Άμεσα ο διορισμός 11.700 εκπαιδευτικών. Αλλάζουν όλα στα διαγωνίσματα. Τι είπε για αριστούχο που έμεινε εκτός σχολής

857
0
()

«Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα επέλεξαν τον αριθμό εισακτέων και όχι το υπουργείο Παιδείας», τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε παρέμβασή της κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή του νομοσχεδίου για το νέο σχολείο, απαντώντας στη κριτική βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τις κατηγορίες τους ότι αφήνει απέξω ακόμα και αριστούχους μαθητές.

Αναφερόμενη ειδικότερα στην περίπτωση μαθητή, του πρώτου πρότυπου λυκείου Αθηνών, που αν και αριστούχος με 20.988 μόρια και 1.838 πάνω από την περσινή βάση έμεινε εκτός της Αρχιτεκτονικής Σχολής λόγω της ελάχιστης βάσης στο ειδικό μάθημα του σχεδίου, η κ. Κεραμέως τόνισε χαρακτηριστικά:

«Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας.

Τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ φωνάζει ότι δεν είναι δυνατόν τα πανεπιστήμια να μην έχουν λόγο. Επί διακυβέρνησής του έμπαιναν με βαθμό, ένα, δύο τρία, τέσσερα. Ξέρετε πόσοι παραμένουν φοιτητές; Το 40% δεν αποφοιτούν ποτέ. Το μόνο εύκολο για εμάς ήταν να παραμείνει ως έχει το σύστημα.

Όμως εμάς δεν μας ενδιαφέρει να εγκλωβίζουμε τους μαθητές, να τους δημιουργούμε φρούδες ελπίδες. Αυτό που μας νοιάζει είναι να τους δημιουργούμε προοπτικές», επισήμανε η υπουργός Παιδείας.

Άμεσα οι 11.700 διορισμοί εκπαιδευτικών

Ως βασικό κρίκο των συνολικών μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στην ποιοτική αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ενώ παράλληλα υπογράμμισε ότι το υπουργείο προχωρά άμεσα σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην γενική εκπαίδευση.

Κατά την εισήγηση των προωθούμενων διατάξεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τόνισε ότι το σχέδιο νόμου βασίζεται σε τρεις κεντρικούς πυλώνες: την ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, την θεσμοθέτηση μηχανισμού αξιολόγησης και την ενίσχυση των δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αντισυνταγματικά τα όρια ύψους 1,65 για γυναίκες και 1,70 για άνδρες για εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές

Αναφορικά με την αυτονομία σχολικής μονάδας, η κυρία Κεραμέως είπε πως «πάνω από το 80% των αποφάσεων λαμβάνεται σε κεντρικό επίπεδο. Σε άλλες χώρες με αποκεντρωμένη διοίκηση το ποσοστό είναι 35%. Στόχος αποτελεί η απελευθέρωση της δημιουργικής πρωτοβουλίας των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις ανάγκες του σχολείου. Ενδεικτικές ρυθμίσεις είναι: ελεύθερη επιλογή βιβλίου (πολλαπλό βιβλίο) ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν να διδάξουν.

Ολο αυτό το υλικό θα είναι διαθέσιμο σε ψηφιακή βιβλιοθήκη για να κατευθύνουν οι εκπαιδευτικοί τους μαθητές σε πηγές. Ελευθερία ως προς τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών. Σήμερα υπάρχει ένα αναλυτικό πλάνο για το πότε πρέπει να μπαίνουν διαγωνίσματα και πόσες ώρες. Εμείς λέμε ότι οι εκπαιδευτικοί ξέρουν καλύτερα και τους αφήνουμε να αξιολογούν με τον τρόπο που αυτοί ξέρουν τους μαθητές τους».

Για τον μηχανισμό αξιολόγησης των εκπαιδευτικών υπογράμμισε ότι ο χαρακτήρας του είναι βελτιωτικός και όχι τιμωρητικός.

«Κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν πρώτα δεν αξιολογηθεί. Αν δεν καταγραφούν τα θετικά σημεία και εκείνα που επιδέχονται βελτίωσης» εξήγησε η υπουργός.
Παράλληλα, σημείωσε ότι η θετική αξιολόγηση θα δίνει μόρια στους εκπαιδευτικούς ώστε να ανελιχθούν στην πυραμίδα διοίκησης ενώ σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης θα ενεργοποιούνται επιμορφωτικές διαδικασίες.

Αναφορικά με την ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης η κυρία Κεραμέως επισήμανε ότι το υπουργείο προχωρά άμεσα σε θέσπιση 1.100 οργανικών θέσεων για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

Πέραν αυτών, η υπουργός υπενθύμισε ότι ήδη έχουν θεσπιστεί και θα εφαρμοστούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο: η δίχρονη προσχολική αγωγή σε κάθε Δ¨ημο της χώρας, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, 123 νέα προγράμματα σπουδών, διπλάσια πειραματικά και πρότυπα σχολεία.

Η κυρία Κεραμέως αναφέρθηκε και στην δημοσκόπηση του «Πρώτου Θέματος» της Κυριακής σύμφωνα με την οποία 7 στους 10 πολίτες κρίνουν θετικά της μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία.

Τέλος, η υπουργός υπενθύμισε ότι το υπουργείο προχώρησε πέρυσι σε 4.500 μόνιμους διορισμούς ειδικής αγωγής και άμεσα προχωρά «σε 11.700 μόνιμους διορισμούς στην γενική εκπαίδευση τους πρώτους μετά από 12 χρόνια».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ακυρώθηκαν από το ΣτΕ όλες οι Υπουργικές Αποφάσεις της Ζέττας Μακρή για την απαλλαγή από τα θρησκευτικά

Κριτική από την αντιπολίτευση

Σφοδρή κριτική στις προωθούμενες διατάξεις άσκησε ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτεησης Νίκος Φίλης υποστηρίζοντας ότι το νομοσχέδιο στοχεύει στην κομματικοποίηση της εκπαίδευσης με την ενίσχυση του ρόλου του διευθυντή.

«Το νομοσχέδιο δεν διορθώνει αλλά αποδιαρθρώνει το σχολείο και από σχολείο της γειτονιάς το μετατρέπει σε σχολείο της αγοράς» είπε μεταξύ άλλων ενώ υποστήριξε ότι οι ρυθμίσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ανοίγει τον δρόμο για την διαθεσιμότητα ή και απολύσεις εκπαιδευτικών.

Πέραν αυτών, ο πρώην υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε στα πρόσφατα αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων για να καταγγείλει την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

«Εγινε σφαγή» είπε για να προσθέσει «πέρυσι μπήκαν στα πανεπιστήμια 77 χιλ παιδία. Πόσοι θα μπουν φέτος; Τα στοιχεία δείχνουν ότι θα μπουν 20 χιλ λιγότερα παιδιά. Η υπουργός τι λέει; Στόχος σας είναι να εκδιώξετε τα παιδία παρότι γράφουν. Το είχατε πει αυτό προεκλογικά; Πρέπει να δώσετε δεύτερη ευκαιρία. Είναι ντροπή ένα παιδί με 20 χιλ μόρια να κόβεται από πανεπιστημιακή σχολή στο ειδικό μάθημα. Τα ήξερε αυτά ο λαός; Το είχε εγκρίνει στις εκλογές;»

Κριτική στο νομοσχέδιο άσκησε και ο ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής Δημήτρης Κωνσταντόπουλος τονίζοντας μεταξύ άλλων «Το νομοσχέδιο εισάγει λειτουργίες που θα δημιουργήσουν και δεν θα λύσουν προβλήματα. Δίνει υπερεξουσίες στον διευθυντή της σχολικής μονάδας και υποβαθμίζει την συλλογικότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Από την πλευρά του ΚΚΕ ο κ. Γιάννης Δελλής ζήτησε την απόσυρση των προωθούμενων ρυθμίσεων και κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου να υεπρδιπλασιάσει τις προσλήψεις εκπαιδευτικών. Κριτική άσκησαν και οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Λύσης και του ΜεΡΑ25.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Μέση βαθμολογία / 5. Αριθμός ψήφων:

Δεν υπάρχουν ψηφοφορίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ