Ο ΣΕΛΠΕ δημοσιοποίησε μια λίστα με τις δαπάνες όπου ξοδεύεται το μεγαλύτερο τμήμα των εισοδημάτων των καταναλωτών.

Στο ανησυχητικό συμπέρασμα ότι το εισόδημα των περισσότερων νοικοκυριών εξανεμίζεται σε λογαριασμούς, αγορές προϊόντων και φόρους καταλήγει έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ, τρία στα τέσσερα νοικοκυριά ξοδεύουν πάνω από το 80% του μηνιαίου εισοδήματός τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Επίδομα θέρμανσης και σε αυτούς που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, υγραέριο, pellet και καυσόξυλα

Οι δαπάνες που «εξαφανίζουν» τα εισοδήματα είναι, μεταξύ άλλων, οι λογαριασμοί (25%), οι αγορές προϊόντων (25%), οι φόροι (19%) και τα ενοίκια (14%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 10% των νοικοκυριών ξοδεύει μηνιαίως πάνω από το 100% του εισοδήματός του. Αυτό σημαίνει πρακτικά «ότι δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του» επισημαίνει ο ΣΕΛΠΕ.

Ελάχιστοι αγοράζουν παιχνίδια και δώρα

Σε ό,τι αφορά τις αγορές στις οποίες «επενδύουν» τα εισοδήματά τους οι πολίτες προκύπτει ότι το συντριπτικό ποσοστό (41%) αφορά σε τρόφιμα και ποτά.

Τα έπιπλα και τα παιχνίδια – είδη δώρων βρίσκονται στον «πάτο» της σχετικής λίστας, με ποσοστό μόλις 3%.

Ο αναλυτικός πίνακας με την εκτίμηση μηνιαίας κατανομής λιανικός αγορών σε σημαντικές κατηγορίες προϊόντων – υπηρεσιών:

Με πενιχρά εισοδήματα «κυνηγούν» τις προσφορές

Στην έρευνα του ΣΕΛΠΕ για τα εισοδήματα αποτυπώνεται, επιπλέον, ότι πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές (63%) «κυνηγούν» τις προσφορές και τις εκπτώσεις, για να προβούν σε αγορές. Λόγω των μειωμένων εισοδημάτων, οι καταναλωτές, σύμφωνα με τον ΣΕΛΠΕ, προβαίνουν σε ενδελεχή έρευνα αγοράς προτού γεμίσουν τα καλάθια τους, μέσα από το διαδίκτυο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  18.142.000 ευρώ εγκρίθηκαν για την Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Οι καταναλωτές που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα φαίνεται να ζητούν σε ποσοστό 64% να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος οι περίοδοι των εκπτώσεων. «Χαρακτηριστική είναι και η προσεχής περίοδος του “Black Friday” η οποία τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε μία επιπλέον εκπτωτική περίοδο» τονίζει ο ΣΕΛΠΕ.

Να σημειωθεί ότι πέρα από την έρευνα αγοράς για τις τιμές, οι καταναλωτές δίνουν μεγάλη σημασία στη βαθμολογία ενός καταστήματος στα social media (38%) και στην επικοινωνία με ψηφιακά μέσα (36%).

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ